יו יו 2018 גדול
[ssba]

פורסם בתאריך קטגוריות הנקה
הנקה

"מסע פרסום יצרניות תמ"ל עלול לפגוע בהנקה"

כך מזהיר איגוד רופאי בריאות הציבור לאור מלחמת מותגי התמ"ל שמתרחשת סביבנו בשבועות האחרונים, על רקע כניסתו לשוק של שחקן חדש, שהבטיח לייצר שינוי אמיתי מבחינת עלויות.

במכתב שנשלח היום, 11.9.16 מיו"ר האיגוד, פרופסור נדב דוידוביץ', לשר הבריאות, יעקב ליצמן, ביקש פרופ' דוידוביץ' מהשר לפעול נגד מסע הפרסום של יצרניות התמ"ל, תוך קריאה לעידוד הנקה.

במכתבם לשר, ציינו הרופאים כי מלחמת התמ"ל הנה על בסיס תחרותי-כלכלי בלבד, ושמלחמה זו עשויה לגרום לתוצאת לוואי שלילית ביותר – פגיעה בשיעורי הנקת התינוקות בחלב אם בישראל, ובפרט פגיעה בשיעורי ההנקה הבלעדית, המומלצת בארץ ובעולם למשך חצי השנה הראשונה לחיי התינוקות.

בין היתר, כתבו הרופאים כי "הפרסום למותג החדש אף מדגיש בצורה מובלטת במיוחד במהלך התשדיר את 'אישור משרד הבריאות', באופן שעלול להטעות את הצופה לחשוב שהמשרד מעודד את השימוש במותג זה, או בכלל מעודד מעבר לתרכובות מזון לתינוקות במקום הנקה בחלב-אם".

במכתב, ציין פרופ' דוידוביץ' כי נתוני האיגוד מעלים כי קיים פער בין שיעור הנשים שמביעות רצון להניק, לבין שיעור הנשים שמניקות בפועל, לרוב עקב קשיים טכניים בתחילת ההנקה.

צילום: shutterstock
צילום: shutterstock

בין הסיבות לפער מנה הפרופ' " פרקטיקות נפוצות בבתי חולים, כגון הפרדת התינוק מהאם, שימוש בתינוקיות, היעדר תמיכה מקצועית מיומנת, והחדרה אגרסיבית של תרכובות המזון לתינוקות למחלקות (לעיתים כחלק מהתחרות העסקית) מקשות על תחילת ההנקה עבור האם והתינוק".

לטענת הרופאים חשוב לציין גם את החיסכון הרב ממנו נהנות משפחות שאינן משתמשות בתחליפי מזון לתינוקות.

המכתב שנשלח על ידי האיגוד עורר סערה ברשת והצית דיונים נוקבים לעניין תזונת תינוקות, יתרונות ההנקה וחיוניותה.

ולנו לא נותר אלא לתהות אם האיגוד לא הלך צעד אחד רחוק מדי, תוך שהוא מתערב בהתנהלות מסחרית לגיטימית בין חברות מתחרות, שבמקרה הזה הן יצרניות תמ"ל, ובדרך אינו חוסך בביקורת גם כלפי פרקטיקות נפוצות בבתי החולים.

הנקה   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


באנר אחרי פוסט