יו יו 2018 גדול
[ssba]
הורים וילדים

אם אין לך שמש: למה חשוב להקפיד לתת ויטמין D לתינוקות?

בייחוד בחורף: אל תדלגו על מתן ויטמין D לתינוקות

גם בקיץ, כשהשמש יוקדת (וגם אז הילדים מוגנים בקרם הגנה), ובייחוד בחורף, הילדים אינם מקבלים את מלוא האספקה של ויטמיןD , החיוני כל כך לתפקוד הגוף.
שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ממליצים על מתן ויטמין D3 במינון אחיד של 400 יחידות בינלאומיות לכלל התינוקות ללא קשר לסוג המזון שהם מקבלים, מהלידה ובמשך כל שנת חייהם הראשונה (גם אם המרפס נסגר לפני גיל שנה).

במשרד הבריאות עדכנו את ההמלצה, גם לאחר פרסום מידע על הימצאות רמות נמוכות של ויטמין D בתרכובות מזון לתינוקות (תמ"ל), ונקבע כי אין סכנה לעודף בוויטמין D או חשש להרעלה, גם לתינוקות שניזונים מתמ"ל.
ויטמיןD מסייע בספיגת סידן מהמעי ובבניית העצמות. המחסור בו עלול לגרום לפגיעה בחוזק העצם, ומגביר את הסיכון לשברים ולרככת בעצמות הילדים. לוויטמין D תפקידים נוספים בפעילותם התקינה של איברים נוספים בגוף כמו מוח, לב, המערכת החיסונית ועוד.


 הכתבה פורסמה במקור במגזין הורים וילדים. לקבלת גיליון היכרות של המגזין לחצו כאןלעמוד הפייסבוק של הורים וילדים לחצו כאן.


מהם המקורות לוויטמין D5?
הגוף מקבל ויטמין D בשלוש דרכים: חשיפה לשמש, תזונה המורכבת מדגים שמנים, חלמון ביצה ומוצרי מזון העשירים בוויטמין D, וגם מתוספי תזונה הניתנים בכדורים ובטיפות.
מאחר שמשרד הבריאות קבע שיש להגביל את חשיפת התינוק לשמש, ומאחר שאין לתינוק מקורות תזונתיים טובים לוויטמין D, ההמלצה הגורפת היא לתת ויטמין D3 (שהוא הצורה המטבולית הפעילה יותר של הוויטמין) לתינוק במשך שנת חייו הראשונה".

כמה טיפות?
"המינון שנקבע הוא 400 יחידות בינלאומיות ליום לכל התינוקות, כולל פגים. אולם מאחר שהריכוז בתכשירים של החברות המייצרות משתנה, מומלץ להורים להיעזר ברוקח/ת או ברופא/ה כדי לוודא שהתינוק מקבל את הכמות שהומלצה".

הורים וילדים   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


צ'ארלי בננה 180_960