יו יו 2018 גדול
[ssba]

פורסם בתאריך קטגוריות כללי
כללי

ארגון הבריאות הבינלאומי: מחלת החצבת מתפשטת באירופה

מעל 500 מקרים של חצבת דווחו בינואר 2017, כך פרסם השבוע הWHO (ארגון הבריאות הבינלאומי). המחלה, על פי הדיווח, ממשיכה להתפשט באירופה ואחוז המתחסנים בירידה משמעותית. "עד שכל מדינה לא תגיע לרמת החיסון הדרושה להגנה מלאה על האוכלוסיה המחלות ימשיכו להתפשט", אומרת ד"ר סודנה ג'קב, מנהלת אזורית של מרחב אירופה.

559 מקרים של חצבת דווחו באזור ינואר 2017. מתוכם, 474 מקרים דווחו בצרפת, גרמניה, איטליה, פולין, רומניה, שוויץ ואוקראינה. ההתפרצויות הגדולות ביותר של חצבת מתרחשות ברומניה ובאיטליה.

רומניה דיווחה על יותר מ-3400 מקרים ו-17 מקרי מוות מאז ינואר 2016 (נכון ל-10 במרץ 2017). רוב המקרים מרוכזים באזורים שבהם אחוז המתחסנים נמוך במיוחד. איטליה ראתה עלייה חדה במקרים בשבועות הראשונים של 2017.

על פי משרד הבריאות הישראלי חצבת היא אחת המחלות הזיהומיות השכיחות ביותר בעולם. הגורם למחלה הוא נגיף (וירוס) המועבר בהדבקה דרך מערכת הנשימה. תקופת הדגירה נעה בין 10 ל- 14 ימים, ובעקבותיה מופיעים עליית חום, נזלת, שיעול ודלקת הלחמיות.

החיסון מורכב מוירוס חי מוחלש, אשר ניתן בגיל שנה. הוכח שמתן חיסון בגיל מוקדם יותר אינו יעיל, בגלל נוגדנים מנטרלים שהילד רכש מאמו עוד בתקופה העוברית, והועברו אליו דרך השליה. בתוכנית החיסונים הנוכחית, מקבלים ילדי בית-הספר חיסון נוסף נגד נגיף החצבת, וקרוב לוודאי שמנת דחף זו תקטין עוד יותר את הסיכויים להופעת המחלה.

כללי   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


באנר אחרי פוסט