יו יו 2018 גדול
[ssba]

פורסם בתאריך קטגוריות ויראלי
ויראלי

הכל התחיל מקצת חום: את התופעה הזו כל הורה חייב להכיר

מעל ל-10,000 שיתופים זכה כבר פוסט חשוב ביותר שהעלה מולי שמר אלדר בו הוא מספר מה קרה לבתו, נועם, ממש בימים האחרונים. נועם היתה קצת חולה ועם חום – עד כאן סיפור שגרתי למדי, עד שפתאום היה נראה לו כי היא מאבדת הכרה. "בצהריים יצאתי איתה לסיבוב בשכונה, ובשלב מסוים היא נראתה לי קצת עייפה, מה שהיה הגיוני לאור השעה והעובדה שהיא התעוררה הרבה בלילה בגלל הנזלת. פניתי ללכת הביתה, ובדרך פגשתי את אחת האימהות מהגן, והחלפנו כמה מילים. תוך כדי שאנחנו משוחחים, הסתכלתי על נועם ושמתי לב שהראש שלה נוטה קדימה והידיים נקמצות לאגרופים ונפתחות בחזרה, כך לסירוגין בלי הפסקה.

"עכשיו, כשיש לך ילד, אתה מכיר את כל השטיקים והתנועות שהילד שלך עושה. זו לא הייתה תנועה אופיינית, כך שמיד חשדתי שמשהו לא בסדר. סובבתי אותה אלי וראיתי שהעיניים שלה פונות לצד ימין והמבט מזוגג לגמרי. כאן כבר היה ברור שהילדה מאבדת הכרה.. אני לא מאחל לאף הורה לעבור את מה שעברתי באותה דקת ריצה הביתה. אתה מחזיק את הילדה שלך ואין לך מושג אם היא תחיה או לא, ואילו נזקים, אם בכלל, ייגרמו לה מכל הסיפור הזה".

למזלם שמר נזכר בפוסט אחר שקרא בפייסבוק שעסק בפכרוסי חום. "כשקראתי את זה אז, נחרדתי מהתיאורים, ולכן הטיפול נחרט לי עמוק בראש – צריך להפשיט את הילדה ולעטוף אותה במגבת ספוגה מים קרים. פרכוסי חום הוא קרא לזה, נזכרתי. כל מה שהצלחתי לחשוב עליו באותו זמן היה – אלוהים, רק שזה יהיה פרכוסי חום ולא משהו חמור יותר.

"צלצלתי לתומר וצרחתי לו ״תזמין אמבולנס, הילדה מפרכסת!״. כשנכנסתי הביתה הוא כבר היה עם נציגת מד״א בטלפון. שמתי אותה אצלו בידיים ואמרתי לו להפשיט אותה. בזמן שהרטבתי מגבת הנציגה של מד״א, ששמעה את הסימפטומים, אמרה שזה באמת נשמע כמו פרכוסי חום, וגם היא הנחתה אותנו לעטוף אותה במגבת.

אחרי חצי דקה נועם התחילה להשמיע מין ציוצים קלים, סימן ראשון להתאוששות. העיניים עדיין מביטות הצידה, ואפס תגובתיות. בהדרגה הציוצים הפכו לבכי קל. תוך חמש דקות כבר היה אצלנו בבית צוות טיפול נמרץ של מד״א, וכמה דקות אחר כך כבר היינו על האמבולנס בדרך לבית החולים.

לא אלאה בשאר הפרטים, כי השורה התחתונה מרגיעה בסך הכול: מדובר היה אכן בפרכוסי חום, והחום עצמו היה תוצאה של דלקת אוזניים. שוחררנו כעבור שעתיים-שלוש עם מרשם לאנטיביוטיקה והנחייה להיות ערניים במהלך היממה הקרובה למקרה שיהיה עוד פרכוס".

בהמשך הם מספרים על התופעה של פרכוסי חום. "זו נטייה שקיימת אצל כחמישה אחוזים מהפעוטות, ומתרחשת לרוב בפעם הראשונה בין גיל חצי שנה לגיל שש. מדובר במצב שבו החום עולה תוך פרק זמן קצר מאוד, וזה מתבטא באובדן הכרה, התקשחות של השרירים ועוויתות בגפיים. ברוב המקרים, הפרכוס עובר תוך מקסימום רבע שעה, ולא משאיר נזקים כלשהם לעתיד, אבל חשוב לזכור לקרר את הילד עם מגבת רטובה, ולוודא שהילד שוכב במקום בטוח מנפילות, ולהטות אותו על הצד, כדי למנוע חנק במקרה של הקאה".

מולי ותומר החליטו לפרסם את הסיפור החשוב הזה בפייסבוק כדי להעביר את המידע הזה הלאה. זהו לא נושא מדובר מספיק, וכל אחד מאתנו שיראה את ילדיו עומדים לאבד הכרה מיד יחרד וילחץ. לכן הסיפור הזה כל כך חשוב. "התלבטנו אם לשתף את האירוע בפייסבוק, אבל העובדה שידעתי מה לעשות בזמן אמת בזכות אותו פוסט בפייסבוק, שכנעה אותי ואת תומר לשתף גם. לא רק כדי שאנשים יידעו מה לעשות, אלא גם כדי שרמת החרדה, שתהיה גבוהה בלאו הכי, אולי תרד טיפונת, על סמך הידיעה שבסופו של דבר מדובר במשהו שאיננו מסכן חיים".

הפוסט כאמור קיבל חשיפה רבה ומולי ותומר שמר סיפרו ל-MamaLeidig שהם הופתעו מאוד מרמת החשיפה ועם זאת גם שמחו שהמסר עובר להרבה אנשים. "קיבלתי המון תגובות מהורים שהודו לנו על כך ש״הכנו״ אותם קצת למקרה שיצטרכו להתמודד עם זה, והיה אפילו אבא אחד שכתב לי שהבת הקטנה שלו עברה אתמול פירכוס חום ראשון, והוא ידע איך לתפקד בזכות הפוסט הזה, שאליו נחשף רק כמה שעות קודם לכן. זה היה מאוד מרגש, ונתן תחושה שבהחלט היה שווה את החשיפה".

והנה הפוסט המלא:

ויראלי   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


צ'ארלי בננה 180_960