יו יו 2018 גדול
[ssba]
הריון ולידה

בחילות בהריון: 8 טיפים שיקלו עלייך

מי בכלל קרא לזה בחילות בוקר? יודעת כל אם עבריה (ולא רק כמובן) שזה יכול להמשך גם כל היום. מעבודתי כדיאטנית לאמהות, אני מכירה את כל השיטות להתמודדות עם בחילות, ובכל זאת לעולם לא אשכח נסיעת סוף שבוע לפראג (מכירות את זה שרוצים להספיק דברים לפני הלידה? כי מי יודע כמה זמן יהיה לנו אחר כך?), הזמנו מראש מקום למסעדה שהמליצו לנו עליה, יקרה בטירוף, לקח לנו שעה למצוא את המקום. הזמנו, האוכל הגיע. ביס אחד, תבלין אחד מזעזע ובחילה נו-ר-אית. עד סוף הארוחה רק ישבתי, בהיתי בו אוכל ושתיתי מים.

לא שליש ראשון, לא בוקר. אז ככה שכן, זה יכול לקרות. שום דבר לא יכול להבטיח להעלים את הבחילות ב-100% (חוץ מהלידה) אבל יש מה לעשות כדי להפחית אותן.

אז מה עושים?
ההיגיון לפעמים אומר לנו שאם יש לנו בחילה עדיף לא לאכול, אך דווקא כדי למנוע את הבחילה עדיף לאכול ולהימנע ככל האפשר מלהגיע למצב שהבטן "ריקה".

1. אם את סובלת מבחילות בוקר, אכלי משהו קטן לפני השינה וישר כשאת קמה בבוקר. את יכולה לשים משהו קטן ליד המיטה ולאכול ברגע שאת קמה.

2. במהלך היום חשוב לא לדלג על ארוחות ולהגיע למצבים שאת "מתה" מרעב ואז לאכול ארוחה גדולה (האמת שזה לא מומלץ לאף אחד), רק שבהריון זה גם מגביר את הסיכוי לבחילות וצרבות.

3. אכלי ארוחות קטנות כל 3 שעות בערך (כמו תינוק). שבי בנחת, תאכלי לאט.

pixabay
pixabay

4. שימי לב אם מאכלים מטוגנים או קפה מגבירים לך את הבחילה והימנעי מהם או הפחיתי במידת הצורך.

5. טעם וריח של לימון יכול לעזור, למצוץ לימון או להריח אותו.

6. אם ריחות הם הבעיה, אווררי את הבית כמה שיותר, ריחות טיגון של בצל, שום ודגים הם הנפוצים ביותר בגורמים לבחילה. אם גם אצלך המצב כך, וותרי עליהם בחודשים הקרובים. אחרי הלידה זה יעבור.

7. לפעמים, מאחר והבחילות וההקאות מוציאות את החשק לאכול, גם כמות השתייה יורדת ואז הבחילות יכולות להתגבר. הקפידי על שתייה, אם קשה לך, אל תשתי הרבה בבת אחת אלא כמה שלוקים מדי פעם. אם ממש קשה לך לשתות מים את יכולה לנסות סודה.

8. תרופת סבתא שהוכחה מחקרית – הג'ינג'ר נמצא יעיל בהקלה על בחילות של נשים בהריון.
איך משתמשים בו?
יש ג'ינג'ר מסוכר שאפשר לקנות במשקל בחנויות התבלינים.
ניתן גם להכין תה מהשורש עצמו, פשוט לגרד כמות של חצי כפית בערך לכוס מים רותחים. את גם יכולה להכין לך מראש כמות גדולה יותר ולשים במקרר ולשתות קר.

אל תתני לבחילות להרוס לך את שגרת היום ובטח לא את המצב רוח, מה גם שאצל 90% מהנשים הבחילות חולפות בסוף הטרימסר הראשון. אז יש תקווה.

שירה לוי היא דיאטנית משפחתית לאמהות, תינוקות וילדים. ליצירת קשר עם שירה לחצו כאן.

הריון ולידה   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


ameda 960/180