יו יו 2018 גדול
[ssba]

פורסם בתאריך קטגוריות 0-3, 3-6, התפתחות
התפתחות

אחת ושתיים: יציבה נכונה וכפות הרגליים של התינוק

"איזה תינוק מתוק", "איזה קטנטן", "תראו את האף הקטנטן שלו וכפות הרגליים". ובאמת תסתכלו על כפות הרגליים שלו. הן כל כך קטנות אבל כל כך חשובות.


כתבות נוספות של אסתי פרי:
הפג שלי ואני, ימי האינקובטור

6 טיפים לאמהות חד הוריות


תינוק נולד עם צבע אדמדם אחיד בכל כף הרגל ואז הצבע נחלש מעט והופך לוורדרד. עד לשלב ההליכה ניתן לראות הרבה "קפלים" או קווים בכף הרגל, וכן הבהונות סגורות, אך לאחר שהתינוק מתחיל ללכת תופעות אלו נוטות להיעלם ואפילו מומלץ שייעלמו.

כף הרגל שלנו אינה פשוטה ובנויה מכל כך הרבה מרכיבים: שכבות של רקמות, עצמות, מפרקים ועצבים. בעקבות זאת, תחילת היציבה של הילד מתחילה כבר בגיל הינקות. אנחנו יכולים לעזור להתפתחות יציבה נכונה וכך גם להרוויח עוד דרך לתקשר עם התינוק. הנה כמה טיפים:

1. מגע עמוק בכף הרגל
במילים אחרות, מסז'. כשאני מתכוונת למגע עמוק אני מתכוונת שתעבירו את ידיכן על כף רגלו בצורה נעימה אך מורגשת, לא ליטוף ולא לחיצה חזקה מדי.
יתרונות: אתן עוזרות לתינוק ללמוד את סכמת הגוף שלו, כלומר, ייצוג האיברים במוח. אתן מזרימות דם לכפות הרגליים ומכינות את כפות הרגליים להליכה. ידוע כי מגע עמוק מאזן את מערכות הגוף ולכן באמצעות המגע בכף הרגל אתן מרגיעות את התינוק ומשרות עליו הרגשת נינוחות.

צילום: pixabay
צילום: pixabay

2. הגמשת מפרקים
סובבו את הקרסול בעדינות, ישרו וכופפו את כף הרגל בצורה של פלקס ופוינט (מושגים הלקוחים מבלט, כידוע), ותעברו על אצבעות כף הרגל.
יתרונות: אנחנו מכינות את הרגל לטווח תנועה תקין כדי שבעת הליכה התינוק יוכל ללכת הן על משטחים ישרים והן על משופעים. בנוסף, כאשר תינוקות מתחילים ללכת אנחנו יכולים לראות תופעה של הליכה על קצות האצבעות, מה שמבהיל הרבה הורים ונובע, לעיתים, מגיד אכילס קצר. בעזרת הגמשת המפרקים ובתנועות של פלקס פוינט אנחנו עוזרים בהארכת גיד זה או לפחות בשיפור טווח התנועה.

3. חשיפה למרקמים ותחושות
זה נכון גם לתינוקות קטנים שעוד לא למדו ללכת וגם לגבי תינוקות בוגרים יותר. כף רגלו של התינוק צריכה לדעת מה היא הרגשת ליטוף, טפיחה קלה, חול, דשא, מים, שמן (עיסוי), רצפה קרירה (בקיץ), שטיח חמים, וכל משטח בטיחותי אחר שאתן יכולות לחשוף אליו.
יתרונות: אנחנו עוזרות לילד לפתח את המערכת הסנסורית שלו, את ייצוג התחושות במוח ומפחיתות את רמת הבהלה של חשיפה לדברים חדשים בעתיד.

4. עזרה ביצירת תחושת נינוחות ושלווה
עיסוי כף הרגל באופן חופשי ובצורה נעימה ומורגשת. אפשר גם לעסות את מקום קשת כף הרגל בכיוון השעון.
יתרונות: מסז' זה כיף! גם התינוקות שלנו, בדומה לנו, אוהבים שמפנקים אותם. רק זה כשלעצמו מרגיע ומשרה נינוחות. בנוסף לכך, על-פי הרפלקסולוגיה, מקום הקיבה וחלק ממערכת העיכול נמצאים במקום של קשת כף הרגל ולכן עיסוי מעגלי במקום זה, עוזר להרגשה יותר נוחה במערכת העיכול וכן להתמודדות טובה יותר עם גזים.

5. זמן איכות ושיפור התקשורת
לשיר ולדבר ברוגע אל התינוק. לחכות לתגובה. ליצור קשר עין. והכל בזמן הנגיעה בכפות הרגליים.
יתרונות: זמן איכות ושיפור התקשורת. אמצעי שהוא גם מטרה.

ולקינוח: דקלום תנועתי:
בעת זמן האמבטיה על הדפני. (*יש לוודא שהתינוק יציב ולא מחליק)
מקרבים את כפות הרגליים בתנועה של מחיאה. מרימים ומורידים לפי מילות הדקלום.

כפות רגליים אחת ושתיים, נרים אותם עד השמים,
כפות רגליים אחת ושתיים, ונוריד ישר למים.
כפות רגליים אחת ושתיים, אופניים ברגליים,
כפות רגליים אחת ושתיים, ונוריד שוב אל המים.

אסתי פרי היא מלווה התפתחותית מגיל לידה עד שנתיים, מתמחה בעיסוי תינוקות ופגים. לפרטים נוספים ויצירת קשר לחצו כאן.

התפתחות   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


ameda 960/180