יו יו 2018 גדול
[ssba]
אינדקס

רקפת | התפתחות תינוקות ופעוטות

סדנאות התפתחות, ליווי, הדרכה ותמיכה לאחר לידה, חוגים בגני ילדים וסטודיו אחד מקסים באלפי מנשה

אלפי מנשה

טלפון 054-2662630

אז מאיפה מתחילים?!
קוראים לי רקפת, בת 40, נשואה לרפי ואמא ליובל, יערה וזיו. מסיימת BA בפסיכולוגיה. מדריכה ומאבחנת מוסמכת להתפתחות תינוקות. יש לי סטודיו באלפי-מנשה (5 דקות מכפר-סבא) ובו אני מעבירה סדנאות התפתחות להורים ותינוקות. הסטודיו מאובזר במשחקי התפתחות שונים ובאווירה רגועה וקסומה. בנוסף, אני מלווה הורים טריים וותיקים לאחר לידה ומעבירה חוג התפתחות תינוקות ופעוטות בגני ילדים.
אני נעזרת בידע שרכשתי, בניסיון שצברתי ועוזרת למשפחות רבות בתחילת הדרך וגם בהמשך הדרך שהיא לא תמיד יותר פשוטה.
אני מאמינה באיזון, אופטימיות ובהמון אהבה.
החלום שלי התגשם! אני עוסקת בתחום שאני אוהבת ושמחה לפגוש משפחות שאוהבות בחזרה את הילדים שלהם.

הסדנאות מחולקות לקבוצות גיל ושלב התפתחותי שתואם את שאר התינוקות והפעוטות בסדנא. בכל סדנא מספר מפגשים ובכל מפגש נעסוק בנושא אחר: התמודדויות עם גזים ובכי, התהפכויות, זחילת גחון, נשוחח על רפלקסים ולמה בכלל צריך שיהיו ושגם 'יצאו' מהמערכת ועוד.

עבור כל קבוצת גיל בחרתי נושאים שתואמים את השלב ההתפתחותי הקיים ואת השלב ההתפתחותי הבא. בכל מפגש נחווה תנועה, חשיפה לסוגי מגע שונים, נשיאה במנשאי בד, חשיפה לצלילים ומוזיקה והכל באמצעות משחקי התפתחות מגוונים שיאתגרו את תינוקכן. במפגשים תרכשו כלים פשוטים ומהנים אשר יעשירו אתכם בידע רב.

הסדנאות מועברות בקבוצות קטנות (עד 5 תינוקות), באווירה ביתית ועם יחס אישי לכל תינוק והורה.

סדנאות התפתחות לתינוקות ופעוטות – רק שהפעם אני מגיעה אליכן. אני מביאה את כל הציוד איתי ובמידה ובחוץ יום יפה נתמקם עם מחצלת ונהנה ממזג-האוויר.

אבחונים פרטניים
אבחון פרטני הינו מפגש שלי איתכם. במפגש של כשעה וחצי אתייחס לתינוק ולקשייו באופן אישי מתוך ידיעה שהוא ייחודי והפתרונות והתרגילים צריכים להיות מותאמים אליו באופן בלעדי. בזמן המפגש נבחן פרמטרים לגבי ההיריון, הלידה ושלבי ההתפתחות. נבדוק כיצד מגיב התינוק לסביבה, כיצד הוא מתנהל מבחינה התפתחותית, מהם השלבים שבו הוא מתקשה ומהי הסביבה ההתפתחותית/התנהגותית שבה הוא נמצא. מהיכן נובע הקושי ומהן יכולותיו החושיות, המוטוריות והחברתיות.

כל התהליכים, התרגול והלמידה נעשים באמצעות משחקי התפתחות באווירה רגועה אשר מספקת בטחון ורוגע (גם לתינוק/לפעוט וגם להורים). בסיום המפגש תקבלו כלים להתמודדות בבית, התרגילים יותאמו באופן אישי ויוכלו להשתלב בחיי היומיום שלכם תוך זמן משחק והנאה. להצלחת הטיפול דרוש תירגול שישפיע על התקדמות התינוק/הפעוט.

