אמדה ראשי
[ssba]

פורסם בתאריך קטגוריות 0-3, 3-6, הנקה
הנקה

משאבות החלב של אמדה: נוחות, שקטות והכי אפקטיביות שיש

ביקורת על משאבות אמדה נכתבה על ידי אורנה יפה, אם לארבעה ויועצת הנקה מוסמכת IBCLC בעלת תואר ראשון במדעי ההתנהגות וכלכלה, עסקה בתחום הדרכה והטמעת מערכות מידע במשרד הבריאות. כמו כן, משמשת אורנה כחלק מצוות מקצועי ומוכשר שכולל יועצות הנקה ורופאות שמעניקות תמיכה וליווי לאימהות מניקות. לאחרונה ילדה אורנה את בנה הרביעי.

משאבת חלב ידנית אמדה
באופן אישי אינני חובבת משאבות ידניות אך אימהות רבות אוהבות להשתמש בהן ומוצאות אותן נוחות ויעילות עבורן. מעבר לכך, חשיבותן בשוק גבוהה עבור אלה ששומרות שבת, עבור מי שלא תמיד נמצאות ליד מקור חשמל וגם עבור כאלה שמעדיפות לשאוב בצורה ידנית או בזמן הפסקת חשמל.

ערכת המשאבה כוללת: משאבה (ידית, קולר, בקבוק, קונוס ומכסה בקבוק), בקבוק נוסף עם מכסה, שסתום נוסף, זוג רפידות הנקה חד-פעמיות ו-2 שקיות לאחסון חלב אם עם אביזר המאפשר שאיבה ישירות אליהן (ללא שימוש בבקבוק).

הקונוס הסטנדרטי המגיע עם המשאבה הינו בקוטר 25 מ"מ, אך התאמת קוטר הקונוס חשובה מאוד לשאיבה נוחה ובריאה והיא מתוארת בעלון הוראות השימוש. ניתן לרכוש קונוס בשני גדלים נוספים של 30.5 מ"מ ו 36 מ"מ.

משאבת אמדה
משאבת חלב ידנית – אמדה

המשאבה קטנה יחסית וקלה לנשיאה, עלון ההוראות מסביר בצורה טובה על-ידי איורים כיצד להרכיב ולפרק את החלקים וכן כיצד לנקות את החלקים לאחר השימוש. עקבתי אחר ההוראות והצלחתי בקלות להרכיב ולפרק אחר-כך לצורך ניקוי. שימו לב שהשימוש במיקרוגל לצורך חיטוי המשאבה אסור, וההנחיה היא להשרות חלק מהחלקים במים רותחים ל 20 דקות ולייבשם.

הערכה מגיעה עם תיק נשיאה שחור ויפה המאפשר נשיאה נוחה של המשאבה וקרחון בינוני.

שאיבה
השאיבה מתחילה בהחזקת ידית המשאבה בזווית נוחה של פרק כף היד, מיקום הפטמה במרכז הקונוס, ולאחר מכן הצמדת הקונוס לשד. כמובן שלהכל הוראות מדויקות המלוות באיור בעלון המצורף.

השאיבה נוחה מאוד ומאפשרת שליטה גבוהה בתהליך. הגברת עוצמת השאיבה נעשית על-ידי לחיצה ארוכה יותר וויסות עוצמת השאיבה הופכת טבעית לאחר כמה דקות של שאיבה. התחלת השאיבה נעשית במהירות גבוהה יחסית על מנת לגרות רפלקס שחרור חלב. בשלב השני, כאשר החלב זורם, יש צורך לבצע לחיצות איטיות יותר כדי לאפשר לכמות גדולה יותר של חלב לזרום לבקבוק.

קיימת אפשרות לשאוב לתוך בקבוק או ישירות לתוך שקיות הקפאה ללא שימוש בבקבוק. שאיבה ישירות לתוך שקית יעילה במיוחד כאשר החלב השאוב מועבר לאחסון ולא ניתן מיד לאחר השאיבה לתינוק. כך נחסכות מהאם פעולות כמו העברת החלב מבקבוק לשקית, שטיפת הבקבוק וכו'.

גם כבעלת ניסיון, וכמי ששואבת כבר לילד רביעי, נהניתי מאוד לקרוא בעלון המצורף את העצות המצוינות לשימוש בחושים על מנת למקסם את מספר מחזורי שחרור החלב.

