יו יו 2018 גדול
[ssba]

פורסם בתאריך קטגוריות כללי
כללי

מסוכן או מומלץ? טרנד חדש בניתוחים קיסריים מדאיג את המומחים

עולם ההריון והלידה עמוס, כידוע, בטרנדים. מדי יום שמועה חדשה מתפשטת לה ברשת וגורמת לנשים רבות לחקור ולבדוק האם שווה להן להצטרף לטרנד. הבעיה שטרנדים לא פעם מתבססים על שמועות ולאו דוקא על עובדות ולכן חשוב לבדוק אותם היטב לפני.

טרנד חדש מתייחס לניתוחים קיסריים נקרא vaginal seeding. אחד הדברים החשובים למערכת החיסונית של התינוק הוא המעבר בתעלת הלידה – התינוק למעשה נמרח בנוזלים אשר נועדו להגן עליו מבחינה חיסונית. לאחרונה לא מעט נשים שיולדות בניתוח קיסרי מורחות על התינוק את נוזלי הואגינה הללו.

מומחים רבים טוענים כי הדבר עלול להעביר חיידקים, זיהומים ואף לסכן את התינוק. "לאור היעדר מידע ונתונים מספיקים, הרי שהסיכונים המוחשיים עולים על ההטבות מהפרקטיקה הזו. על ידי העברת מטלית על פניו, פיו ואפו של התינוק, או עורו, עם נוזל ואגינלי מיד לאחר לידה, האם עלולה להעביר לניובורן חיידקים מחוללי מחלות וגם וירוסים", אומר ד"ר כריסטופר זאהן, סגן נשיא אגודת הגניקולוגים והמיילדים בארצות הברית לאחר שהקולג' האמריקאי לגניקולוגיה ומיילדות הוציא אזהרה רשמית נגד הטרנד.

גם ד"ר מייקל קליין, חוקר ורופא ראשי באוניברסיטת בריטיש קולומביה מזהיר מפני הטרנד, "הדרך הטובה ביותר להתגבר על היעדר החשיפה של התינוק לנוזלי הואגינה בניתוח קיסרי, היא הנקה בחצי השנה הראשונה לחיים. עדיף לא לסכן את התינוק בכל אמצעי אחר".

כללי   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


ameda 960/180