יו יו 2018 גדול
[ssba]

פורסם בתאריך קטגוריות מגזין
מגזין

רק לנשנש משהו קטן: הרעב של חופשת הלידה

לעולם לא אשכח את התחושה הזו – הרעב של חופשת הלידה. עד היום היו לי בחיי שתי חופשות לידה: באחת הייתי רעבה חצי שנה ובשנייה לא הפסקתי לאכול חצי שנה. הבכורה שלי, כמה שהיתה תינוקת מקסימה, לא הפסיקה לצרוח מצאת החמה ועד צאת הנשמה. לא היה לי רגע לנשום ובטח ובטח שלא היה לי רגע לאכול. במשך חצי שנה פלוס מצאתי את עצמי מקפצת מבוקר עד לילה על כדור פיזיו.

בבוקר הייתי קמה מותשת אחרי לילה לבן של הנקה, מבטיחה לעצמי שהיום אני אוכל משהו (אפילו משהו קטנצ'יק), אבל אוכל אמיתי ושיהיה גם בריא. כי זה חשוב, כי אני מניקה, כי בטיפת חלב אמרו שזה חיוני לתינוקת, ובעיקר – כי בא לי לפנק את עצמי וכי מגיע לי. כל בוקר קמתי עם ההבטחה הזו ובכל יום אכזבתי את עצמי מחדש. בין חיתול לחיתול, בין הנקה להנקה, בין קיפוץ לקיפוץ על כדור הפיזיו התייאשתי מראש מהמחשבה על לצאת למסעדה, והניסיונות להוציא סיר מרק מהמקרר כשהיא על הידיים שלי, לא בדיוק עבדו. כך מצאתי את עצמי לא פעם "מנגבת" פיתה עם שוקולד כאילו היה זה חומוס.

בחופשת הלידה השנייה מישהו שם למעלה החליט לגמול לי וקבלתי תינוק שקט ונוח. כחובבת אפייה מושבעת, הצלחתי לבלות שעות במטבח ולנסות שלל מתכונים שאף פעם לא הצלחתי להגיע אליהם לפני כן.

בין אם התינוק נוח או לא, בין אם יש לך זמן או לא, דבר אחד היה משותף לשתי חופשות הלידה שלי – העיסוק סביב האוכל. אוכל בחופשת לידה הוא Issue . הוא חשוב. הוא הכרחי. הוא גורם לנו לאהוב או לא לאהוב את עצמנו. הוא מפנק (לפעמים מדי). הוא מרגיע. הוא מזין. הוא מאזן. אנחנו רוצות לשמור על שגרה ומצד שני לצאת ממנה, רוצות לשמור על הגזרה ומצד שני להתפנק, רוצות לשמור על בריאות מבלי להרגיש סגפנות.

אז מה אני בעצם מציעה? מודעות, וכמה טיפים שאולי יעשו את ההבדל:
1. חשוב לגייס את כל בני הבית לדאוג לך לעניין האוכל. נשמע קלישאה, אבל זה בהחלט עניין של החלטה. מניסיון, בקשי שיבשלו לל: בן הזוג, ההורים, החמים, החברים – ממי שרק אפשר, וכמובן דאגו להקפיא ולהוציא בשעת הצורך.
2. אם זה לא הולך ואין לך ממי לבקש, אפשר לקנות .יש מספיק מקומות טובים שמכינים אוכל ביתי ובריא. תלמדי לפרגן לעצמך בדברים הקטנים שעושים את ההבדל.
3. נסי להימנע משטויות. דאגי לנשנושים בריאים שיהיו זמינים: אגוזים, חמוציות, שקדים, חלבה, חטיפי בריאות. חשוב שתחליטי על כמות קצובה ליום. הכיני לך בבוקר קערית הפתעות וקבעי שזו ההקצבה שלך למשך היום.
4. פעם בשבוע תקבעי ארוחת צהריים זוגית (עם בן הזוג או עם חברה/ אחות/ אמא). צאי מהבית ודאגי ללכת למקום שבו מגישים ארוחות טובות וגם בריאות.
5. אני לא דיאטנית, ולכן לא נכנסתי לאבות המזון ולכל התורה שמאחורי התזונה הבריאה, אבל שני דברים בסיסיים שצריך תמיד לזכור, ובמיוחד בזמן הנקה: הקפדה על שתייה מרובה, וברזל ברזל ברזל: עדשים, ברוקולי, אגוזים, אבוקדו וכל מה שמכיל ברזל. אל תוותרי על זה.

אני מצרפת מתכון קל ומהיר להכנת סלט מיוחד לכבוד ט"ו בשבט. יש לציין שזהו לא מתכון מקורי שלי, אלא מתכון קיים ששדרגתי קצת. 2 פרוסות לחם דגנים לצידו ויש לך ארוחה סופר מזינה ומפנקת.

סלט פומלה ופירות יבשים

מצרכים
• פומלה גדולה שלמה מפורקת לפלחים ומפוררת לחתיכות.
• חבילת נבטי חמנייה.
• חופן עלי בייבי.
• רבע כוס עירית קצוצה.
• חופן חמוציות (ניתן להמיר מחצית בצימוקים).
• 4 תאנים מיובשות קצוצות לחתיכות קטנות.
• 100 גר' צנוברים קלויים קלות במחבת (ללא שמן).
• חופן אגוזי מלך (טבעיים או קלויים מעט על מחבת ללא שמן).

לרוטב
• 4 כפות שמן זית.
• 4 כפות מיץ לימון.
• כפית סוכר חום.
• קורט מלח.

אופן ההכנה
לקלף את הפומלה לפלחים.
לערבב את כל מרכיבי הסלט: פומלה, נבטי חמניה, עלי בייבי, עירית, חמוציות ותאנים.
לערבב את כל מרכיבי הרוטב בצנצנת. לנער היטב ולשפוך מעל.
ברגע האחרון להוסיף את הצנוברים והאגוזים מעל.

הבטחתי פשוט, או לא? בתיאבון!

אפרת מטיס היא חובבת בישול ומדריכת סדנאות אפייה ביתיות בקיבוץ משמרות, וכן לקבוצות של נשים בחופשת לידה. למגיעות דרך האתר תינתן הנחה של 15%. לפרטים: 054-9995968.

מגזין   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


צ'ארלי בננה 180_960