יו יו 2018 גדול
[ssba]

פורסם בתאריך קטגוריות חופרות
חופרות

פירסמתם תמונות של התינוק ברשת? הוא עלול לתבוע

משוויצים בתמונות של הקטנטנים ברשת? משתפים את המשפחה והחברים בשלבי ההתפתחות השונים של הזאטוטים? ייתכן שתרצו לחשוב פעם נוספת לפני הפרסום הבא.

הרשת סוערת בשל ידיעה שפורסמה לאחרונה על ידי עיתון אוסטרי, לפיה בת 18 מקרנית'יה, אוסטריה, הגישה תביעה כנגד הוריה בגין פרסום של למעלה מ-500 תמונות שלה כילדה, ברשת הפייסבוק, ושיתופם עם 700 חבריהם ל ההורים ברשת. לפי הכתבה, ההורים סירבו לבקשת של הצעירה להסיר את התמונות. לטענת אביה, העובדה שהוא הצלם מעניקה לו את הזכויות לפרסום התמונות.

"לא היתה להם בושה או גבולות – לא היה אכפת להם אם מדובר בתמונה שלי יושבת על האסלה או שוכבת ערומה בעריסה – כל שלב צולם ופורסם" כך צוטטה הצעירה בכתבה.

צילום: pixabay
צילום: pixabay

הצעירה דורשת פיצוי כספי ומבקשת את הסרת התמונות מהרשת החברתית. מומחה משפטי שהתראיין לצורך הכתבה מעריך כי לתביעתה של הצעירה סיכויי זכייה טובים.

ההורים יוכלו להתנחם בכך שבשלב זה לפי החוק האוסטרי הענישה תכלול קנס כספי בלבד, בעוד שבצרפת, לדוגמה, הורים עלולים לשלם גם במאסר אם ילדיהם יבחרו לתבוע אותם בשל פגיעה בפרטיותם.

לפי האתר הבריטי Parent.Zone, ההורה הממוצע מפרסם כ-1,500 תמונות של ילדיו, טרם הגיעם לגיל חמש, בעיקר בפייסבוק. לרשת החברתית הגדולה אין מדיניות שאוסרת על פרסום תמונות של ילדים. המתנגדים לפרסום תמונות ילדים בפייסבוק טוענים כי אין זה הוגן לקבל החלטות דיגיטליות שמשפיעות על ילדים, אשר אינם יכולים להביע דעה בנושא. גורמים נוספים מזהירים מחשיפת מידע ברשתות החברתיות מחשש שמידע זה יגיע לידיים הלא נכונות.

ואחרי סערה תקשורתית מושלמת, החלו לעלות תהיות וחשדות לגבי אמיתות הידיעה.

כך או כך, נדמה שהנושא המרכזי – מודעות לסיכונים שטמונים בפרסום מידע אישי ברשתות החברתיות, בהחלט עלה על סדר היום.

חופרות   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


באנר אחרי פוסט