יו יו 2018 גדול
[ssba]
אינדקס

חן כפיר- גולן I יועצת חינוכית התפתחותית מומחית לגיל הרך (MA)

הדרכת הורים וייעוץ שינה
ייעוץ וליווי בבחירת מסגרת חינוכית

טלפון 050-5609605

שלום,

שמי חן כפיר-גולן, בעלת תואר ראשון ותעודת הוראה בפסיכולגיה, בוגרת תואר שני בהצטיינות (MA) בייעוץ חינוכי-התפתחותי לגיל הרך באוניברסיטת תל-אביב ויועצת שינה מוסמכת בשיטת "לילה טוב".

ההורות היא התפקיד הגדול של חיינו. היא מתחילה ברגע בו אנו אוחזים לראשונה את ילדינו ונמשכת לאורך כל החיים. כולנו רוצים לחוות תחושות סיפוק והצלחה בתפקידנו כהורים, אך לא פעם נתקלים בקשיים ובאתגרים שמציגים לנו מציאות קצת אחרת ממה שדמיינו… כבעלת ניסיון רב בייעוץ, ליווי והדרכת הורים וצוותים חינוכיים, וכאמא לשלושה ילדים בעצמי, אני יודעת ומבינה את המורכבות והאתגרים היומיומיים העומדים בפניכם ההורים.

בשנים האחרונות עולמנו התמלא בסיסמאות, חוקים ורשימות ארוכות של עצות ופתרונות למצבי הורות שונים, אשר רוב ההורים חווים בשלב כזה או אחר בעוצמות שונות. לא פעם, אנו מרגישים תסכול מכיוון שמלווה אותנו תחושה שאיננו עושים את "מה שצריך". אנו מאמצים עצות וגישות שונות ולעיתים אף סותרות, ובסוף נשארים בעיקר מבולבלים ומוצפים במידע.

אני מאמינה שאין תחליף לקשר האנושי, לשיחה עם איש מקצוע על-מנת לשתף ולהגיע יד ביד בתהליך אישי ומקצועי לפתרונות הנכונים לכם כהורים, באופן שישקף את השקפת עולמכם ויתאים לתא המשפחתי שבניתם. לעולם לא מאוחר מדי להתייעץ, ללמוד, לקבל עזרה והדרכה וליהנות מהמתנה הגדולה ביותר שקיבלנו – ילדינו.

אשמח ללוות אתכם בדרך להורות מספקת, רגועה ורוויה בלילות של שינה איכותית ורציפה:)
שינוי גדול מתחיל בצעד אחד קטן….אשמח לשמוע מכם.
שלכם, חן.

כולנו רוצים להיות הורים טובים ולהעניק לילדינו את הטוב ביותר. ילדינו זקוקים לנו יותר מכל דבר אחר. יצירת המציאות והאווירה הנעימה בבית תלויה בכם! אף אחד לא חילק לכם ספר הדרכה וכמו בכל תחום בחיים, גם בהורות עומדים לפניכם אתגרים. לעיתים האתגר הוא נקודתי ולעיתים רחב יותר. הבחירה בהתייעצות וליווי על מנת לחולל שינוי נמצאת בידיכם.

אני מעניקה ייעוץ, ליווי והדרכה להורים לילדים בגיל הרך בנושאים חינוכיים והתפתחותיים שונים. תהליך זה, כולל 2-12 מפגשים אישיים ומותאם לצורך שלכם אותו נגדיר יחדיו במפגש הראשון.
אם הנכם מרגישים כי אתם זקוקים לתמיכה והדרכה בנושאים הבאים ועוד, צרו קשר ונצא לדרך יד ביד:

גמילה מטיטולים, שינה, גבולות, מעברים (כגון: לידת אח/ות, מעבר לכיתה א', מעבר בין מסגרות חינוכיות), יחסי אחים, מאבקי כוח, גבולות, ארגון סדר יום מותאם גיל ושלב התפתחותי, ייעוץ וליווי בדילמות וסוגיות שונות מול מערכות חינוך פורמאליות ובלתי פורמאליות, ייעוץ על צורך באבחונים שונים ובטיפולים רגשיים או פרה-רפואיים ועוד.