חוג בגני ילדים/משפחתונים
רוב שעות היום נמצאים התינוקות בגן ולכן יכולת ההשפעה של הגננות, המטפלות והסייעות היא עצומה. השנתיים הראשונות בחיי התינוק הינן משמעותיות ביותר. גיל זה מכונה 'הגיל הרך' מהסיבה שהתינוקות עדיין רכים וניתן להשריש, לעבוד ולמקסם את היכולות שלהם בצורה תקינה עם הענקת בטחון והרבה אהבה.

'העבודה' עם התינוקות מתבצעת באמצעות משחקי התפתחות שונים ומהנים אשר מאפשרים לתינוק להתפתח מבחינה מוטורית, חושית, חברתית, התנהגותית ומגדילים את יכולת הלמידה והאינטראקציה עם ומהסביבה. אני מזהה את קשיי ההתפתחות, נותנת מענה מעשי תוך כדי תרגול ומלווה ומייעצת לצוות הגן (שיטות התרגול נעשות בצורה נעימה ומגרה לתינוק/לפעוט).

לדוגמא: לאפשר לתינוקות שכיבה נינוחה על הבטן, מיעוט צפייה בטלוויזיה, שימוש מושכל במוצץ, הימנעות מהושבה, העמדה והולכה תינוקות שטרם הבשילו מבחינה מוטורית וכדומה.

מיועד לגנים ומשפחתונים אשר יש בהם תינוקות ופעוטות מגיל 3 חודשים ועד 3 שנים.

פעם בשבוע (או פעם בשבועיים) למשך חצי שעה (לכל קבוצת גיל) אני מגיעה אליכם.

כשתינוק נולד עולות עמו המון שאלות, חששות, התלבטויות, דעות של הסובבים וזוג הורים מבולבלים – וזה בסדר גמור. אני שם ביחד איתכם, ניצור ביחד אווירה נינוחה, רגועה עם שקט נפשי ובטחון בעצמכם. אלווה אתכם ואדריך בתנוחות נשיאה ואחיזה שונות, נתמודד עם בכי וגזים, אסביר על חשיבות הערסול, מגע ודרכי הרגעה שונים לתינוק (וגם לכם). נשוחח באופן פתוח, נטול ביקורות עם גישה אופטימית ומחזקת. אסביר ואפרט שמותר לחשוש ולהתלבט, ושאין בושה ומותר לבקש עזרה וכולנו עוברים קשיים בהתחלה וזה הכי טיבעי.

אני מביאה עמי ציוד ראשוני שיעזור ויקל עליכם ועל התאקלמותו של התינוק החדש במשפחה.

בהמשך אני תומכת וזמינה טלפונית לכל שאלה, תהייה ואפילו סתם לחיזוקים וחיבוקים.

* הסדנאות, האבחונים והליווי לאחר הלידה נעשים מתוך מודעות והבנת הקשר בין המערכת המוטורית והמערכת החושית (סנסומוטורית), תפקודי השלד והשרירים והסביבה החברתית, התנהגותית ופיזית של התינוק/הפעוט.

אני רקפת וזה השבט שלי: רפי בעלי, יובל, יערה וזיו. כולנו מגדלים בנחת גם כלב בשם מוגלי ו- 2 חתולים, שמיל ואפה. אנחנו גרים באלפי-מנשה (5 דקות מכפר-סבא).

בגיל 40 הגשמתי חלום! סיימתי לימודים במכללת 'צעד ראשון' וכבר שנה שאני מדריכה ומאבחנת מוסמכת להתפתחות תינוקות ופעוטות, במקביל מסיימת BA בפסיכולוגיה באוניברסיטה הפתוחה ופתחתי בביתי סטודיו להתפתחות תינוקות. בסטודיו יש את כל הציוד הדרוש, אווירה רגועה, נוף כפרי והרבה שלווה.

עד הגשמת החלום, עבדתי בתור מנהלת משרד בחברות הייטק שונות ולאורך השנים הבנתי שיש לי ייעוד ושאני חייבת לממש אותו, אחרת פשוט אתבזבז. תמיד ידעתי שאעסוק בתחום הגיל הרך וכאשר יובל נולד הבנתי בדיוק מה ארצה לעשות כשאגדל. לקח קצת זמן עד שהבשלתי נפשית, אך לבסוף התחלתי את הלימודים ומשיעור לשיעור פשוט הכל התחבר, הכל נהיה ברור והייעוד רק התחיל להתחזק בתוכי יותר ויותר.

