[ssba]

פורסם בתאריך קטגוריות הורים וילדים
הורים וילדים

האם נמצאה הסיבה להפלות חוזרות?

מאת: רותי קדוש, הורים וילדים
20.2.2015

האם נמצאה הסיבה להפלות חוזרות בקרב אותן נשים? מחקר ישראלי מנסה למצוא פתרון

אובדן היריון הוא חוויה קשה לאשה ולמשפחתה. מדובר בסיום ספונטני של היריון עד השבוע ה-20 והוא נחשב לסיבוך השכיח ביותר בהיריון: 15-30 אחוז מכלל ההריונות, בייחוד בשליש הראשון. הפלות חוזרות נחשבות שתי הפלות ויותר ומאפיינות 3-5 אחוזים מהמקרים.

הגורמים להפלות, בין השאר, הם מבניות הרחם, גורמים גנטיים, הפרעות כרומוזומליות בעובר, זיהומים, מחלות רקע של האם ועוד, אבל לפחות בחצי המקרים הסיבה להפלה אינה ידועה.


 הכתבה פורסמה במקור במגזין הורים וילדים. לקבלת גיליון היכרות של המגזין לחצו כאןלעמוד הפייסבוק של הורים וילדים לחצו כאן.


ד"ר דן תירוש, מהחטיבה למיילדות וגינקולוגיה בסורוקה, ואבישי שמש מאוניברסיטת בן גוריון בדקו את רמת התאים מסוג NK(Natural Killer) בקרב נשים שחוו הפלות ספונטניות ובייחוד נשים שעברו הפלות חוזרות. "NK הם תאי דם לבנים המהווים מרכיב חשוב במערכת החיסון. במהלך היריון צעיר תקין, לתאים האלה יש תפקיד מרכזי בתהליך ההשרשה של השליה", מסביר ד"ר תירוש.

צילום: pixabay
צילום: pixabay

במחקר שערכו נחלקו המשתתפות לשתי קבוצות: בקבוצה אחת נשים שעברו הפלה ספונטנית, בהן נשים שעברו הפלות חוזרות, ובקבוצת הביקורת היו נשים ללא היסטוריה של הפלות. "מטרת המחקר הייתה לבדוק אם קיים הבדל ברמת הביטוי של סוגים מסוימים של תאי NK בנשים שעברו הפלות ספונטניות בכלל והפלות חוזרות בפרט, לעומת נשים עם היריון תקין. במהלך המחקר נבדקו רמות NK מסוגים שונים בדגימות דם ובדגימות משליות", מסביר שמש.

"תוצאות המחקר הראו כי בקרב נשים שעברו הפלה ספונטנית קיים הבדל בביטוי של תת סוגים של תאי NK לעומת נשים עם היריון תקין. מכאן עולה כי הביטוי השונה של תאי מערכת החיסון (NK) מעיד על סיכון מוגבר להפלה בשליש הראשון להיריון".

כתבות נוספות של הורים וילדים:
עצירות אצל תינוקות: 5 דברים שכדאי לדעת
האם חתולים מסוכנים לתינוקות?
למה בישראל ממהרים לקיסרי במצג עכוז?

הורים וילדים   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?