יו יו 2018 גדול
[ssba]
אינדקס

דנה פרידמן | שיאצו ותזונה לנשים

פרופ' שור 19 תל אביב

טלפון 054-444-7045

ההריון והאימהות יוצרים הרבה פעמים טלטלה גופנית והתשה רגשית מאוד גדולה. המשאבים שהגוף נדרש להם על מנת לקיים את ההריון, ולאחר מכן את האמהות, בחברה המערבית, העירונית, התובענית הם עצומים, והרבה נשים מוצאות את עצמן בשלב מסויים סובלות מבעיות שונות (עייפות, לחץ, עצבנות, חולשה של מערכת החיסון, בעיות הורמונליות).

אני עובדת עם אמהות ואמהות שבדרך, ועוזרת להן לחזק את הגוף ולהרגיע את הנפש בעזרת שיאצו, תזונה, ונשימה נכונה. הליווי מתחיל משלב הכנת הגוף לקראת ההריון ועד לשיקום אחרי לידה (שיכול לפעמים להתרחש גם הרבה שנים אחרי הלידה), עוזר ליצר איזון, למנוע בעיות עתידיות ולטפל בחוסרים אם כבר נוצרו.

דנה פרידמן – מטפלת שיאצו מוסמכת עם התמחות בהריון ואחרי לידה, אמא לשני בנים, סטודנטית נצחית.

לפני הרבה שנים חלמתי לשנות את העולם. הלכתי ללמוד מדע המדינה ועיתונאות (ואחר כך גם קולנוע), ורציתי ליצור סרטים דוקומנטרים שיגעו באנשים, ויגרמו להם להרגיש, ולעשות. בינתיים התחלתי לעבוד ב"תעשיה", ונשאבתי פנימה. עבדתי בכמה גופי תקשורת גדולים, התקדמתי מתפקיד לתפקיד, המחויבות שלי לעבודה הלכה וגדלה. הזיכרון למה אני שם ומה אני רוצה לעשות הלך ודעך. עבדתי מסביב לשעון, במסירות גדולה, עבור מנהלים שאני לא מכירה, ורעיונות שאני לא מאמינה בהם.

ואז נולד איתמר, הבן הבכור שלי, והעיר בי את המקומות ששכחתי. ונזכרתי שמי שמעניין אותי הם (א)נשים, ונזכרתי שמה שאני רוצה זה שיהיה יותר טוב.

וההבנה החדשה שהביאו איתם ההריון והלידה והאמהות, היא שהגוף הפיסי, הגשמי, אוצר בתוכו פוטנציאל עצום לרווחה או לסבל. ושטיפול טוב, קשוב, מדוייק, יכול להביא לשינוי אמיתי.

היום אני מטפלת בנשים, בעיקר אמהות (אבל לא רק). ביחד אנחנו עובדות על איזון הגוף וחיזוק הליבה הפנימית באמצעות מגע, תזונה, נשימה ואורח חיים.

במקביל לעבודה בקליניקה שלי בתל אביב ובקופ"ח, אני ממשיכה ללמוד: רפואה סינית (צמחי מרפא ודיקור), שיטות נוספות של עבודה עם הגוף, והשתלמויות מקצועיות והעמקה בתחום הבריאות הנשית.

שיאצו הוא טיפול שהתפתח ביפן על בסיס הרפואה הסינית. פירוש המילה שיאצו הוא "לחץ אצבע" (שי=אצבע, אצו=לחץ).

הטיפול כולל מגע ולחיצות בנקודות שונות בגוף בעלות משמעות טיפולית, הנעה ומתיחה של המפרקים ומניפולציות עדינות, במטרה לאפשר זרימה חופשית ולשחרר חסימות.

השיאצו הוא טיפול מערכתי, שמתמקד בשורש ולא רק בסימפטומים, ומבוסס על אבחנה ספציפית לכל מטופלת.

השילוב בין הטיפול בקליניקה להנחיות לטיפול עצמי בבית – מאפשר למטופלות שלי שעה בשבוע של LETTING GO, במקביל ללקיחת אחריות ושליטה על הבריאות של עצמן.

העבודה במודל של טיפול תהליכי מתמשך מאפשרת לי להכיר לעומק את הצרכים והמאפיינים המיוחדים של כל מטופלת – וע"י כך לטפל ברפואה מונעת ולהקדים טיפול לבעיה.

מה קורה במפגש הטיפולי?

  1. אבחון – התבוננות, שיחה, מישוש, אבחנת בטן ולשון
  2. שיאצו – בהתאם לאבחנה.
  3. המלצות והנחיות לטיפול עצמי – תזונה, תנועה, נשימה, ואורח חיים

שיאצו במהלך הריון הוא דרך נפלאה להעמיק את החיבור והמודעות לגוף המשתנה ולעובר שגדל ומתפתח ברחמך. מחקרים מראים ששיאצו בהריון עוזר להקל על מגוון מצבים (עייפות, חולשה, בחילות, כאבי גב, בצקות, מתח רגשי, נדודי שינה), תורם ללידה קצרה וקלה יותר, ומאפשר להתחיל את האמהות עם מלוא הכוחות שכל כך נדרשים לה.

הטיפול מתבצע על מזרן, בבגדים נוחים, והרבה כריות לתמיכה ככל שהבטן גדלה. במהלך הטיפול תחווי מגע שכולל לחיצות ומתיחות עדינות, בשילוב עם תרגילי נשימה, תנועה ומודעות ליציבה ולמנחים נכונים של הגוף.

הטיפול בטוח ואפקטיבי החל משבוע 14 ועד ללידה, ומשתנה בהתאם לשבוע ההריון וצרכיך.

משך הטיפול: 50 דקות
מחיר טיפול בודד: 220 ש"ח
מחיר סדרה של 5 טיפולים: 900 ש"ח (180 ש"ח לטיפול)

הגוף שלך עבר בלידה טלטלה רצינית שיתכן והשאירה אותו כאוב ומותש. את חווה מערבולת מטורפת של רגשות ותחושות: אופוריה, פחד, אהבה, כעס, התרגשות, דכדוך, אושר. ובעיקר תשישות.

כולם אומרים לך שהתינוק שלך צריך אמא בריאה, שמחה, רגועה, אבל במציאות שבה יש יצור זעיר שזקוק לך מסביב לשעון, את לא זוכרת או מסוגלת תמיד לטפל בעצמך- לאכול נכון, לנוח, ולאפשר לגוף שלך להשתקם.

טיפול השיאצו יכול לעזור מאוד בשיקום הגוף לאחר הלידה, להרגיע את מערכת העצבים, להקל על כאבי גב וכתפים (שכמעט בלתי נמנעים אחרי הלידה), לשפר את זרימת הדם והלימפה, לעזור בייצור חלב, ובעיקר לאפשר לך שעה של מנוחה וחיבור מחודש לעצמך.

הטיפול מתבצע על מזרן, בבגדים נוחים, ומורכב משילוב של לחיצות ומתיחות עדינות ונעימות, הקשובות לגוף שלך ולמקצב הפנימי שלו, עבודה עם הנשימה, והמלצות תזונה לפי הצורך.

משך הטיפול: 50 דקות
מחיר טיפול בודד: 220 ש"ח
מחיר סדרה של 5 טיפולים: 900 ש"ח (180 ש"ח לטיפול)

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


באנר אחרי פוסט

אינדקס חופשת לידה