יו יו 2018 גדול
[ssba]

פורסם בתאריך קטגוריות כללי
כללי

עכשיו זה מדעי: מי ישן יותר בלילה, אימהות או אבות?

אז גם אנשים ללא ילדים יודעים שיש דבר אחד שמשותף לכל ההורים הטריים – הם פשוט לא ישנים. או לפחות חצי מהם, כך עולה ממחקר חדש שנעשה בשיתוף האקדמיה האמריקאית לנוירולוגיה ואוניברסיטת דרום ג'ורג'יה. המחקר בדק בין 5,805 איש כמה הם ישנים כל לילה וכמה פעמים הרגישו עייפים במהלך החודש האחרון.

בניגוד לגברים, כך מסתבר מהמחקר, שינתן של נשים מושפעת ומשתנה לאחר שהן הופכות לאימהות. במחקר נשאלו המשתתפים כמה שעות הם ישנים בלילה כשטווח של בין 7 ל-9 שעות נחשב לאופטימלי ושינה של פחות מ-6 שעות בלילה נחשבת ללא מספיקה. הם גם נשאלו כמה ימים במהלך החודש הרגישו עייפים. בין הנתונים שנלקחו הם גיל, גזע, השכלה, מצב משפחתי, מספר ילדים במשק הבית, הכנסה, פעילות גופנית, תעסוקה ואף בעיות כגון נחירות, כגורמים אפשריים לשיבוש בהרגלי השינה.

בין הנשים שנשאלו שגילן 45 ומטה נמצא שכל ילד מעלה את הסיכוי לישון שינה בת פחות מ-6 שעות ב-50 אחוז. המחקר גילה כי בממוצע נשים עם ילדים עייפות במשך שבועיים בחודש לעומת נשים ללא ילדים שדיווחו על עייפות של 11 ימים בחודש. אצל גברים לא נמצא דפוס כזה והעובדה כי הפכו להורים לא שינתה את הרגלי השינה של הנבדקים.

"אני חושב שתוצאות אלו יכולות לחזק נשים שטוענות שהן מותשות, אומר פרופ' קלי סליבן ממחברי המחקר. "המחקר שלנו מגלה שלא רק שהן לא ישנות טוב הן גם מותשות מאוד במהלך היום".

אז למקרה שחידשו לכן משהו הנה כלי מדעי שתוכלו להטיח כרגע בבן הזוג שלכן ולדאוג לעצמכן לקצת יותר שינה. והרי מחקרים רבים מראים כי נשים זקוקות ליותר שינה מגברים. אז מי אנחנו שנתווכח עם המדע.

כללי   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


ameda 960/180