יו יו 2018 גדול
[ssba]

פורסם בתאריך קטגוריות כללי
כללי

להשאיר את התינוק מחובר לשילייה במשך כמה ימים: הטרנד החדש שמעורר מחלוקת

Facebook: Jazmine Toria
Facebook: Jazmine Toria

ג'סמין טוריה מפנסילבניה כבשה את הרשת בחודש האחרון לאחר שפרסמה תמונה של בתה מחוברת לשילייה, שלושה ימים לאחר הלידה. קוראים לזה לידת לוטוס, ומדובר כבר בטרנד שסוחף יולדות רבות בעולם אשר רוצות לשמור על לידה הכי טבעית שיש, ולנצל את "משאבי" האישה מההריון והלידה עד הסוף.

טוריה סיפרה כיצד שמרה על השילייה על ידי שמנים, לבנדר, רומזרין אורגני, מלח ים אורגני ועוד, וכך יכלה לסחוב אותה איתה לכל מקום. היא סיפרה כי הצוות הרפואי עשה כמיטב יכולתו כדי לשכנע אותה לא לעשות זאת וכי זהו מעשה אשר יכול לסכן את התינוקת, אך היא היתה נחושה.

לדבריה השילייה התנתקה באופן טבעי כעבור שלושה ימים, ולא נגרם שום נזק, והיא אף ממליצה על הדבר הזה לכל אחת. היא אף פרסמה סרטון בו ניתן לראות כיצד בן זוגה מטפל ושומר על השילייה.

הביקוש ללידות טבעיות גדל מאוד בשנים האחרונות בעולם, אך לידת לוטוס היא כבר שלב מתקדם הרבה יותר. בלידת לוטוס לא חותכים את חבל הטבור מיד אחרי הלידה, התינוק הנולד נשאר מחובר לשילייה עד שזו מתנתקת מעצמה או שההורים מחליטים לנתק אותה.

המצדדים בשיטה טוענים כי השילייה עוזרת לתינוק לקבל תוספת של דם עשיר בברזל, בכדוריות דם אדומות, בתאי גזע ובשאר חומרים מזינים מאוד. מה גם שכך התינוק לא עובר טראומה בכך שמנתקים אותו. על פי מחקר של הקולג' האמריקאי למיילדים וגינקולגים השארת השליה במשך 30 שניות עד דקה יכולה לשפר את רמת הברזל של התינוק, את מחזור הדם ואת נפח כדוריות הדם האדומות שלו. אך כמובן שמדובר בדקה בלבד, ולא בכמה ימים.

מתנגדי השיטה טוענים כי הדבר מסכן את התינוק בחשיפה לזיהומים, צהבת, כבד מוגדל וסיבוכים נוספים. כמו כן, לא כל אחד יודע לשמור על השילייה נקייה מספיק ובתנאים אופטימליים. בכל זאת מדובר בלהסתובב חופשי עם איבר פנימי. בנוסף השלייה מתייבשת בשלב מסוים. רופאים רבים מזהירים כרגע מפני הטרנד שבינתיים הולך וגדל, לפחות בעולם.

כללי   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


באנר אחרי פוסט