יו יו 2018 גדול
[ssba]
הורים וילדים

לתינוק בוקעות השיניים? אל תקלו עליו באמצעות משחות

כל הורה רוצה להקל את הכאבים המלווים את בקיעת השינים של תינוקו, אבל לא כל הדרכים בטוחות. משרד הבריאות הוציא לאחרונה אזהרה חדשה מפני שימוש במשחות להקלת כאבי שיניים של תינוקות, בעקבות דיווחים על תחלואה קשה ומוות בארצות הברית.


 הכתבה פורסמה במקור במגזין הורים וילדים. לקבלת גיליון היכרות של המגזין לחצו כאןלעמוד הפייסבוק של הורים וילדים לחצו כאן.


ב-FDA, מנהל המזון והתרופות האמריקאי, התקבלו 22 דיווחים על מקרי מוות ותופעות לוואי חמורות בקרב תינוקות ופעוטות בני חמישה חודשים ועד שלוש שנים וחצי. רוב התינוקות נפגעו עקב מריחה במינון יתר של המשחה, כאשר התינוקות בלעו תמיסה צמיגה של לידוקאין.

בישראל מותרים לשימוש שני תכשירים לשימוש בחלל הפה המכילים לידוקאין: אורקורט ועזרקאין ג'ל, המיועדים לשימוש רק מגיל שנתיים. ולפיכך, משרד הבריאות קורא לציבור ההורים לא להשתמש בתכשירים אלה. גם תכשירים המכילים בנזוקאין אסורים בשימוש. בישראל הם נמכרים בשם Kanka, בייבי ג'ל ו-Anadent. בהודעת משרד הבריאות נאמר כי שימוש בתכשירים אלה להקלה של כאבי בקיעת השינים בקרב תינוקות גורם לתופעת לוואי חמורה הקרויה "מטהמוגלובינמיה" – ירידה בזמינות החמצן לרקמות בשל עלייה ברמות המטהמוגלובין. הביטוי לכך: חיוורון, השתנות צבע העור, השפתיים והציפורניים לצבע כחלחל אפרפר, קוצר נשימה, עייפות, סחרור ודופק מואץ שעלולים להופיע בתוך דקות או שעות לאחר השימוש בתכשירים.

כתבות נוספות של הורים וילדים:
למה ויטמין K חשוב לתינוק שרק נולד?

האם נמצאה הסיבה להפלות חוזרות?
האם חתולים מסוכנים לתינוקות?
למה בישראל ממהרים לקיסרי במצג עכוז?
לא לקחת צ'אנס: מתי חום גבוה אצל תינוקות מחייב מיון?
ביג מיסטייק: טעויות בבדיקות גנטיות בארה"ב
האם עובר קטן בהכרח מעיד על בעיה?
מהו נגיף ה-CMV?

הורים וילדים   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


באנר אחרי פוסט