יו יו 2018 גדול
[ssba]
הורים וילדים

למה יולדות נשארות לפחות יומיים בבית החולים?

עשר שעות בלבד לאחר שהביאה לעולם את הנסיכה שרלוט אליזבת דיאנה, שוחררה הדוכסית מקיימברידג' קייט מידלטון, מתוקתקת וזוהרת כתמיד, לביתה (כלומר, לארמונה) כאילו כלום.

בהיעדר מלוכה בישראל, ובכלל, יולדת נשלחת לביתה 36-48 שעות לאחר הלידה, בתנאי שעברה לידה רגילה ללא סיבוכים. בבתי חולים ברחבי העולם טווח האשפוז לאחר לידה נע בין שעות ספורות לימים אחדים.

בשנת 2012 קבע ארגון הבריאות העולמי כי על היולדת להימצא בהשגחת אנשי מקצוע ב-24-48 השעות הראשונות שלאחר הלידה.

"שחרור יולדת לביתה שעות אחדות לאחר הלידה מעלה כמה חששות ובהם חשש מפני דימום וזיהום ביולדת וביילוד, ויתור על הנקה בשל היעדר הדרכה לאם, תחושת בדידות וחוסר אונים של היולדת בהיעדר תמיכה מקצועית וחוסר אפשרות למנוחה ביממות שלאחר הלידה", אומרת ד"ר אסנת ולפיש, אחראית היחידה להיריון בסיכון גבוה במרכז הרפואי הלל יפה.

צילום: shutterstock
צילום: shutterstock

לפני עשור פרסמו ד"ר ולפיש ופרופ' מוטי חלק, מנהל מחלקת נשים ויולדות בהלל יפה, מחקר מעריך בדבר הזמן שבו עלולים להופיע סיבוכים מסכני חיים לאחר לידה רגילה.

הסיבוכים שנמנו במחקר הם דימום מוגבר שעלול להופיע ארבע שעות לאחר הלידה, חום, אנמיה ודלקת בוורידים, שעלולים להופיע כ-30 שעות לאחר הלידה. "מצאנו כי דימום לאחר לידה הוא הסיכון המרכזי המצריך התייחסות רפואית דחופה. בעוד שאר התסמינים מאפשרים ליולדת זמן סביר לחזור לטיפול בבית החולים", אומרת ד"ר ולפיש. "לפיכך, בין מסקנות המחקר קבענו כי אפשר לשקול את שחרורה לביתה של יולדת בריאה שעברה לידה וגינלית רגילה כשש שעות לאחר הלידה", היא אומרת.

עם זאת, ד"ר ולפיש מדגישה, כי על הרופא לוודא שזה רצונה של היולדת וכי היא מבינה מה המשמעות של שחרור מוקדם מבית החולים לאחר הלידה.

אזהרה: שחרור יולדת לביתה שעות אחדות לאחר הלידה מעלה כמה חששות ובהם חשש מפני דימום וזיהום ביולדת וביילוד.


 

הטור פורסם במקור במגזין הורים וילדים. לקבלת גיליון היכרות של המגזין לחצו כאןלעמוד הפייסבוק של הורים וילדים לחצו כאן.


 

כתבות נוספות של הורים וילדים:
כמה באמת צריך לעלות במשקל בהריון?

האם חתולים מסוכנים לתינוקות?
למה בישראל ממהרים לקיסרי במצג עכוז?
לא לקחת צ'אנס: מתי חום גבוה אצל תינוקות מחייב מיון?
ביג מיסטייק: טעויות בבדיקות גנטיות בארה"ב
האם עובר קטן בהכרח מעיד על בעיה?
למה ויטמין K חשוב לתינוק שרק נולד?
האם נמצאה הסיבה להפלות חוזרות?
מהו נגיף ה-CMV?

הורים וילדים   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


ameda 960/180