[ssba]

פורסם בתאריך קטגוריות מגזין
מגזין

הפג שלי ואני, ימי האינקובטור

מאת: אסתי פרי
5.2.2015

מה עושים בתוך האינקובטור מוקפים בצינורות? אסתי פרי, מומחית לעיסוי פגים עם כל התשובות. כתבה ראשונה בסדרה

התינוק שלכן יצא לאוויר העולם קטן, צנום, לא בשל וכנראה גם מפוחד. גם אתם, לא פחות ממנו, קצת בהלם. אינקובטור, מוניטור, סיטורציה, RSV, טובוס, זונדה ועוד הרבה מושגים אחרים הם רק חלק ממה שאתן עוברות. קשה להסביר את זה במילים, צריך להיות שם כדי להבין.בתוך כל הבלבול והמעמסה התחושה הבולטת והחזקה ביותר שמלווה הורים לפגים, היא תחושת חוסר האונים. הרגשה שאין ביכולתכם לעזור להם. חלק מהפגים נולדים כל כך קטנים, עדינים ומונשמים שאי אפשר אפילו להחזיק אותם בשיטת הקנגורו.


כתבות נוספות של אסתי פרי:
6 טיפים לאמהות חד הוריות


גם אני הרגשתי ככה, עד שהתוודעתי לעולם המופלא של המגע וחוש השמיעה שלנו, ובעקבות כך נמשכתי ללמוד הדרכת עיסוי תינוקות ופגים. הפג שלי נולד במשקל טוב, אבל היה צריך לעבור ניתוח חירום ולאחריו שהה באינקובטור מוקף בצינורות. בימים הראשונים הוא היה מורדם כך שעיניו עוד לא ראו אותי, ולאחר שפקח את עיניו לא יכולתי להחזיק ולחבק אותו. בהתחלה הייתי חסרת אונים, וחוץ מלקרוא תהילים לא עשיתי הרבה.

בתמיכת האחיות הנפלאות בפגיה התחלתי לדבר איתו ולשיר לו ואפילו נגעתי מעט. ככל ששהיתי שם יותר, כך התינוק שלי הראה סימני התקדמות מהירים ואפילו מעל לציפיות הרופאים. ברגע שהתחלתי להחזיק אותו העולם נראה אחרת, גם עבורי וגם עבורו. הרופאים אמרו לי שהצפי לשחרור הוא חודשיים או אולי יותר. אנחנו השתחררנו אחרי חודש בלבד!

צילום: pixabay
צילום: pixabay

אז מה עושים בתוך האינקובטור מוקפים בצינורות? 3 טיפים שכל אמא לפג צריכה לדעת:

1. מדברים. חוש השמיעה מתפתח עד גיל 23 שבועות להריון. דברו אליו כי הוא שמע אתכן בבטן והוא רגיל לקולכן. דברו בשקט ובנחת, דברו אליו כאילו הוא מבין. תתארו לו את העולם ותחזקו אותי במילים מרוממות. "אתה תגדל בן שלי, אתה תהיה חזק ובריא".

2. שרים ומשמיעים מוסיקה. שירים ומוסיקה תמיד משחררים לחצים. הפג שלכן שנמצא בסביבה מלחיצה 24 שעות, צריך לפעמים "להשתחרר" ממנה וכאן אתן נכנסות לתמונה. "שחררו" אותו מהסביבה המלחיצה ותכירו לו את הדברים היפים בעולם. במקום שישמע את קצב הצפצופים במוניטור תשמיעו לו את קצב מילות השיר. מחקר שנערך על-ידי ד"ר מנדל וד"ר לובצקי הראה כי פגים אשר השמיעו להם "בייבי מוצרט" האטו את קצב המטבוליזם שלהם ומשכך עלו במשקל, נדבקו בפחות זיהומים ושוחררו מהפגיה מוקדם יותר בהשוואה לפגים אחרים.

3. מלטפים בקצות האצבעות. כל מגע הוא נחוץ! המגע הוא התקשורת הראשונית שלנו עם התינוק. אם הצוות הרפואי מאפשר זאת אז תקפצו על ההזדמנות! לטפו את הפג שלכן במגע עדין ואצבע רפויה על איברי הגוף שלו (בהונות, כפות רגליים, ברכיים, אגן, בטן צידי הגוף וכן הלאה). תהליך המגע יתחיל ברגליים ויסתיים בראש בכדי לעזור לפג לבנות תבנית סכמטית של גופו.

מקווה שתשתחררו בזריזות ובבריאות.

אסתי פרי היא מלווה התפתחותית מגיל לידה עד שנתיים, מתמחה בעיסוי תינוקות ופגים.

מגזין   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?