יו יו 2018 גדול
[ssba]

פורסם בתאריך קטגוריות כללי
כללי

איך לנצל בעבודה את התקופה שבין החופש הגדול עד אחרי החגים?

אז הילדים כבר שבועיים במסגרות, נכון שמתרגלים לזה מהר? ולמרות שאנחנו מדחיקות, אנחנו יודעות שעוד רגע מגיעה תקופת החגים ועוד פעם חופש.

ושוב אנחנו מוצאות את עצמינו בין לבין – חזרנו לעבודה אחרי החופש הגדול אבל עוד רגע שוב חופשות, ואנחנו במעין STAND BY – לא מתחילות פרויקטים עד אחרי החגים, עובדות אבל קצת "אש קטנה", הרבה אנשים סביבנו עושים "גשרים" ונעדרים מהעבודה לתקופה ארוכה ויש משהו קצת תקוע בהרגשה הזו.

אז הנה לפניכן 7 טיפים איך לנצל בעבודה את התקופה שבין החופש הגדול עד אחרי החגים:

1. תתכננו
תפתחו יומן, תסתכלו על כל התקופה מעכשיו ועד אחרי החגים ותתכננו. תסמנו לכם באיזה ימים אתם בחופש, באיזה ימים יש לילדים סידור אחר ותסדירו את הלו"ז מול המנהל ומול הגורמים ששותפים בשמירה על הילדים. אם אין סידור, זה הזמן לטפל בזה! הסבתות והסבים כבר שבועיים בחופש.

2. תנצלו
התקופה בין החופש הגדול לתקופת החגים היא תקופת ביניים, גם במקומות עבודה שומרים את הפרויקטים הגדולים לאחרי החגים. תנצלו את הזמן לסגור משימות קטנות/חשובות, אך לא דחופות ולהתפנות לכל הדברים שבשוטף אין אליהם זמן.

3. תנקו שולחן
ערמת המסמכים לתיוק, טבלאות אקסל שאתן אף פעם לא מתפנות לעדכן, טיוב נתונים במערכת, סידור שולחן העבודה – זה בדיוק הזמן להתפנות לזה, ההזדמנות הבאה תהיה רק בפסח.

pixabay
pixabay

4. חשבון נפש
תעשו זאת גם בעבודה. תסתכלו על השנה שהייתה, מה היה בה טוב? מה השגתן? מה למדתן? איזה חותם השארתן? לאחר מכן תתכננו קדימה – איפה אתן רוצות להיות עוד שנה? מה המטרות שלכן לשנה החדשה? מה הפרויקטים שאתן שמות לעצמכן כיעד? תעשו רשימה שתהיה לנגד עינכן ותנחה אתכן השנה.

5. תתכוננו
תתכוננו ליום שאחרי. הרי ביננו, לא נספיק לספור עד 10 וכבר נהיה אחרי סוכות, אז תתכננו כבר מעכשיו מה אתם רוצים לעשות ברגע שהשגרה האמתית תגיע ותתחילו כבר עכשיו להכין את התשתית לכך.

6. תתמודדו
תעשו לכן רשימה של כל הדברים שהבטחתן לעצמכן "להתחיל אחרי החגים" ותסמנו, עם יד על הלב, מה מהדברים האלה אתן שומרות לאחרי החגים רק כי לא בא לכן להתמודד איתם. ביננו, אנחנו יודעות שגם אחרי החגים לא בטוח שתגיעו אליהם. לאחר מכן, תפרקו אותם למשימות קטנות, אני מבטיחה לכן שתגלו שה"מפלצת" לא כל כך גדולה.

7. תנשמו
תנשמו עמוק, ורגע לפני תחילת השנה ותחילת החופשות תזכירו לעצמכם ליהנות, כי כשלהורה כיף – זה מקרין על כל המשפחה.

ואם אתן מרגישות שלא בא לכן על עוד חופשה כזאת ארוכה ואתן כבר מותשות, תעצרו רגע ופשוט תחייכו (גם אם החיוך מאולץ) כי כשמחייכים, העולם מחייך בחזרה.

שתהה לכן שנה טובה!

ניצן גבאי משען, מאמנת ויועצת בתחום הורות וקריירה. בעלת M.A בהתנהגות ארגונית וניסיון של 12 שנים כמנהלת משאבי אנוש בארגונים. מוסמכת כמאמנת אישית מטעם איק"א ולימודי אימון הורים ממכון אדלר. לפרטים נוספים וליצירת קשר עם ניצן לחצו כאן.

כללי   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


צ'ארלי בננה 180_960