יו יו 2018 גדול
[ssba]

פורסם בתאריך קטגוריות כללי
כללי

חכו דקה: על פי מחקר חדש 60 שניות נוספות יכולות להציל חיים של פגים

הדיון בנוגע לשאלה מתי כדאי לחתוך את חבל הטבור הוא דיון מתמשך ולא חדש. הרפואה הקונבנצילית דוגלת בשיטה על פיה יש לחתוך אותו מיד ברגע שהתינוק מגיח אל אוויר העולם, וכאמור, זה מה שקורה ברוב בתי החולים המערביים בעולם, כשהטענה העיקרית היא למנוע זיהומים כך. מן הצד השני ישנה גישה לפיה המשך של הזנת התינוק דרך השלייה חשוב מאוד לימיו הראשונים וישנן נשים שאכן עושות זאת ומשאירות את התינוק מחובר אליהן ימים נוספים לאחר הלידה.

בזמן שאת הגישה האחרונה לרוב מייחסים למאמות טבע, מחקר חדש של אוניברסיטת סידני מראה כי השהייה של 60 שניות בחתיכת חבל הטבור יכולה להציל חיים של פגים.

על פי המחקר להשהיית חיתוך חבל הטבור ישנה יתרונות רבות על אחת כמה וכמה כשמדובר בפגים. כל עוד יילוד יכול להמשיך לקבל את יתרונות הזנתו דרך השליה של אמו, מה טוב. מחקר נוסף שפורסם בינואר על ידי הקולג' האמריקאי לרופאים, מיילדות וגינקולוגים מראה כי אצל תינוקות שחכו עם חיתוך חבל הטבור שלהם 30 עד 60 שניות היו יותר תאי דם אדומים.

המחקר שנעשה באוניברסיטת סידני בחן 3,000 תינוקות שנולדו לפני שבוע 37, ובדק האם יש הבדל בין תינוקות שחתכו להם את חבל הטבור מיד אחרי הלידה לבין אלה שהתעכבו במשך דקה שלמה. המסקנה? אצל התינוקות שחיכו 60 שניות שיעור התמותה היה נמוך בשליש.

כללי   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


צ'ארלי בננה 180_960