יו יו 2018 גדול
[ssba]

פורסם בתאריך קטגוריות כללי
כללי

מחקר חדש: מה קורה לדימוי העצמי של נשים לאחר שהן הופכות לאימהות?

מצד אחד, פתאום יש לך תפקיד גדול יותר מכל תפקיד שעשית עד היום – אין ספק שמדובר בקידום רציני, הנה את בעלת משמעת יותר מתמיד זה בטח עושה לך משהו לביטחון העצמי, אבל מן הצד השני הקידום הזה מלחיץ קצת. אבל רק קצת. כאילו קצת הרבה מלאן!

על פי מחקר נורווגי חדש ההערכה העצמית של נשים עלולה לצנוח ברגע שהן הופכות לאימהות. כדי להבין את ההיבטים הרגשיים והפיזיים שעוברים עליהן, החוקרים בדקו 85,000 אימהות טריות החל מההיריון ועד שהילד שלהן הגיע לגיל 3. במסגרת המחקר נשאלו האימהות שאלות על האופן שבו האימהות משפיעה על ההערכה העצמית שלהן. הן התבקשו למלא שאלון מעת לעת על איך הן מרגישות לגבי הדימוי העצמי והאושר שלהן, והתוצאות היו שליליות ואף עצובות.

הנתונים הראו כי הערכה עצמית של נשים בדרך כלל ירדה במהלך ההריון, עלתה במשך ששת החודשים הראשונים לאחר הלידה, ולאחר מכן ירדה בהדרגה עד יום ההולדת השלישי של הילד.

אבל לא הכל כזה מבאס במחקר הזה. אמנם ההערכה העצמית ירדה לאחר הילד הראשון אך זה לא השפיע על אימהות בטווח הארוך לאחר שהביאו ילדים נוספים, על פי המחקר. וכמו כן, יש לקחת בחשבון כי נתונים כגון גיל או טיב היחסים שלהן עם בני הזוג לא נכללו במחקר. מה גם, שאימהות אלו נבדקו עד שהילד הגיע לגיל 3. אולי מנקודה זו אפשר כבר רק לעלות. לפחות נקווה. וחוץ מזה, כנראה שעיצוב נורווגי הוא לא תמיד סממן לחיים מאושרים ואינסטגרמיים. רק אומרות.

כללי   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


ameda 960/180