יו יו 2018 גדול
[ssba]
הורים וילדים

חיידק הכלמידיה טרכומטיס עלול לגרום לעקרות ולהפלות

דלקת צוואר הרחם, הנגרמת מחיידק הכלמידיה טרכומטיס הנפוץ, עלולה לגרום לעקרות. "נשים שסובלות מכלמידיה מתלוננות על כאבים באזור האגן והפרשות מהנרתיק", אומר ד"ר דן טורנר, מומחה למחלות זיהומיות ורופא בכיר במרכז הרפואי תל אביב (איכילוב) וב"אסיא מדיקל".


 הכתבה פורסמה במקור במגזין הורים וילדים. לקבלת גיליון היכרות של המגזין לחצו כאןלעמוד הפייסבוק של הורים וילדים לחצו כאן.


לדבריו, לא תמיד נשאיות החיידק סובלות מתסמינים, ולכן הן אינן מטפלות בדלקת, מה שתורם לשיעורי הדבקה גבוהים במחלה. "זיהום בכלמידיה טרכומטיס הוא אחת הסיבות החשובות הגורמות לעקרות אצל נשים", מזהיר ד"ר טורנר. "החיידק גורם לזיהום בנרתיק או בצוואר הרחם ובהמשך מתפשט לכיוון האגן ופוגע גם ברחם ובחצוצרות. והרי עקרות נגרמת מפגיעה בחצוצרות. החיידק עלול לגרום גם להתפתחות היריון מחוץ לרחם ולהפלה".

בשנת 2012 אובחנו בארצות הברית כ-1.5 מיליון חולי כלמידיה. במחקר שנערך בהולנד בהשתתפות 21 אלף נשים וגברים בני 15-26 הראו הממצאים כי 2.6 אחוזים מהנשים ו-2 אחוזים מהגברים הם נשאים של החיידק כלמידיה טרכומטיס. נתונים דומים נמצאו גם בסין. "התופעה נרחבת ומסוכנת מאחר שרבים מהחולים אינם סובלים מתסמינים ולכן אינם מודעים לכך שלקו בה", הוא אומר. "לפיכך, מומלץ לנשים פעילות מינית מתחת לגיל 24 וגם לנשים מבוגרות יותר לעבור בדיקת סקר לאיתור החיידק. הבדיקות מומלצות גם לגברים, שכן אם הם נושאים את החיידק הם עלולים להדביק את בנות זוגם".

צילום: shutterstock
צילום: shutterstock

כיצד נבדקים?
"הבדיקות שנערכו בעבר לא היו חד משמעיות. כיום הרפואה מאפשרת בדיקה מהירה וקלה יחסית ובמסגרתה נבדקים כמה חיידקים בעת ובעונה אחת ומתקבלת תשובה בתוך שעה.
לנשא/ית של חיידק הכלמידיה טרכומטיס ניתן טיפול אנטיביוטי. כדי למנוע הדבקה חוזרת מומלץ שגם בן/בת הזוג ייבדקו".

אזהרה
החיידק גורם לזיהום בנרתיק או בצוואר הרחם ובהמשך מתפשט לכיוון האגן ופוגע גם ברחם ובחצוצרות. החיידק עלול לגרום גם להתפתחות היריון מחוץ לרחם ולהפלה.

כתבות נוספות של הורים וילדים:
למה ויטמין K חשוב לתינוק שרק נולד?

האם נמצאה הסיבה להפלות חוזרות?
האם חתולים מסוכנים לתינוקות?
למה בישראל ממהרים לקיסרי במצג עכוז?
לא לקחת צ'אנס: מתי חום גבוה אצל תינוקות מחייב מיון?
ביג מיסטייק: טעויות בבדיקות גנטיות בארה"ב
האם עובר קטן בהכרח מעיד על בעיה?
מהו נגיף ה-CMV?

הורים וילדים   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


באנר אחרי פוסט