יו יו 2018 גדול
[ssba]
שינה

האם הנקה ויעוץ שינה יכולים ללכת ביחד?

אני פוגשת המון אימהות מניקות שנרתעות מיעוץ שינה ועוברות לילות לא פשוטים, הכל בגלל החשש שהיועצת תגיע ותטלטל את עולמם עם שינויים דרסטיים, וההנקה, שכה חשובה להן, תפגע ואולי תכחד. אני מבינה את החשש הזה. אני בעצמי מניקה למרחקים. ולכן, חשוב לי להציג לכן מה בעצם קורה, או לפחות אמור לקרות ביעוץ שינה ומה תפקיד היועצת?

יועצת שינה טובה לא משנה למשפחתך את סגנון החיים. אתם יכולים לבחור בלינה משותפת או לינה בחדרים נפרדים, זה לא משנה – זה חלק מסגנון החיים שלכם שלא משפיע על התהליך. יועצת שינה תומכת הנקה לא תבקש ממך להימנע מהנקה לפני השינה, או בלילה, לא תצטרכי לשאוב חלב ולא לתת תמ"ל לסוגיו. תוכלי להמשיך להניק ועדיין לשפר את איכות השינה.

אז מה כן?
בקצרה על מה שקורה בשינה: תינוק שנרדם תוך כדי הנקה או ישר אחרי, מקשר את ההנקה לדרך הירדמות. השינה מורכבת ממחזוריות, ולכן כשהוא מתעורר לאחר מחזור שינה או כמה, הוא מצפה לחזור לישון בדיוק בדרך שנרדם בתחילת הלילה – הנקה/אכילה, ולכן הדבר הראשון שצריך לעשות הוא להוסיף פעילות קצרה בין האוכל לשינה.

הפעילות צריכה להימשך מספר דקות בלבד על מנת ליצור הפרדה כלשהי בין זמן האוכל לכניסה לשינה. את הפעילות הזו את בוודאי מכירה בשם "טקס שינה". זה למעשה בא לעשות את אותה הפרדה בין ההנקה לשינה, "להוריד הילוך" ולעזור לקטנים להיכנס לשינה. את בטח אומרת לעצמך עכשיו, "את זה כבר שמעתי. תכף היא תגיד גם להשאיר את התינוק בחדר ולהיכנס כל רגע ולתת לו לבכות". אז ממש לא!

צילום: shutterstock
צילום: shutterstock

בואי נודה בזה, אם נתעורר הרבה בלילות, לא אנחנו ולא הקטנים יצליחו לישון שינה טובה ואיכותית. לכן, השינוי בהרגלי השינה יטיב עם כולם. הקטנים שלנו הם האוצרות שלנו ונעשה הכל לטובתם ולמענם, ויש המון גישות והמון דרכים ללימוד הרדמות עצמאית. את יכולה לבחור בדרך שבה יש מענה תמידי ומידי לבכי, לרגע אחד לא תתעלמי מהקשיים של התינוק שלך.

אגב, כמעט בכל הגישות יש בכי בהתחלה באופן טבעי בגלל שמשנים לילד את ההרגלים והוא עייף ורוצה לישון. ההבדל בין הגישות הוא איך נגיב לבכי, אם נתעלם או נעזור לו להתגבר ונרים ונחבק.

באחת ההרצאות שלי פגשתי 8 אימהות עייפות ומותשות. משיחה איתן עלה של-6 מהן התינוק נפל מהידיים בלילה. כמובן שהן אוהבות את הקטנים ויעשו הכל בשבילם, אבל כשהגוף נמצא במצב של חוסר שינה קורים דברים שאין לנו שליטה עליהם כי גם לנו יש סף מסוים.

אז פשוט שבי ותחשבי מה הדברים שחשובים לך, עקרונות שאת ממש לא רוצה לשנות, אם את רוצה הדרכה חד פעמית, או שאת צריכה ליווי לכל אורך הדרך, אם את רוצה להמשיך להניק או להפסיק, אם את רוצה להעביר חדר או לא ועוד.

תזכרי שמי שקובע בסופו של דבר זו את, ולא אף יועצת.

יקירה גז היא יועצת שינה תומכת הנקה. לפרטים נוספים ויצירת קשר לחצו כאן.


 

כתבות נוספות של יקירה גז:
מיטת מעבר: מתי, למה ואיך?

10 הדיברות לשנת לילה נכונה
4 מיתוסים על הנקה ושינה
הכניסה למסגרת והשפעתה על התינוק

שינה   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


באנר אחרי פוסט