לסיכום: זו משאבה שכל חווית השאיבה בה היא קלה, שקטה מאוד, נוחה, לא מכבידה על מפרק כף היד וחשוב מכל, אפקטיבית ללא תלות במקור חשמל.

לקטליין דו צדדית
ערכת המשאבה כוללת: עלון הוראות שימוש בעברית וערבית ובשפות נוספות בעלון נפרד, משאבת חלב, שתי ערכות משאבה (זוג בקבוקים, צנרת, שני קונוסים בקוטר 25 מ"מ), שנאי, זוג מכסים לבקבוקים וזוג שסתומים נוספים. השסתום הינו חלק חשוב אשר נימצא בשימוש אינטנסיבי לאורך כל השאיבה, ושמחתי לראות זוג נוסף ממנו במארז.

הקונוס הסטנדרטי המגיע עם המשאבה הינו בקוטר 25 מ"מ אך התאמת קוטר הקונוס קריטית והיא מתוארת בעלון הוראות השימוש, ניתן להשיג עוד שני גדלים 30.5 מ"מ ו 36 מ"מ.

Using Purely Yours Pump_07
לקטליין דו צדדית – אמדה

הרכבת חלקי המשאבה ותפעול בסיסי
העלון כולל הסברים כיצד לטפל בחלקי המשאבה טרם הרכבתה הראשונית וכן כיצד לנקות את החלקים לאחר השימוש. ההסבר מפרט כיצד יש לנקות ראשית במים קרים ולאחר מכן במים חמים עם סבון ושוב במים קרים, לצורך ניקוי ייסודי ללא שאריות סבון או חלב על החלקים .על פי הוראות היצרן גם את הקונוס וגם את הבקבוק ניתן לנקות במדיח כלים.

גם במשאבה זו, השימוש במיקרוגל לצורך חיטוי המשאבה אסור, וההנחיה היא להשרות חלק מהחלקים במים רותחים ל 20 דקות ולייבשם. גם ללא הכרות מוקדמת קל להרכיב את חלקי המשאבה אחד לשני בהתאם להנחיות. הרכבת המשאבה אינה מסובכת כלל והאיורים הכלולים בעלון ההוראות תומכים בצורה טובה בתהליך.

חיבור המשאבה למקור מתח – אפשר לבחור בין שלוש אפשרויות: חיבור של המשאבה לשנאי, שימוש בסוללות סטנדרטיות מסוג AAA, או חיבור למצת הרכב (אביזר הנרכש בנפרד).
בגוף המשאבה יש מקום ייעודי להנחת הבקבוק. מסייע מאוד בהתארגנות טרם השאיבה וגם במהלך/אחרי השאיבה כאשר הבקבוקים כבר מלאים בחלב.

השאיבה
קיימת אפשרות לבחור בצורה פשוטה בין שאיבה בו זמנית משני הצדדים או שאיבה רק מצד אחד.
השאיבה מתחילה על-ידי כוון כפתור ה-SUCTION לשאיבה בעוצמה נמוכה והגברה בהדרגה לעוצמה נוחה. הקפדה על עוצמות נוחות תתרום לחוויית שאיבה נעימה ואפקטיבית. את כפתור ה- SPEED יש לכוון בתחילת השאיבה למהירות הגבוהה ביותר. עם התחלת רפלקס שחרור החלב יש להקטין את תדירות השאיבה באותו כפתור. לאחר הפסקת הזרימה יש לכוון שוב את כפתור ה-SPEED לשאיבות מהירות יותר לגירוי רפלקס שחרור חלב נוסף. האפשרות לכוון את עוצמת השאיבה ואת מהירות השאיבה באופן נפרד תורמת ליעילות השאיבה ולהתאמת עבודת המשאבה באופן אישי לכל משתמשת.

שורה תחתונה: חווית השאיבה שלעיתים גורמת לחששות אצל אימהות רבות היתה עבורי טובה ויעילה. המשאבה פשוטה לתפעול והשאיבה מהירה היות והיא נעשית בו זמנית משני הצדדים ואין צורך לעבור מצד לצד. כמו כן, השאיבה היתה נעימה ולא כואבת או פוצעת. העובדה שיכולתי לשלוט גם בקצב וגם בעוצמה איפשרה לי שאיבה רגועה ללא מתח מיותר.

*הכתבה נכתבה בשיתוף משאבות אמדה. לרכישת המשאבה ולפרטים נוספים לחצו כאן.

ameda 960/180
הנקה   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


באנר אחרי פוסט