יו יו 2018 גדול
[ssba]

פורסם בתאריך קטגוריות כללי
כללי

חשד: אם שהניקה בזמן שעשתה דיאטה כמעט גרמה למותו של התינוק שלה

אם שהונחתה על ידי הנטורופתית שלה לעבור לדיאטת מים ואוכל גולמי בלבד, מאחר והתינוק שלה סבל מאקזמה, המשיכה להניק אותו תוך כדי שינוי התזונה ונחשדת שבכך כמעט גרמה למותו.

הסיפור הנ"ל התרחש באוסטרליה, האם בת ה-33 ששמה נאסר לפרסום, תודה באשמה, כך פורסם השבוע ,ב-dailytelegraph ובכלי תקשורת רבים, כי בגלל הדיאטה בה נקטה התדרדר מצבו הבריאותי של התינוק שלה והוא הובא לבית החולים כשהוא גסס, כך לפי טענת המשטרה, ויכול להיות שאף יווצר לו נזק התפתחותי בעתיד.

הסיפור התחיל כשהאם פנתה לאותה נטורופתית, שהיא אחות ומיילדת לשעבר, עם בעיית האקזמה של התינוק. זו הנחתה אותה לעבור לדיאטה הזו כדי שהחלב שלה יגרום לו להחלים מהר יותר על ידי כך שיעזור לתינוק להוציא בשיטה זו את הרעלים מגופו ואף נזפה בה כי היא משתמשת במשחה רפואית עם סטרואידים אשר רק תגרום לו נזק.

האם פעלה לפי הנחיותיה ואכלה פירות, ירקות וזרעים בלבד. נאמר לה שבישול של האוכל יהרוג את האנזימים הנחוצים לה כרגע. לאחר שהיא הפסיקה להשתמש במשחה העור של התינוק הפך יבש, אך הנרופטית הנחתה אותה לא להשתמש בדבר מלבד אלוורה לעור. בהמשך הנחתה אותה הנטורופתית לתת לו חלב עיזים. התינוק בן החצי שנה, החל להקיא והנטורופתית טענה כי זהו דבר טוב, וזהו חלק מהריפוי.

בחודש מאי 2015 לתינוק החל חום גבוה ואותה נטורופתית הנחתה אותה לעבור למים בלבד. לפי המשטרה, האם שהרגישה לחץ כבד, לא עמדה בכך ולא הצליחה לשתות רק מים ועל כן אכלה מלון בלבד למשך שלושה ימים שלמים. כשגם האם וגם התינוק החלו להוריד במשקל, הנטורופתית שכנעה אותה כי זה בסדר. בסופו של דבר האם לקחה את התינוק לרופא שאמר לה להגיע מהר לבית החולים. לשם הוא כבר הגיע עם עיניים שקועות, אקזמה והתייבשות חזקה ובמקל של 6 ק"ג בגיל חצי שנה. לפי המשטרה, אם האם היתה מחכה כמה ימים התינוק היה מת.

מאז התינוק נלקח מהאם.

השבוע הגיעה האם לבית המשפט, מאחר והאושמה בגרימת נזק לתינוק, למרות שלא ברור האם ניתן להוכיח כי הדיאטה קשורה בכלל למצבו הבריאותי. המשטרה מצדה טוענת שכן והאם הודתה בבית המשפט באשמה כי כמעט גרמה לנזק בלתי הפיך לתינוק שלה. גם הנטורפותית הגיעה לבית המשפט וטענה כי היא אינה אשמה. המשפט יפתח בחודש יולי.

האם לדעתכן ניתן להאשים את האם שמבחינתה רק ניסתה לעזור לתינוק שלה? ומה לגבי הנטורופתית? האם אותה ניתן להעמיד לדין?

הבהרה: אין בכוונת הידיעה הזו לרמוז שום דבר על חלב אם ואיכותו, שידוע כי אין טוב ממנו, וגם לא בטוח כי כל מי שתעשה זאת תגרום נזק לתינוק שלה, דבר אחד בטוח, תמיד כדאי לקבל יותר מחוות דעת אחת.

 

כללי   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


ameda 960/180