[ssba]

פורסם בתאריך קטגוריות כללי

יתרונות הפילאטיס אחרי לידה

אין ספק שלידה היא אחד האירועים המרגשים ביותר בחייה של כל אישה. עם זאת, למרות שמדובר בתהליך טבעי לגמרי, הגוף הנשי עובר לא מעט שינויים לאחר תשעת חודשי ההיריון וכמובן שגם לא נשאר אדיש ללידה עצמה. כך נשים רבות מוצאות את עצמן לאחר הלידה בחיפושים אחר שיטת האימון שתסייע להן להחזיר עטרה ליושנה. תרגול קבוע של פילאטיס אחרי לידה מסייע לנשים רבות לחזק את כל קבוצות השרירים החשובות שזקוקות לחיזוק.

שרירי הידיים והזרועות
במהלך השנה הראשונה לחיי התינוק נשים רבות מגלות שגם אם נראה שהמשקל של התינוק נמוך, עדיין העובדה שהן מרימות אותו הרבה מהווה מעמסה לא פשוטה עבור שרירי הזרועות והידיים, בעיקר לנשים שלפני הלידה לא עסקו בפעילויות לחיזוק השרירים. לכן יש לחזק את שרירי הזרועות ולמנוע מבעוד מועד מתיחה של שרירים או התכווצויות שרירים שאופייניות לאימהות לתינוקות.

שרירי רצפת האגן
שרירי רצפת האגן זקוקים לתשומת לב מיוחדת לאחר הלידה. ההיחלשות הטבעית של השרירים אמנם אינה ניתנת למניעה, אבל בעזרת אימוני פילאטיס שמותאמים לנשים לאחר לידה ניתן לחזק אותם ואף להביאם למצב משופר יחסית למצבם לפני הלידה. תרגול קבוע של פילאטיס מסייע להזרמת דם לשרירי האגן, משפר את המודעות לקבוצת השרירים החשובה ומצליח לספק שליטה מלאה על קבוצת השרירים החמקמקה הזו.

שרירי הבטן
נשים רבות לאחר הלידה חוות תחושה של חוסר יציבות בעקבות היחלשות של שרירי הבטן בדגש על שריר הרחב הבטני. השריר החשוב והעמוק הזה מספק תמיכה גם לשרירי הבטן האחרים וגם לשרירי הגב ולפיכך ישנה חשיבות עליונה לחזק אותו ולייצב אותו, לעבוד על חיזוק ועיצוב השרירים האלכסוניים ולשפר את היפרדות שריר הבטן שמתרחשת בנשים רבות במהלך החודשים המתקדמים של ההיריון.

 

פילאטיס אחרי לידה
פילאטיס אחרי לידה

שרירי הגב
לצד האושר הגדול וההתרגשות הלא נגמרת, נשים לאחר הלידה חוות גם כאבי גב בתדירות ובעוצמה גבוהות. כמו כן העומס שמופעל על עמוד השדרה ועל שרירי הגב מוביל לכך שנשים לאחר הלידה נחשבות לאוכלוסייה בסיכון לפריצת דיסק. לאור זאת חשוב מאוד להתמקד גם בשרירים שתומכים בעמוד השדרה, בשרירי חגורת הכתפיים וכן בקבוצות השרירים האחרות בגב שלרוב זוכות להתעלמות שלא בצדק.

יתרונות של פילאטיס לנשים לאחר לידה

באופן עקרוני אפשר להתחיל לתרגל פילאטיס שבועות ספורים בלבד לאחר הלידה. קצרה היריעה מלפרט את כל היתרונות שטמונים בכך ולכן נתמקד בכמה מהם על קצה המזלג:
• אין צורך בניסיון קודם – כל אחת באשר היא יכולה להתחיל ולהתאמן גם במידה ומעולם לא עסקה בפעילות גופנית מכל סוג שהוא.
• חיזוק המודעות לגוף – כבר לאחר מספר שיעורים בודדים המתאמנות מדווחות על שליטה משופרת בשרירים שקודם לכן כלל לא היו מודעות לקיומם.
• התאמה אישית – לכל מתאמנת ומתאמנת מותאמת תכנית אימונים אינדיבידואלית בהתאם ליכולותיה ולקצב ההתקדמות האישי שלה.
• רוגע ושלווה – האימונים מתנהלים באווירה רגועה ושקטה ומסייעים למתאמנות להתרכז בגופן באופן המוצלח ביותר והיעיל ביותר.

*נכתב על ידי בי תנועה-סטודיו לפילאטיס מכשירים חולון

 

 

 

  תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?