יו יו 2018 גדול
[ssba]

פורסם בתאריך קטגוריות כללי
כללי

איך להניח תינוק ישן בלי שיתעורר? 5 דברים שצריך לדעת

מתנה מיוחדת לנשים בחופשת לידה. למידע נוסף לחצי כאן!

לא פעם אני נשאלת את שאלת מיליון הדולר, אז הנה לכם טיפים שאספתי מניסיון של שלושה ילדים. הטיפים מתייחסים לגילאי 0-3 חודשים.

אז אחרי שהבייבי נרדם לכם על הידיים, איך מניחים אותו מבלי שיתעורר?

1. אחרי שהתינוק נרדם, חשוב לחכות שיכנס לשינה עמוקה, כזו שגם אם יעבור טרקטור זה לא יזיז לו. איך יודעים שהתינוק נמצא בשינה העמוקה? כאשר מרימים מעט את ידו, והיא נוחתת כמו אבן ללא שליטה על אצבעותיו.

מחזור שינה של תינוק הוא בין 40 דק' לשעה, ולכן אם נניח זיהיתם שהמחזור של התינוק הוא 40 דק' אז אחרי 20 דק' לערך הוא כבר יהיה בשינה עמוקה.

2. אם מה שמעיר את התינוק הוא רפלקס מורו (רפלקס הבהלה – התנועה הזו בה הוא מזיז את ידיו בבהלה מכל רחש), לפני ההרדמה עטפו את התינוק בשק שינה כך שידיו לא יעירו אותו בשכיבה על הגב. כאשר הוא נרדם הניחו אותו והמשיכו להניח עליו את הידיים שלכם, בליווי זימזום של שיר נעים או של קולכם עם הצלילים אה אה אה. לאחר שהגוף שוב נינוח לאחר ההורדה כאשר ידיכם עליו, אתם יכולים להניח עליו שמיכה שתחליף את משקל הידיים.

3. לפני שמניחים את התינוק השתדלו לחמם מעט את המיטה שלו כך שיעבור מטמפרטורה חמה למיטה חמימה (שימו לב לא לחמם מידי).

pixabay
pixabay

4. בחזרה למחזור השינה. אם בכל זאת אתם רוצים להניח אותו לפני שהוא נכנס לשינה עמוקה, נסו להניח אותו בעדינות ויחד עם זאת בתנועה מהירה ולא איטית במיטה ולסיים את ההרדמה שם. איך? על-ידי נינענוע קל של גופו מצד לצד בעזרת היד שלכם שתשב על בית החזה של התינוק ולהניע את היד בעדינות ובמגע עמוק כמו גלים.

5. התינוק הקיץ ולא חוזר לישון למרות היותו עייף או שהוא פשוט מתקשה להירדם? חפשו מה הצורך שלא נענה שמקשה על התינוק להירדם. חפשו סימני עייפות מקדימים יותר ממה שחיפשתם עד היום כמו פיהוק ראשון, צבע גבות בגוון ורדרד (כשתינוק עייף בדרך כלל הקו מעל הגבות שלו מתחיל להאדים), מה הזמן של היום מבחינת זמנים של אוכל, שחררו גזים וגראפסים לפני ההרדמה, בדקו שנעים לו בעור של הגוף. אם כל הצרכים מומשו ואין שום דבר אחר פרט לעייפות עזרו לו לישון על-ידי מנטרה קבועה שתבחרו, אור מעומעם, ורוגע ושלווה שלכם שהכל בסדר יקנו לו בטחון והוא יוכל ללכת לישון בנחת. לפעמים הלחץ והבלבול שלנו יוצרים לחץ ובלבול אצל התינוקות שלנו.

ולסיום כאמא לאמא, תינוק זקוק לשינה ומנוחה ולכן אני ממליצה בחום לתת הרבה מגע בגילאים הצעירים, להציע הרבה חום ואהבה, ואם אתם מתקשים להעביר אותו למיטה, זכרו שהוא צריך את השינה הזו, ולא משנה באיזו דרך – גם אם זה אומר לישון על הידיים שלכם. ממליצה בחום על מנשא טוב שמאד עוזר גם בתקופת הגזים, ובכלל לישון.

רותם ברזני היא יועצת שינה לתינוקות ומדריכת שפת התינוקות של דנסטן. לפרטים נוספים והרשמה לסדנאות של רותם על שפת התינוקות ואיך להרגיע ולישון בקלות, גם לפני גיל חצי שנה, בדרך טבעית, ללא התערבות וללא בכי ממומשך, לחצו כאן.

כללי   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


ameda 960/180