יו יו 2018 גדול
[ssba]
טניה אברמזון

עשי זאת בעצמך: עיצוב חדר לתינוק ב-5 צעדים פשוטים

כמו שאולי כבר יצא לך להבין, כמקננת טרייה או אולי אחת עם נסיון, תינוק זה פרויקט ממש לא קטן, ועיצוב חדר לקטן או לקטנה שלך זה לחלוטין תת פרוייקט מכובד בפני עצמו.

נכון שחדר מעוצב ומהמם דורש קצת עבודה, אבל את לגמרי יכולה לעשות הכל בעצמך וגם לעמוד בלו"ז ובתקציב שקבעת. מאיפה מתחילים ואיך עושים את זה? ארזתי לך את ה"איך" ב-5 צעדים (די) פשוטים.

#1 לא לטבוע: חפשי השראות מתאימות ומדוייקות
הדרך לחדר מעוצב לתינוק מתחילה במציאת ההשראות הנכונות. הסוד הוא להצטמצם ולא לטבוע בים ההשראות המטורף שיש באינטרנט.

בטח כבר חרשת דרך לא מעט עיצובים והתפעלת מהרבה חדרי תינוקות. זה הזמן לעשות לעצמך סדר ולהבין בדיוק מה הסגנון ופלטת הצבעים המתאימים לך: תנסי להצטמצם ל-3-5 השראות שהכי עשו לך את זה, ונסי להבין, והכי טוב – ממש לכתוב לעצמך מה בדיוק אהבת בכל תמונת השראה. פשוט כדי שתדעי איך לאמץ זאת בדיוק לחדר הפרטי שלך, באופן ריאליסטי.

אם טרם מצאת השראות מתאימות, תתחילי! זה כיף. pinterest, instagram ו-סתם חיפוש ב-google images זו התחלה טובה. משם הדרך היא לחלק לקטגוריות את מה שאהבת על פי צבעים/סגנונות/ריהוט/אססוריז וכיוב', ולהצטמצם לאותן 3-5 השראות מנצחות.

#2 איפה המטר?
אני מקווה שיש לך אחד בבית! כי את תצטרכי אותו כדי למדוד את חדר התינוק ולהבין איפה וכיצד יעמדו בו הרהיטים באופן אופטימאלי – עכשיו את מתחילה באמת לתכנן.

גם אם אף פעם בחייך לא ציירת תכנית של חדר, זה פשוט מאד. רוב החדרים הסטנדרטיים הם סוג של מלבן, מקסימום עם נישה או אלכסון. המטרה שלך היא למקם את הקירות, הדלת והחלונות נכון ובפרופרציה – דף משבצות, עפרון וסרגל יספיקו לך.

ואם את מאלה שאוהבות לעשות את זה צעד אחד קדימה, יש לא מעט תוכנות חינמיות שיעזרו לך על ידי הכנסת הפרמטרים הנכונים, לתכנן חדר יחסית בקלות ולהתרשם מאפשרויות שונות של העמדת ריהוט. הנה דוגמה של אחת מומלצת. למאותגרות, אפשר פשוט למדוד בתוך החדר ולצייר עם גיר את מידות המיטה, השידה ושאר הריהוט ממש על גבי הרצפה כדי לראות אם זה מתאים. כנ"ל לגבי הקירות, אבל רק אם מתכוונים לצבוע. גם מסקנטייפ עובד.

טיפ: כדאי לקחת את התכנית לחנויות ריהוט ולבקש מהם לבדוק האם המידות של הריהוט שתבחרי מתאימות. ומי יודע? אולי יהיו להם עוד רעיונות טובים בשבילך.

#3 כמה ומתי? בניית תקציב ולו"ז
לפני שאת עטה על חנויות ריהוט ואקססוריז און ליין ובמציאות, שבי רגע עם עצמך ו/או מי שנושא התקציב נוגע גם בהם. אפשר לעבוד עם אקסל (כבר אמרתי פרוייקט בהתחלה, כן?) או שוב, פשוט עם דף ועפרון. תחשבו כמה אתם מוכנים ויכולים להוציא על חדר לתינוק. לאחר מכן פרטו את הפרוייקט של עיצוב החדר. הנה כמה קטגוריות מומלצות שכדאי לשקול על פי סדר התעדוף: ריהוט גדול (מיטה, שידה ואולי כסא/כורסת הנקה). צבע או טפט. טקסטיל. תאורה. אקססוריז. וכמובן, להגביל את העבודה על החדר בלו"ז הגיוני לך, לתינוק ולמעורבים בפרוייקט.

#4 שופינג! בניית לוח מוצרים
אחד האתגרים של הרבה מקננות הוא לאו דווקא למצוא מה הן אוהבות, לרוב הן טובעות בים ההשראות (ראי את צעד מס' 1). האתגר מתחיל בשילוב ובחירת המוצרים המדוייקים ש"יעשו את החדר".

לשם כך אני ממליצה להכין "לוח מוצרים", שבו תדביקי את המוצרים השונים שאת מתכננת לשלב בחדר יחד. מבטיחה לך שרוב הסיכויים שכך תראי מהר מאד שהשטיח המשובץ שחיבבת לא ממש הולך עם טפט הכוכבים המהמם, ותימנעי מאכזבות והוצאות מיותרות. אפשר להדפיס תמונות וממש להדביק על דף או לפתוח קובץ power point פשוט.

יתרון נוסף של אופן עבודה כזה, לעומת קנייה רנדומלית של פריטים שנדלקת עליהם, הוא שמירה על התקציב! קצת כמו שופינג, אבל בלי להוציא אגורה. עדיין…


#5 ועכשיו ברצינות: לביצוע
יש לך השראה, את יודעת איך הריהוט יעמוד בחדר ומה יהיה על הקירות, ואפילו בחרת בדיוק את המוצרים שצריך לחדר מהמם ועמדת בתקציב. מצוין!

עכשיו הגיע הזמן לבצע. לרכוש ולהזמין זה השלב הפשוט והנחמד יותר, כי הכל (כמעט, לרוב) הוחלט מראש. להרכיב את החדר זו כבר המשימה האמיתית, שכדאי שתדאגי שיעזרו לך בה. זה כולל: עבודות צביעה, הדבקת טפט, הרכבת ריהוט, תליית מדפים, וילונות ותמונות וסידור כל הפרטים.

גילוי נאות: תמונות המקננות ההריוניות המאושרות, שעומדות על סולם בחודש התשיעי עם דלי צבע, ושאפשר למצוא בשפע ברחבי האינטרנט – לא בהכרח משקפות מציאות!

טניה אברמזון היא אדריכלית ומעצבת פנים המתמחה במגורים, ולאחרונה גם בעיצוב לתינוקות. בעלת הבלוג מקננת בסטייל.

טניה אברמזון   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


ameda 960/180