במהלך ההיריון השלישי עם זיו התחלתי כבר לחשוב מה אעשה הלאה ולאן מועדות פניי. האם לסיים את חופשת הלידה ולחזור לעבודה המשרדית או להגשים את החלום ולהתחיל לצעוד אל עבר הייעוד שלי. הבנה שהחשבון בבנק יהיה קצת יותר מצומצם אך עם אופטימיות, נחישות, אמונה חזקה וידיעה שזה באמת זה החלטתי לקחת את האתגר ולהגשים את החלום.

במפגש הראשון בלימודים, הגעתי כל כך נרגשת ואושר כזה שלא חוויתי באמת הרבה זמן. בסיום המפגש, נתבקשנו לרשום במספר מילים איך היה ואיך אנחנו רואות את עצמנו בהמשך. נכנסתי לרכב ובנסיעה הביתה התנגן ברדיו שיר שקלע בדיוק לתחושה שלי. בדיוק כמו אוויר לנשימה!

♥ רקפת…מדהימה מוכשרת ומקצועית…ממליצה בחום. סדנא מכשירה חוויתית וכייפית. "תודה לך רקפת, היה מהמם היום". "היי רקפת, עברתי על המייל שלך, את מדהימה!!! אין עליך! כיף להרגיש כמה שאנחנו חשובים לך". פידבק במהלך סדנת התפתחות של *סדנת-רקפת-נודדת* (דגנית, תל-אביב).

♥ "התרגילים שנתת לי ממש קדמו את איה! היא מתהפכת בחופשיות מהבטן לגב וגם שוהה קצת על הצד".פידבק לאחר מפגש ראשון בסדנת התפתחות (טלי.ב, אלפי-מנשה).

♥ "היי רקפת, שמחתי מאד להכיר אותך והיית לנו לעזר רב עם אלמוג. עזרת לנו ללמוד שיטות להרגיע אותו ולגרום לו לשכב על הבטן, וכמובן להחזיק אותו במנשא – דבר שהציל אותנו פעמים רבות. גם בקורס לליווי התפתחותי עזרת לי מאוד ביישום התרגילים שנלמדו ובהרגעת אלמוג כשבכה, ובכלל היית לבבית מאוד ותומכת. נמליץ עליך בחום לכל ההורים הטריים, ענת ונתיב". * שליחה של אהבה* (ענת , ביקור הורים טריים בחולון).

♥ "‏כמה טיפים קטנים שלך, עשו את ההבדל הגדול אצלנו.. ממליצה בחום. את מהממת, עדינה, נעימה ומקצועית! בהצלחה רבה!!‏". (שירי , פידבק לאחר פגישת ייעוץ/אבחון פרטני באלפי-מנשה).

♥ "רקפת יקרה, רציתי להודות לך על הפגישה המהנה והמלמדת, חידשת לנו כמה נושאים חשובים כמו חשיבות המגע, ותנוחות אחיזה למצבים שונים ביום יום, התחלנו ליישם ואנחנו באמת רואים שינוי! אז תודה רבה ותמשיכי בעבודה הנפלאה". *שליחה של אהבה* (טלי, ביקור הורים טריים ביפו)

♥ "היי רקפת, ברצוני להביע את הערכתי ולכתוב מספר מילים תודה לכל מאן דבעי, רקפת הגיעה לביתנו באנרגיה טובה וחיובית, מייד יצרה חיבור מדהים לבני עמרי בן ה- 4 חודשים. רקפת נתנה טיפים מצוינים למשחק, הדגימה תנוחות אחיזה מגוונות, לרבות נשיאה במנשא בד (שכמעט ומסרתי אותו לחברה), נתנה רעיונות להקלה על גזים, לשינה טובה וליצירת קרקע להתפתחות מוטורית. אני חייבת לומר שרקפת הצליחה לחדש לרענן ולעזור לי, על אף שכבר קראתי רבות בנושא ליווי התפתחותי ואף חוויתי קורס יחד עם ביתי הבכורה. בעזרת רקפת הצלחתי להרגיע את עמרי ולהעניק לו שינה טובה ורגועה ובעקבות כך גם זמן עירות איכותי שתרם להתפתחותו. אנו מודים לך מאד על מתנה זו". *שליחה של אהבה* (מיכל, אבן יהודה).

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


ameda 960/180

אינדקס חופשת לידה