יו יו 2018 גדול
[ssba]

פורסם בתאריך קטגוריות הנקה
הנקה

אושר: שעת הנקה גם לאבות

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום את חוק הורות שוויונית שיזמה ח"כ רחל עזריה (כולנו). על פי ההצעה אבות יוכלו לקחת שעת הנקה ולצאת מוקדם מהעבודה במשך ארבעה חודשים מסיום מחופשת הלידה. היום, כידוע, רק אמהות זכאיות לזה. עוד אושר בהצעת החוק כי שמה של "שעת ההנקה" יקרא מעכשיו "שעת הורות", והמונח "חופשת הלידה" יהפוך ל"תקופת לידה והורות", זאת במטרה לעודד אבות להתחלק עם האם בחופשת הלידה.

"בשנים האחרונות חלו שינויים משמעותיים במשפחה הישראלית שלא באים לידי ביטוי בדיני העבודה. החוק הזה הוא מקבץ תיקונים שמטרתם לאפשר לבני זוג לחלק ביניהם את משימות גידול הילדים באופן שבו הם מחליטים כתא משפחתי. החוק מיטיב עם כל המשפחה: הילדים זוכים לגדול עם שני ההורים, האבות זוכים לזמן יקר עם הילדים, והאמהות זוכות לשותפות בגידול הילדים שמאפשרת להן להתחרות באופן שווה יותר בשוק העבודה", אומרת היום ח"כ רחל עזריה בתקשורת.

כזכור רק בשבוע שעבר פרסמה ח"כ מרב מיכאלי את הפוסט הבא: "מרק צוקרברג יקח חודשיים חופשת לידה מפייסבוק. ברור, הרי תיוולד לו ילדה חדשה, הוא ירצה להיות אתה, להכיר אותה, להרגיש אותה ולטפל בה, זה הדבר הכי מובן בעולם! ממש לפני שבועיים הגשתי הצעת חוק שנותנת 13 שבועות חופשת לידה לאמא, 13 שבועות לאבא ועוד 13 שיוכלו לחלק ביניהןם. צוקרברג, שמן הסתם למד את הנושא, אמר 'מחקרים מצאו כי כאשר ההורים יוצאים לחופשה מהעבודה כדי להיות עם התינוקות שלהם, התוצאות טובות יותר עבור הילדים וההורים'. ואני אומרת, מחקרים וגם החיים מראים את זה. הגיע הזמן לתת לאבות להיות הורים מלאים ולאמהות להיות עובדות שוות זכויות. חופשת לידה שוויונית היא הדבר הבא שכבר היה צריך להיות כאן".

אז אין ספק שזהו הישג לא רע בכלל, אפילו שעדיין מדובר בהצעת חוק, אבל בינינו, מפה ועד מימוש הדברים בפוסט של מרב מיכאלי, יש לצערנו, עוד הרבה להשלים.

1

הנקה   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


צ'ארלי בננה 180_960