יו יו 2018 גדול
[ssba]

פורסם בתאריך קטגוריות כללי
כללי

עכשיו זה מדעי: לאימהוּת בגיל מאוחר יש יתרונות רבים

ידוע שכיום, נשים במדינות מפותחות מחכות יותר מתמיד להיכנס להריון. השיח סביב הנושא לרוב מתמקד בכך שהריון בגיל מאוחר מביא אתו יותר סיבוכים וסיכונים, ובעיקר קשיי פריון. על פי מחקר חדש, מתברר שיש לכך לא מעט יתרונות. אולי לא ברמה הבריאותית, אבל כן בהתפתחות החברתית והרגשית של הילד.

המחקר, שפורסם בגיליון האחרון של כתב העת European Journal of Psychology Psychology, בדק כ-5,000 אימהות בדנמרק, ומצא כי אימהות מבוגרות נוטות פחות לצעוק על ילדיהן ולהטיל עונשים, וכי הילדים עצמם סובלים פחות מבעיות חברתיות ורגשיות.

בדנמרק, גיל ההיריון הממוצע הוא 30.9, ומספר הנשים שיולדות מעל גיל 40 גדל פי 4 מאז 1985. החוקרים בדקו את הילדים שהשתתפו במחקר בגילאי 7, 11 ו -15. הם גילו כי לילדים של אימהות מבוגרות יש פחות בעיות חברתיות, רגשיות והתנהגותיות בגילאי 7 ו -11, אך לא בגיל 15.

מחברי המחקר טענו כי מדובר בנתון הגיוני, בהתחשב בכך כי אימהות מבוגרות יותר, בדרך כלל משכילות יותר ויציבות יותר כלכלית. אבל גם אם נתעלם מגורמים אלה, החוקרים מצאו כי גיל האם הוא גורם משמעותי כשלעצמו, מאחר וגיל מבוגר יותר מביא עמו בגרות פסיכולוגית גדולה יותר.

"אנו יודעים שאנשים הופכים להיות גמישים יותר מבחינה נפשית עם הגיל, הם סובלניים יותר לאנשים אחרים ומבחינה רגשית מרגישים טוב יותר עם עצמם", אומר דיון זומר, פסיכולוג וממובילי המחקר. "לכן הבשלות הפסיכולוגית יכולה להסביר מדוע אימהות מבוגרות יותר אינן נוזפות בילדיהן".

צילום: pixabay
צילום: pixabay

זהו לא המחקר הראשון המצביע על יתרונות בהורות מאוחרת. מחקר שפורסם בשנת 2012 בכתב העת British Medical Journal מצא כי לאמהות מבוגרות יש ילדים בריאים יותר, ומחקרים אחרים הראו שאמהות מבוגרות נוטות ליהנות יותר במהלך ההיריון ומיד אחרי הלידה. מחקר נוסף שנערך לאחרונה קבע כי ילדים של אמהות מבוגרות מראים אינטליגנציה מוגברת ויכולת קוגניטיבית טובה יותר.

אבל כמובן, שהחיים, כמו החיים, הם לא בהכרח רצף של מחקרים. ובאופן כללי, הכי טוב להפוך לאימהות כשזה נכון, לכל אחת בגיל ובמצב שלה.

כללי   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


באנר אחרי פוסט