יו יו 2018 גדול
[ssba]
הורים וילדים

איך תדעו אם התינוק התייבש?

בקיץ גוף האדם מאבד יותר נוזלים. גם בעת מחלה הגוף מאבד כמויות גדולות של מים, מה שמגדיל את הסכנה מפני התייבשות. "התייבשות נגרמת בגלל הקאות, שלשול, הזעה מוגברת, נשימה מואצת או דימום. נוזלים שמופרשים בהקאה או בשלשול מכילים גם מלחים שאובדנם עלול לגרום נזק בנוסף לאובדן הנוזלים", אומר ד"ר דורון כרמי, מומחה לאנדוקרינולוגיה ולרפואת ילדים.

מקובל לחלק את רמת ההתייבשות בהתאם לאחוז איבוד הנוזלים ביחס למשקל הגוף: 3-5% – התייבשות קלה; 5-9% – התייבשות בינונית; 10% ומעלה – התייבשות קשה.


 הכתבה פורסמה במקור במגזין הורים וילדים. לקבלת גיליון היכרות של המגזין לחצו כאןלעמוד הפייסבוק של הורים וילדים לחצו כאן.


איך נדע שהילד התייבש?
"על פי הסימנים האלה: עיניים שקועות, ריריות הפה יבשות, בכי ללא דמעות, ירידה בגמישות העור וצבע עור אפרפר. אצל תינוקות רכים המרפס שקוע, הם אפאטיים, לעתים נשימתם מהירה ו/או עמוקה. ככל שדרגת ההתייבשות גבוהה יותר יופיעו יותר סימנים בילד".

מה עושים?
"הטיפול בהתייבשות באמצעות החזרת נוזלים ומלחים לפי הצורך. התייבשות קלה ובינונית: בשתייה. לתינוקות ופעוטות מומלץ להשתמש בתכשירים שנמכרים בבית המרקחת, המכילים תמיסת אלקטרוליטים מאוזנת להחזרת נוזלים ומינרלים. במצב של התייבשות קשה: יש להגיע למיון. במשך שעתיים-ארבע שעות ייעשה ניסיון להשקות את הילד ובו בזמן תיבדק תפוקת השתן שלו. בדרגת התייבשות קשה יינתנו נוזלים דרך הווריד וגם אנטיביוטיקה במידת הצורך".

כתבות נוספות של הורים וילדים:

המדריך השלם להריון בזמן הקיץ
אומרים שהיו פה הריוניות שמחות לפני שנולדתי
כמה חם: כך תגנו על התינוק בקיץ
"אמא, התינוק יותר חמוד ממני"

הורים וילדים   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


ameda 960/180