יו יו 2018 גדול
[ssba]

פורסם בתאריך קטגוריות כללי
כללי

מחקר חדש: למה לנשים כדאי ללדת בשנות ה-30 לחייהן?

נשים שיולדות תינוק בשנות ה-30 לחייהן יכולות לחיות יותר, כך על פי מחקר חדש.

בזמן שמומחי פוריות רבים כבר מזהירים כי המגמה של נשים לעכב את גיל ההריון עלולה להשאיר אותן ללא ילדים, מחקר חדש של מדענים מאוניברסיטת קוימברה בפורטוגל מביא לאמהות מבוגרות יותר חדשות טובות.

המחקר השווה את תוחלת החיים של אמהות במדינות אירופה בגיל 65 לגיל שבו היו כשהיו להן ילדים. נשים שהפכו לאמהות בשלב מאוחר יותר בחיים, נטו לחיות יותר מאלה שילדו בשנות העשרה וה -20 לחייהם, על פי מאמר שפורסם בכתב העת Journal of Public Health.

מחקר נוסף, שפורסם בכתב העת Menopause, מצא גם כי אמהות שילדו בגיל 33 ומעלה היו בעלות DNA מסוים אשר מציין אריכות ימים, אבל אף אחד מהמחקרים לא סיפק הסבר מדוע אמהות שמביאות ילד לעולם בגיל מבוגר יותר חיות זמן רב יותר.

אחת האפשרויות לכך היא כי נשים אשר יולדות בשלב מאוחר יותר בחיים נוטות להיות משכילות, והסיבה כי יש להן תוחלת חיים ארוכה יותר, היא שהן יכולות להרשות לעצמן סגנון חיים בריא יותר.

על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בישראל גילן הממוצע של נשים שילדו את ילדן הראשון עלה מ-26.5 ל-27.6. באירופה הגיל בו נשים יולדות במגמת עלייה, בבריטניה למשל, הגיל הממוצע כיום בו נשים יולדות הוא 30, ולאחרונה פורסם כי בארצות הברית בפעם הראשונה, נשים בשנות ה-30 לחייהן יולדות יותר מאשר נשים צעירות יותר.

כללי   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


ameda 960/180