יו יו 2018 גדול
[ssba]

פורסם בתאריך קטגוריות מגזין
מגזין

היית מכניסה צלמת לחדר הלידה?

זה כבר מזמן לא טרנד, מרגע שאתם מביאים ילדים צילום מקצועי הופך להיות חלק מהחיים. זה מתחיל בצילומי הריון, אחר כך צילומים של התינוק, המשפחה, ושאר אירועים כמו יומולדת שנה, ולאחרונה אפילו שמעתי על תספורת גיל 3 (הידועה בשם חלקה). פתאום יש המון אירועים שדורשים אזכור וציון, גם היום שלכל אחד יש מצלמה לא רעה בכלל במכשיר הפרטי שלו. אבל אחד הרגעים שאני לא מצליחה לתפוס איך מכניסים אליהם צלם זוהי הלידה. צילומי לידה כבר הפכו בעולם לדבר שבשגרה, וגם בארץ זה מוכר, על אף שעדיין לא רבות הצלמות בתחום.

כשנתקלתי בדנה אופז ובצילומי הלידה המדהימים שלה לא יכולתי להישאר אדישה. הייתי חייבת להבין איך זה קורה בפועל. איך בכלל מכניסים מישהי זרה לחדר הלידה שהולכת לתעד אותך באחד הרגעים הכי מטורפים בחיים.

איך הגעת לצילומי לידה?
"אחרי שהשתחררתי מהצבא, התחלתי ללמוד צילום בכל מיני מסגרות ואיך שהוא התגלגלתי לעסוק בצילום אירועים. עסקתי בצילום אירועים במשך קרוב ל- 8 שנים וכשנכנסתי להריון החלטתי שלא אוכל להמשיך לצלם בערבים עם תינוק ועזבתי את הצילום לטובת משרות אדמיניסטרטיביות כמו מנהלת לשכת בחברת הייטק, עוזרת אישית של משנה למנכ"ל בחברת בנייה גדולה וכד'. אחרי הלידה השלישית החלטתי שאני לא חוזרת להיות שכירה ורציתי מאוד לחזור לצלם אבל לא ידעתי מה. אצלי מאז ומעולם צילום התחבר עם הרגש ומה לעשות חתונות הפסיקו לרגש אותי. ערב אחד ישבתי עם בעלי שיחייה, ואז הוא אמר: "לכי תצלמי לידות". ומכאן הכל היסטוריה. מהרגע שהוא אמר את זה זה פשוט לא יצא לי מהראש. אני ילדתי את שלושת ילדי בניתוחים קיסריים וכל חיי חולמת ואחלום ללדת פעם בלידה רגילה. מצאתי את הדרך ללדת עם נשים אמיצות אחרות.

זה מרגיש לי כמו הרגע אולי הכי אינטימי בחיים, לא מצליחה לדמיין איך מכניסים לזה צלם. איך זה עובד בכלל?
זה אכן הרגע הכי אינטימי בחיים וכך אני גם מתייחסת אליו, לצורך העניין אני ממש כמו דולה. נכון להיום ליוויתי למעלה מ 150 נשים בזמן לידתם, בכל צורות הלידה האפשריות, ניתוחים, לידות בית, לידות רגילות, טבעיות וכד'. אני נפגשת עם הזוג לפני הלידה, מתאמים ציפיות ביניינו ומשתדלת להיות זבוב על הקיר ככל שניתן הכל בשביל ליצור להם מזכרת לכל החיים. הצילום שלי הוא צילום דוקומנטרי, מעולם לא בקשתי מזוג לחייך אלי או להסתכל אלי בחדר לידה, אני מתעדת את הלידה בדיוק כפי שהיא מתנהלת, כמובן עם המון זהירות שלא להפריע לצוות.

קרה לך שזוגות ביקשו ממך להפסיק לצלם?
היו מעט מצבים בהם בקשו ממני להפסיק לצלם ומייד הפסקתי. לרוב לא צריך לבקש, אני מרגישה לבד מתי.

את היית מסכימה להצטלם כך?
לי באופן אישי מאוד קשה להיות בצד השני של המצלמה, אפילו צילומי הריון לא עשיתי אף פעם. בכלל לא בטוחה שהייתי מוכנה, למרות שמידי פעם עוברת בי המחשבה שבא לי לעשות עוד ילד רק בשביל שאוכל לתעד הכל כמו שצריך.

ספרי לי על הסיטואציה הכי מרגשת שהיתה לך?
הלידה הכי מרגשת היתה הלידה הראשונה שצילמתי, בכיתי כמו תינוקת. אני גם מלווה זוגות חוזרים בלידות השניות/שלישיות שלהם ואנחנו ממש משפחה. יש לי המון חברות חדשות שהכרתי בחדר לידה.

דנה אופז היא צלמת הריון ולידה.

unnamed (1) unnamed (3) unnamed (2) unnamed (4) unnamed (5) unnamed (6) unnamed (7) unnamed (8) unnamed (9) unnamed (10) unnamed (11)

אהבת? אז תעשי לייק, מה אכפת לך?

גם בקבוק יכול להצטלם טוב
אלילות ההנקה: התמונות שחייבים לראות

תמונות הניו בורן המיוחדות ביותר שראיתם

איך אתם ישנים כשאתם מצפים?

כך נראות אמהות אחרי לידה

הנקה במדים: החיילות שהדהימו את הרשת

הצד ההזוי, המצחיק והמכוער של ההורות
תינוקות מתחת למים: תמונות כאלה עוד לא ראיתם

מגזין   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


באנר אחרי פוסט