יו יו 2018 גדול
[ssba]

פורסם בתאריך קטגוריות כללי
כללי

מחקר אמריקאי חושף נתונים מדאיגים על מזון לתינוקות ומעורר סערה

מחקר מדאיג שפורסם ביום רביעי האחרון ב-USATODAY מצא כי רוב מוצרי המזון לתינוקות (הכוונה גם לתרכובות מזון, אך לא רק) מכילים ארסן ואף רעלים נוספים.

פרויקט אמריקאי חדש, וחשוב ביותר יש לציין, cleanlabelproject, ארגון ללא מטרות רווח בודק מוצרי תינוקות וחושף באופן גלוי באתר המיועד לכך, מה מכיל כל אחד מהם. מלבד תרכובות מזון, המוצרים כוללים גם משקאות, חטיפים ומוצרי תינוקות נוספים אשר נרכשו בחמשת החודשים האחרונים. במסגרת הפרויקט נבדקו כ -530 מוצרי מזון לתינוקות, כאשר החוקרים מצאו כי ב-65% מהמוצרים שנבדקו התגלה ארסן, ב-36% מהם נמצאה עופרת וב-58% קדמיום. מפרסמי המחקר פרסמו כי כל הכימיקלים האלה מהווים סכנות פוטנציאליות לתינוקות.

כידוע, ארסן דומה מאוד מבחינה כימית לזרחן, ובמגע עם מים הוא פולט גז רעיל העלול אף לגרום למוות. ארסן נמצא במרבית המזון והשתייה שלנו, כמובן במינונים מזעריים. בעבר היתה בהלה תקשורתית על ארסן שנמצא באורז, אך מומחי בריאות קבעו ופרסמו כי לא מדובר בנתון מדאיג.

המחקר בדק תרכובות מזון שלא קיימות בארץ, וכמו כן, העובדה כי אלו נמצאו במזון עדיין לא מעידה על סכנה כלשהי כי תלוי באילו כמויות מדובר. בנוסף, לא ברור לחלוטין מי עומד מאחורי המחקר, אך הדבר מעורר סערה תקשורתית בארצות הברית, ובצדק. "חשוב שהצרכנים יבינו שמזהמים מסוימים, כגון מתכות כבדות כמו עופרת או ארסן, נמצאים בסביבה ואי אפשר פשוט להסירם מהמזון", אמר דובר ה- FDA בתגובה לכתבה של USATODAY (צפו בסרטון בסיום הכתבה).

דבר אחד כדאי לקחת מהמחקר הזה בוודאות וזה בדיקה של כל מה שאנו נותנות לילדינו. אנחנו לא מומחיות או מדעניות אבל לקרוא את הרכיבים שמכילים המוצרים, לברר עליהם, לשאול, לחקור – לא יזיק לאף אחד, וכמו כן, במחקר נבדקו לדוגמה מחיות לתינוקות, לכן כל מה שנוכל לתת להם באופן טבעי – תמיד עדיף.

לצפייה באתר של הפרויקט אשר בודק מזונות ספיציפיים לחצו כאן. חבל שאין לנו אחד כזה בארץ.

צפו בכתבה המלאה:

כללי   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


צ'ארלי בננה 180_960