יו יו 2018 גדול
[ssba]

פורסם בתאריך קטגוריות תוכן מקודם
תוכן מקודם

רגע קט: מתנת הלידה המושלמת

אנחנו לא יודעים איזה אנשים הילדים שלנו יגדלו להיות, מה ואת מי הם יאהבו, דבר אחד אנחנו יכולים לדעת בוודאות – כשהם יגדלו יהיו להם מספיק תמונות וקטעי וידאו של עצמם מכל דקה בחיים בערך. בשאלות כמו "אמא, איך אני הייתי כשהייתי קטן?", או "איזו מילה ראשונה אמרתי?" או "למי הייתי דומה כשהייתי ברחם?", כנראה שלא נתקל. כמות האלבומים, או יותר נכון התיקיות בסמארטפונים תענה כבר לבד על השאלות הללו.


בלעדי: יומן "רגע קט" בהנחה מיוחדת


אבל יכול להיות שדווקא מרוב התיעוד הזה אנחנו מפספסים משהו? יכול להיות שמרוב תמונות לא רואים את הזכרון? או משהו בסגנון? האם לא היינו רוצים לתת להם יותר מזה?

אני בספק אם יש אמא שלא קורה לה שהיא מדברת עם התינוק שלה וממש רוצה לזכור את הרגע הזה. מה היא אמרה לו, מה היא חשבה באותו רגע, איך הוא הגיב? או הרגע שהתינוק נחשף למשהו חדש לראשונה, המראה הזה בעיניים שלו, החיוך הראשון, או סתם כל חיוך אחר. תמונה לא תמיד מנציחה את הרגע.

לכתוב יומן לתינוק זו לא המצאה חדשה, ואני זוכרת שכשהפרטי שלי התחיל לדבר חברות אמרו לי שכדאי לי לכתוב כל מיני יציאות ומשפטים מצחיקים שהוא אומר. האמת, שלא עשיתי את זה, בדיעבד אני מתחרטת. זה לא היה כל כך מזמן שהוא התחיל לדבר, אבל את רוב הדברים אני כבר לא באמת זוכרת. כשהצינית בתוכי שמעה את המילה "יומן לתינוק" היא באופן אינסטינקטיבי צעקה "מה??!", אבל אז ראיתי את יומן רגע קט וכל מה שרציתי זה שיהיה לי שוב תינוק. היומן שמעוצב להפליא, הוא פשוט המתנה המושלמת ליולדת טרייה. הוא בעל כריכה קשה ונראה כמו ספר, ויש בו איורים מקוריים ומקסימים של המאיירת רעיה קרס. הוא נפתח בדיוק בתאריך לידת התינוק, ואפשר לתעד ולציין בו כל רגע מיוחד וחשוב ממהלך השנה הראשונה באופן פשוט ומהנה.

יומן "רגע קט"
יומן "רגע קט"

"רגע קט" מופק באופן אישי לכל תינוק, כך שהוא מגיע עם ברכה אישית ופרטים אישיים. יש בו מקום לתמונות ולכתיבה חופשית והוא כולל מדבקות לציון שלבים התפתחותיים ורגעים משמחים שהתרחשו במהלך השנה, לוח שנה, שירים ואיורים מקוריים, מקום לתמונות, והוא מגיע ארוז באריזה מקורית וייחודית.

צאלה לוין פלד ונעה דוד הן שתי מעצבות גרפיות ואימהות, שכמו בסיפורים רבים מהסוג הזה, פגישה בבית קפה וגלגול רעיונות של אימהות טריות הולידה תינוק חדש. "חשבנו על זה שלאמא לתינוק אין הרבה זמן פנוי ומזה התגלגל הרעיון ליצור יומן לשנה הראשונה בחיי התינוק שיאפשר מילוי ועדכון מהיר בהתאם לזמן המועט שיש להורים טריים. רצינו ליצור יומן שונה מכל מה שקיים בשוק – משהו מאוד מעוצב ואישי, בעל ערך מוסף.

כמה מקום ליצירתיות יש לאמא עצמה או שהכל מובנה?
"אמנם יש מדבקות והנחיות ביומן, אבל עדיין אפשר לכתוב מה שרוצים וכל יומן יוצא אחר, כי כל תינוק הוא יחיד ומיוחד“.

למה צריך את זה לדעתכן, בטח בעידן הסמאטרפונים?
"הסמארטפונים מאפשרים צילום בכל רגע ויש בזה משהו מאוד כיף. מי מאיתנו לא שולח בוואטסאפ המשפחתי סרטונים של התינוקות ורגעים מרגשים? היומן מחזיר אותנו למקורות – לכתיבה בעט, להדפסת תמונות ולהדבקת מדבקות. זאת עשיה ותיעוד מסוג אחד שנותן הרבה סיפוק ונשאר לתמיד. יש ביומן הרבה תכנים שמהווים ערך מוסף ואנחנו מקבלות תגובות מאמהות שמאוד מתרגשות לקבל אותו".

יומן "רגע קט"
יומן "רגע קט"

על איזה צורך רציתן לענות לקהל ההורים?
"רצינו ליצור משהו ׳אחר׳, עשוי בקפידה, מיוחד עם נגיעות נוסטלגיות. בעולם המהיר והדיגיטלי בו אנו חיים ובחודשים בראשונים של ההורות, מאוד כיף לעצור לפעמים ולהקדיש כמה דקות לתיעוד וכתיבה. לפעמים בוקעת שן ורוצים לזכור את התאריך, לפעמים יש יום מאוד מוצלח עם חוויה ראשונית כמו הליכה לים או גשם ראשון. היומן מאפשר תיעוד של כל הפרטים הקטנים שאין באמת סיכוי לזכור בדרך אחרת".

ספרו לי על הדבר הכי מרגש שאמא כתבה ביומן?
"ברכה שהבנו ממנה שמדובר בתינוק שחיכו לו ממש הרבה זמן".

יומן "רגע קט"
יומן "רגע קט"

היום, שהילדים שלכן כבר גדולים, איך לדעתכן הם היו מגיבים ליומן?
"ילדים מאוד מאוד אוהבים לראות תמונות ולשמוע סיפורים על ׳איך הם היו קטנים׳. לפעמים הבנות שלי (צאלה) פותחות אלבום של הבת הגדולה שלי, שהיום היא בת עשר, ומסתכלות עליו במשך כמה שעות, מגיבות, צוחקות, שואלות שאלות. לדבר על מה שהיה פעם זה משהו אחד, אבל לראות ולהזכר דרך יומן זו חוויה שונה לגמרי".

אז אם אתן מחפשות מתנה באמת מקורית ומרגשת לחברה שרק ילדה, או, ובעיקר, לעצמכן, הנה מתנה שלא דומה לשום דבר אחר.

לרכישת יומן "רגע קט" לחצי כאן

[metaslider id=9332]

תוכן מקודם   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


באנר אחרי פוסט