מהרגע הראשון בו אתם נפרדים מילדיכם לאחר חופשת הלידה ועד היותו/ה בן 3-4 שנים, הנכם נדרשים למצוא עבורו/ה מסגרת חינוכית ראויה, תומכת, חמה ומלמדת.

כהורים אנו רוצים להיות בטוחים שעשינו את הבחירה הנכונה עבור ילדינו הנמצאים לא פעם במסגרת החינוכית מספר שעות רב יותר מזמן שהותם בבית.

שלל המסגרות הפרטיות הקיימות לגילאים אלו, לרוב אינן נמצאות בפיקוח כלשהו ושונות האחת מהשנייה במאפיינים רבים: ניהול הגן, השכלת הצוות, בטיחות, יחס בין מספר הילדים למספר המטפלות, גודל הקבוצה, המבנה הפיזי של הגן על היבטיו השונים, תזונה ועוד.

ההיצע גדול ושטף המידע שאנו מקבלים בהתרשמותנו מהגן גורם לתחושות של בלבול וחוסר מסוגלות להחליט מה נכון עבורנו ועבור ילדינו. האם לבחור את הגן שהצוות נראה חם ואוהב אך הגן לא בטיחותי? האם ללכת לגן שמאוד התרשמתי מהגננת אך קבוצת הילדים גדולה מדי לטעמי? שאלות כאלה ועוד עולות בתהליך בחירת הגן וייעוץ מקצועי יכול לשפוך אור על הנקודות המהותיות.

אני מציעה תהליך של ליווי וייעוץ בבחירת מסגרת חינוכית. הליווי הינו מלא וכולל את הגעתי אתכם להתרשמות ממספר מסגרות חינוכיות שאתם רוצים לבחון (עד שלוש מסגרות). לאחר מכן נפגש למפגש אישי בו נארגן את המידע שאספנו, נדגיש נקודות חשובות ומהותיות ואתן לכם כלים לקבל את החלטה שתהיה תואמת לאינטואיציה שלכם כהורים אך גם מושכלת ומבוססת על נתונים נוספים אשר חשובים לא פחות.

שינה היא צורך בסיסי של כל בני האדם. שינה איכותית ורציפה חשובה לתפקוד בכל תחומי החיים, ולכן כאשר השינה אינה כזו – היא פוגעת באיכות חיינו. לתינוקות, ילדים והוריהם מגיע לישון….לישון טוב! זוהי לא ראייה אגואיסטית ולא פנטזיה שלא ניתן לממש. הרצון והכמיהה לכך לא הופכים אתכם להורים פחות טובים – מי שעייף יודע, שאולי תופעות הלוואי של העייפות הן שעלולות לגרום לכך.

ישנן דרכים רבות כיצד ללמד ילדים להירדם באופן עצמאי ולישון טוב, והדרך בה אני מאמינה היא הדרכת הורים ממוקדת שינה בשיטת "לילה טוב" המתאימה לתינוקות וילדים מגיל 5 חודשים. תהליך הקניית הרגלי שינה בריאים הינו הדרגתי ומכיל, בו ניתן מענה תמידי ומידי לבכי. התהליך כולל פגישת אבחון (עם ההורים בלבד), בניית תכנית עבודה אישית בהתאם למטרות ולצרכים שיעלו במהלך הפגישה וליווי צמוד ויומיומי בטלפון ובמייל עד לסיום התהליך. אשמח לשמוע מכם וללוותכם בתהליך צעד אחר צעד עד ללילות רצופים וטובים.

כתבות של חן כפיר- גולן I יועצת חינוכית התפתחותית מומחית לגיל הרך (MA)

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


צ'ארלי בננה 180_960

אינדקס חופשת לידה