יו יו 2018 גדול
[ssba]

פורסם בתאריך קטגוריות כללי
כללי

הקץ לשמועות: טפשת הריון זו תופעה אמיתית לגמרי

בואו נודה על האמת, כל שני וחמישי יוצא מחקר חדש על טפשת הריון. זה אמיתי, זה לא אמיתי, יש דבר כזה, אין דבר כזה. מרוב מחקרים כבר קשה לדעת מה נכון ומה לא, ולמה זה בכלל משנה. ובכן, עד היום חסכנו מכן את התופעה הזו, שהיא גם התירוץ האולטימטיבי לעשות קצת שטויות בזמן הריון – אבל לא עוד. כי מחקר חדש, (כבר אמרנו?), גילה כי יש טפשת הריון, היא אמיתית לגמרי והיא משפיעה על 4 מתוך 5 נשים בהריון.

המחקר שנערך על ידי אוניברסיטת Victoria's Deakin ופורסם החודש בכתב העת Medical Journal of Australia, מצא כי רוב הנשים בהריון סובלות משכחה, קשיי קריאה, בלבול, דיסאוריינטציה וריכוז לקוי. הזמן בו נשים סובלות הכי הרבה מהתופעה הידועה הוא במהלך השליש השלישי של ההריון, שבו פונקציונליות וזיכרון "מופחת באופן משמעותי"על פי המחקר.

המחקר שילב נתונים מ -20 מחקרים אחרים שעוסקים בקשר בין הריון לשינויים במוח. החוקרים אספו את כל הממצאים וההבדלים הללו יחד כדי להעריך את התפקוד הקוגניטיבי של 709 נשים הרות ו- 521 נשים שאינן בהריון. זהו המחקר הראשון שבוחן כיצד הריון עשוי להשפיע על אזורים קוגניטיביים אחרים מעבר לזיכרון, ובודק באופן ספציפי כיצד השינויים הללו עשויים להשתנות בהתאם להריון.

shutterstock
shutterstock

התוצאות הראו כי נשים בהריון מבצעות הרבה פחות טוב משימות שדורשות זיכרון, תשומת לב, ריכוז, קבלת החלטות ותכנון מנשים אשר אינן בהריון, והבדל זה בולט ביותר בשליש השלישי. הנשים ההרות נבדקו בנקודות מרובות במהלך ההריונות, ונראה כי הירידה החלה במהלך השליש הראשון, ולאחר מכן התייצבה מאמצע ועד סוף ההריון.

חשוב לציין כמובן כי בעוד שנמצאו הבדלים, הנשים ההרות עדיין תפקדו קוגניטיבית בטווח הנורמלי, כך שלא מדובר בתופעה שיש לה השפעה כבדה מדי על חיי היום יום. ואנחנו אומרות – תנו לנו בכל זאת ליהנות קצת מהספק.

כללי   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


באנר אחרי פוסט