יו יו 2018 גדול
[ssba]
אינדקס

אורלי בוגנים | ליווי התפתחותי לתינוקות

מנחה אמהות ואבות לאחר לידה, סדנאות "צעד ראשון", עיסוי תינוקות במושב שפיר באוירה מיוחדת ונעימה

מושב שפיר

טלפון 052-395-5048

גם אם לא תמיד עשיתי את הדבר הנכון כאמא – בעולם האמיתי אנחנו לא יכולות להיות מושלמות. היום אני יכולה לראות את ההקשרים בין התנהגות הורית עם תינוקם לבין התפתחות והתנהגות הילד הגדל.
את כל הנפלאות שבילדי והקשיים יחדיו למדתי בעצמי. אינטואיציה בעיקר.
היום אני מדריכה הורים כיצד לקבל את הרך הנולד לעולם וכיצד יכולים להוביל את תינוקם להתפתחות הטובה ביותר עבורו.

במקום קסום, באוירה נעימה ובקבוצות קטנות ומעצימות מתקיימים מפגשים חווייתים ומעשירים העוסקים בהתפתחות המוטורית והחושית של התינוק, בחיזוק הקשר ובהרבה נושאים המעסיקים אותנו כאמהות, וכהורים.

 ליווי התפתחותי – סדנאות

פצפונים (0-3 חודשים)

במפגשים אלו נעסוק בהסתגלות נכונה והדרגתית של התינוק וההורים לחיים החדשים, דרכי התמודדות עם בכי, חשיבות המגע והתנועה. שיפור היכולת לשכב על הבטן, רפלקסים, מנשאים ועוד.

 קטנטנים (3-6 חודשים)

במפגשים אלו נעסוק בשיפור היכולת לשכב בצורה נוחה על הבטן, הרמה והורדה של הראש, התהפכויות, חיזוק קשר עין-יד, התפתחות התקשרות, קשב וריכוז, הכנה לזחילת גחון, עצמאות ועוד.

משך הסדנאות: 6 מפגשים

הדרכה לאחר לידה

בתקופת ההריון, במיוחד בהריון הראשון, ישנה "פנטזיה" של ההורים לגבי החיים עם התינוק. הרבה פעמים אנחנו מדמיינים אותנו ואת התינוק במעין הרמוניה. בעולם האמיתי, כשהתינוק נולד, הוא לא מגיע עם "הוראות הפעלה" ולא אחת ההורים מוצאים את עצמם בחיפוש ובנסיון להבין את צרכי התינוק ומשהו בפנטזיה קצת מתפוגג.

במפגש אישי לאחר הלידה נשוחח על צרכי התינוק והמעבר שלו מהרחם לעולם שבחוץ. תקבלו כלים מעשיים כיצד להתמודד עם בכי התינוק, איך לאחוז אותו בצורה שתשרה עליו בטחון, מהו המנשא הנכון עבורו וכיצד להשתמש בו, חשיבות המגע והתנועה, שימוש במוצץ ועוד. נושאי המפגש מותאמים באופן אישי.

המפגשים, כשעה וחצי, יכולים להיערך אצלי בסטודיו או בביתכם.

המפגש יכול להינתן כמתנה מקורית שלא תשכח להורים טריים (גם לידה שניה, שלישית …)

 עיסוי תינוקות – סדנא

מגע הוא החוש הראשון שמתפתח אצל העובר, הוא צורך בסיסי שלנו כבני אדם להתפתחות. במפגשים נעסוק ביתרונות המגע דרך חזרה על תנועות העיסוי. עיסוי תינוקות, הינה מסורת עתיקה שנעלמה לה בעולם המודרני. תרומת העיסוי כה גדולה, זו דרך נפלאה לחזק את הקשר עם התינוק, ללמוד להבין אותו, יכולה לסייע בהקלה על כאבי הגזים, מרגיעה ונותנת לתינוק ולהורה תחושת בטחון.זוהי הזדמנות לחוות את התינוק בצורה מיוחדת בזמן שמוקדש אך ורק לתינוקך.

מעבר לתנועות העיסוי אנו משוחחות במפגשים על נושאים שונים כמו שינה, כאבי גזים המאפיינים את שלושת החודשים הראשונים, בכי ומענה נכון לצרכיו של התינוק, כיצד לשלב את העיסוי בשלבי החיים השונים של התינוק ועוד.

משך הסדנא: 4 מפגשים, כל מפגש עד שעה וחצי.

אם היו שואלים אותי לפני 10 שנים "מה תרצי להיות כשתהיי גדולה?" הייתי עונה שאני מתלבטת בין צילום, אדריכלות אולי עיצוב. אך רצה הגורל ובעלי קיבל הצעה לצאת לשליחות בסנגל שבאפריקה לשנה. הסכמנו. השנה הפכה לשנה וחצי וכבר הייתי בשלהי ההיריון עם בני הבכור. חזרנו ללדת בארץ, ובחמש שנים שאחרי כבר הספקנו להיות עוד שנתיים בניו-יורק, שלוש שנים במקסיקו + עוד שתי בנות.

אחרי כמעט 7 שנים בחו"ל ושלושה ילדים שהצטרפו לזוגיות, חזרנו ארצה ושוב "עשיתי חושבים" לגבי העתיד. הלכתי ללמוד גרפיקה, כי הרי זה היה חלק מהחלום שלי פעם. אבל זה כבר לא היה "זה". חשבתי שוב. את השנים האחרונות ביליתי בלגדל את ילדנו לבד, בלי סבתות, בלי טיפת חלב, חוויתי תרבויות שונות במסעותינו בעולם. כך שלעסוק במשהו שקשור להריון / לידה / הורות היה פשוט הדבר הכי טבעי בשבילי.

ואז מצאתי את "צעד ראשון". מהשיעור הראשון הרגשתי בבית, הרגשתי שכל מה שאני מאמינה בו קיים בשיטה הזאת. גם אם לא תמיד עשיתי את הדבר הנכון, אבל בעולם האמיתי אנחנו לא יכולות להיות מושלמות.

אז זו אני, אורלי בוגנים, בת 34, נשואה לאיתן ואמא לארבעה ילדים מופלאים. מדריכה הורים כיצד לקבל את הרך הנולד לעולם וכיצד יכולים להוביל את תינוקם להתפתחות הטובה ביותר עבורו.

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


באנר אחרי פוסט

אינדקס חופשת לידה