יו יו 2018 גדול
[ssba]
תוכן מקודם

בחו"ל עם קטנטנים: 10 דברים שיעשו לכם את החופשה

הטיול המשפחתי שעשינו ברודוס בקיץ האחרון, השאיר אותי מלאת חוויות ותובנות. נכון, חו"ל עם ילדים דורש התארגנות אחרת, אבל מתברר שזה לגמרי אפשרי, ואפילו – כיף! ממש!
הנה כמה מסקנות שחזרתי אתן מהטיול, שיכולות להקל עליכם אם אתם מתכננים נסיעה עם קטנטנים:

1. טיימינג
אם כבר חופשה, אז שתי ציפורים במכה. אנחנו נסענו באוגוסט. הילדים היו אמורים להיות גם ככה בבית לתקופה לא מבוטלת, אז למה שלא נהיה כבר בחו"ל? את אותו הדבר ניתן להשיג כמובן בכל חג, אבל בינינו, גם בכל יום אחר. לנו התאים לסנכרן בין החופשות, אבל אם מתאפשר לכם לקחת חופשה סתם כך בלי חג – הרווחתם! הרי זה לא שהקטנים יפסידו את מבחני הגמר באוניברסיטה.

2. יעד טיסה קרוב
למרות שהילדים שלנו (בני 4, 1) מתנהגים לרוב נהדר בנסיעות, ההתרגשות והצפייה, המלווים טיסה וטיול משפחתי למדינה זרה, מעלות את רמת האנרגיות. אנחנו משתדלים לקצר את זמני הטיסה ולבחור יעד קרוב. יותר מזה, גם לאחר שנחתנו, אנו משתדלים לקבוע מקום לינה קרוב ככל האפשר. (זאת לאחר ניסיון פחות מוצלח שדרש עוד 4 שעות נסיעה ברכב לאחר נחיתה למקום הלינה). יהיו מספיק שנים לטיולים ביעדים רחוקים. עם קטנטנים – מזערו נסיעות.

IMG-20170911-WA0022

3. שיתוף הילדים באריזות
הגדול שלנו נורא מתרגש כשאנו נוסעים לטיול משפחתי, שלא לדבר על אחד כזה לחו"ל. בכדי להכניס אותו לעניינים, וגם כדי להקל על עצמי, נתתי לו הפעם לארוז לעצמו משחקים. נתנו לו טרולי, והוא מילא אותו בכל טוב. אגב, רוצה לציין שהוא שיחק בכל מה שהביא! כולל בתחפושת של הכבאי.

4. משחקים והפעלות
ילדים רגילים להרבה זמן משחק במהלך היום. הדבר אינו משתנה במדינה אחרת, ויותר מזה, בזמן התארגנות בחדר, בערב לפני השינה, או כשאחד מתעורר לפני השני – כדאי שתהיה להם תעסוקה. כאמור, מזוודת משחקים זה פתרון נהדר. הקצנו לזה מקום בחדר ויצרנו מעין חדר משחקים נייד.

5. משחקי דרך
גם אם לנו נראה שטיסה של שעה וחצי זה הכי קרוב בעולם, מניסיוני, לילדים קשה להיות "על גלגלים" לאורך זמן. יש לי בתיק איתי תמיד – ספרים, דפים/צבעים/מדבקות, משחק קלפים, מכוניות וכל דבר שיכולתי לחשוב עליו שיהיה קטן מספיק ויעסיק את החבר'ה. עזר לנו מאוד מאוד במעברים. בנוסף, עטפתי כמה "הפתעות" ובמצבי משבר הוצאתי מהתיק – עבד כמו קסם.

6. סדר יום מותאם
לאחר מספר טיולים מוצלחים (ואחד הרבה פחות) אני יכולה להעיד שחלוקה נכונה של היום להפסקות יכולה לעשות פלאים למצב הרוח הכללי. אצלנו, ילד עייף שווה ילד חסר סבלנות (בלשון המעטה) ולכן, אנחנו משתדלים לעשות משהו בחלק הראשון של היום, לחזור לשנת צהריים ולצאת שוב אחר הצהריים. זה מקל על כל ההתארגנות, מחדש כוחות ומונע ריבים הנובעים מעייפות.

