יו יו 2018 גדול
[ssba]

פורסם בתאריך קטגוריות כללי
כללי

תינוק בן 11 חודשים חלה לאחר שניזון מפורמולה המבוססת על חלב שקדים

צפדינה היא מחלה די עתיקה הנגרמת מחוסר בויטמין סי. המחלה היתה נפוצה בעבר בעיקר בין מלחים ששהו בים ולא אכלו פירות וירקות. כתוצאה מהמחסור בויטמין השיניים והחיניכיים מדממים ובהדרגה כל הגוף נחלש ומתדרדר בצורה דומה. יש לציין שהטיפול במחלה הוא די פשוט ואפקטיבי, ועל ידי נתינת הויטמין החסר ניתן לטפל בזה. אם חשבתם שמדובר במחלה שהיתה נהוגה רק במאה ה-18, בוודאי תופתעו לשמוע כי המחלה נמצאה לאחרונה בגופו של תינוק בן 11 חודשים בלבד מארצות הברית, כך פורסם בוושינגטון פוסט.

לפי כתב העת העת הרפואת ילדים בארצות הברית, Pediatrics, התינוק ניזון מפורמולה המבוססת על חלב שקדים, מאז שהיה בן 3 חודשים. התינוק, שמעולם לא ינק, שתה בהתחלה פורמולה מבוססת חלב פרה אך זו גרמה לו לבעיות בעור. הרופא של הילד, יעץ להוריו להעביר אותו לפורמולה שמבוססת על חלב שקדים ומכילה קמח שקדים, תערובת דגנים, שומשום ופרובויוטיקה. לא ידוע באיזו פורמולה מדובר, ובכל מקרה הסיפור לא קרה בארץ.

הבעיה היתה שהפורמולה לא הכילה ויטמין סי ובעקבות כך התינוק סבל מהתנוונות בעצמות ואפילו שבר. ברגע שזה התגלה הוריו שינו לו את התזונה והקפידו על בשר, ירקות וכמובן, ויטמין סי. חודשיים אחר כך התינוק כבר החל ללכת.

לפי כתב העת הטרנדים החדשים יחסית הנפוצים היום בעולם לפיהם עדיף לצרוף חלב סויה, שקדים או אורז על פני חלב פרה, הם אולי אופציות בריאות יותר למבוגרים, אך במקרה של ילדים, ועל אחת כמה וכמה במקרה של תינוקות שרק נולדו, יש להזהר מכך. רופא ילדים אמריקאי אף אמר על המקרה בראיון ל-BBC, כי זו תקופה עקרונית מדי (ניובורן) ועל יש כן להיצמד רק להנקה או פורמולה רגילה ומוכרת.

זהירות, מים: למה אסור לדלל חלב אם?

כללי   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


ameda 960/180