IMG-20170911-WA0024

7. פעילויות לכל המשפחה
המהות של טיול משפחתי בעיני זה התחשבות. כמו בבית, גם בחו"ל, לכל אחד רצונות משלו ואי אפשר לעשות באותו הזמן הכל. לכן, אנו משתדלים לתכנן את הימים ככה שיכללו פעילויות שכולנו נהנה מהן. ואם נגיד, טיול ברחובות רודוס פחות מעניין את הקטנים, בסיום הסיור נדאג לעצור בגן שעשועים ולתת להם להוציא אנרגיות. הרבה טבע, מסעדות שיש לקטנים איפה להתרוצץ בהם וכו'.

8. עגלה מתאימה, או יותר נכון "יויו זה החיים"
טוב, אין מה לעשות, אני מכורה לעגלה הזאת. אמרתם טיול קליל – אמרתם יויו. היא מתקפלת לתיק צד ועולה למטוס (!!!). האמת שהיא העגלה היחידה המורשית עלייה למטוס על-פי חוקי יאט"א אז בזמן שכל ההורים חיכו לעגלה שלהם ביציאה מהמטוס אנחנו כבר יצאנו לדרכנו (אפרופו קיצור זמני המתנה עם הילדים בטיסות). לכל מקום לקחנו את העגלה – אפילו לחוף הים כי בשנייה שהגענו למקום שלא ניתן לעבור איתה פשוט קיפלנו אותה והכנסנו לתיק (בשביל הורים לילדים קטנים זה מאד משמעותי לא לסחוב על הידיים לכל מקום), כשהקטן בדיוק התעורר והגדול רצה להתפנק, יכולנו להחליף ביניהם ולתת לו גם לנוח קצת, ואפילו כשהגענו לרחוב אחד שהאבנים לא אפשרו לעבור עם העגלה – היא כל כך קלה שפשוט הרמנו אותה באוויר עם הקטן בתוכה. אין מה להגיד, שיא הנוחות והקלילות. בשבילי, פריט חובה לכל נסיעה (גם בארץ כמובן). אגב, יש לה בורד טרמפיסט ישיבה או עמידה שאידאלי לנסיעה עם שני ילדים. וכיאה ליו יו, כמובן שהוא מתחבר בקלות ובקליק. כמו כן יש ליו יו גם גרסת ניו בורן לתינוקות מגיל לידה, מה שמאפשר ליהנות מכל הפלוסים המדהימים שלה כבר מההתחלה.

IMG-20170911-WA0003

9. תיאום ציפיות
ראשית כל לעצמנו: טיול משפחתי זה לא טיול רומנטי וזה לא טיול קניות. זה זמן משפחתי משותף לצבירת חוויות. לפני כל טיול, אנחנו משתדלים לעשות שיחה משפחתית לגבי מה הולך להיות בטיול, להכין את הילדים לגבי היעד, סדר היום, מה מותר ומה אסור וכו'. הכנה מנטאלית מונעת אכזבות ועושה סדר, ובגדול עוזרת מאד להצלחת הטיול.

10. חשיבה חיובית וגמישות
שלא תבינו לא נכון, אני לא מאלה שכל הזמן רואים את חצי הכוס המלאה. ממש לא. אבל, כמו בשגרה, גם בטיול, יהיו משברים, ריבים, ויכוחים. צריך לזכור למה נסענו, ומה המטרה ולנסות לא להתעכב על קטנות. המתכון לטיול מוצלח זו אווירה טובה, וגם אם יש רגעים מורכבים, להשתדל לחזור מהר לכיף ולחופש – ללכת לקנות גלידה, לקפוץ לים, לשחק בכדור – כל דבר שמחזיר אותנו לאווירת חופש.

עגלת +YOYO של בייביזן. ניתן להשיג באולם התצוגה של IBB GROUP, יבואנית בוגבו, בייבי ביורן ובייביזן, הנביאים 55 רמת השרון ואצל המשווקים המורשים ברחבי הארץ. לפרטים נוספים על העגלה ולרכישה אונליין לחצו כאן.


*הכתבה נכתבה בשיתוף IBB GROUP

תוכן מקודם   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


ameda 960/180