יו יו 2018 גדול
[ssba]

פורסם בתאריך קטגוריות כללי
כללי

מחר: צילום הנקה המוני בכיכר רבין

קבוצות בפייסבוק למען מניקות, פוסטים של חוויות הנקה שזוכים לאלפי תגובות ושיתופים, אירועי שיימינג למי שאוסר הנקה במקום ציבורי, מחאות ברשת, סרטונים – כל אלה כבר הפכו לדבר שבשגרה. נדמה כאילו לא ברור על מה המהומה, הרי כל כך הרבה מניקות יש מסביב והרי ברור שזה הדבר הכי טבעי בעולם, וככזה הוא גם מתקבל באופן הכי טבעי שיש. אז זהו, שלא בדיוק.

מורן מישל וקרן דניאלי הן היוזמות של צילום הנקה המוני שיערך מחר (18.3) בכיכר רבין בתל אביב, וכבר הפך למתוקשר ביותר. שוחחנו עם מורן ובדקנו מי ומה עומדים מאחורי היוזמה המבורכת הזו.

איך נולד הרעיון הזה בעצם?
"הכל התחיל מקמפיין ששתינו התחלנו להריץ, 'למען החופש להניק', שהעקרונות והערכים שלו הם באמת החופש לכל אמא לבחור להיות האמא הכי טובה כפי שהיא מבינה. הרעיון התחילכשקרן דניאלי, שהיא הצלמת של הקמפיין, הבינה שאימהות שהיא מצלמת מרגישות אי נוחות כשהן צריכות להניק תוך כדי הסשן. הן נבוכות, הן מרגישות שזה לא בסדר להניק במקום שבו הן נמצאות, שהן צריכות ללכת הצדה ואז הבנו בעצם שיש הרבה מאוד אימהות שסופגות הערות במרחב הציבורי סביב נושא ההנקה. שתינו החלטנו לצאת בפעילות שתקדם את סובלנות החברה כלפי הנקה כשהמסר הוא שהנקה היא בעצם האכלה של תינוק, ממש כמו האכלה בחלב שאוב או תחליף חלב בבקבוק, ושזכותה המלאה של אמא להאכיל את התינוק הרעב שלה בכל מקום בלי לספוג ביקורת פוגענית מצד החברה.

"הארוע של יום שישי הוא בעצם איזושהי נקודת שיא בקמפיין שאנחנו מובילות מאוגוסט האחרון, שהתחיל בעצם מתולדה של רעיון של איך לציין את שבוע ההנקה הבינלאומי. קרן החליטה שהיא רוצה לייצר קמפיין מצולם של אימהות מניקות במרחב ציבורי במקומות מאוד מזוהים. ואז הצטלמנו אני ושתי אימהות נוספות. התמונות היו כל כך מוצלחות, שלא יכולנו לעצור את זה והחלטנו לקחת את זה קדימה ולהפוך את זה לקמפיין שנתי, וכך בעצם החלטנו שאנחנו פעם בחודש יוצאות לפגוש אימהות מניקות ברחבי הארץ ומצלמות סשן חודשי. פתחנו קבוצת פייסבוק, למען החופש להניק, שם אנחנו מפרסמות מתי אנחנו מצלמות ואיפה, ואימהות מוזמנות כמובן להתנדב עם תינוקותיהן. יש היענות רחבה ומדהימה".

מה הולך לקרות מחר בדיוק?
"מחר יתקיים צילום הפתוח לאימהות מניקות, ולהורים בכלל שתומכים בקונספט של הקמפיין. הבוקר יתחיל בשעה 9:00 ויפתח בהופעה מוסיקלית של נעמה כהן, אמא מניקה בעצמה. מעבר לזה מתוכננים מעגלי נשים, פינת הנקה עם יועצות הנקה, פינת האכלה לאוכלי מוצקים עם התזונאית עדי אפרתי רסולי, ואפילו הפעלת בועות סבון קסומה להנאת הקטנטנים. בשעה 10:00 בדיוק יתכנסו כל המניקות לצילום הנקה המוני ראשון מסוגו".

 

צילום הנקה המוני | קרן דניאלי סטודיול'ה צילום
צילום הנקה המוני | קרן דניאלי סטודיול'ה צילום

 

את חושבת שארוע כזה יכול להעלות את המודעות בכלל? שיש לו מה לתרום?
"אני חושבת שהמטרה ששמנו לנגד עינינו, לנרמל מראה של הנקה, היא מטרה יותר מראויה מכיוון שהחברה שלנו היום מאוד סובלנית ומחבקת מראה של נשים חשופות מאוד כשזה במטרה למכור משהו, או כשהמטרה היא גירוי אירוטי או תחושה של רצון להיראות כמו. נשים וגופן סובלים מהחפצה ויחס כלאובייקט מיני בכל בקשר והמסר שלנו הוא שמדובר בתפקיד טבעי, לא פחות אם לא יותר, שיש לגוף האישה, שהכחדנו לגמרי מהתודעה החברתית. אנחנו מבקשות להחזיר את העובדה שגוף האישה הוא לא חפץ או אובייקט מיני לתודעה החברתית, ושהנקה היא דבר טבעי שהטבע ברוב חסדו חנן אותנו בה, ושאין בכך שום דבר פוגעני, או חושפני כלפי החברה.

"אנשים שנבוכים למראה הנקה נבוכים מהסיבה הפשוטה שראשית כל הם לא רואים זאת מספיק, כלומר זה לא מספיק נורמלי או שגור בחברתם ולכן מתעוררת בהם מבוכה. אז כן, אני חושבת שארוע מהסוג הזה, שהוא ארוע שיא בקמפיין מתמשך, יכול באמת לעשות שינוי. עובדה שבכל מקום שאנחנו מצטלמות או מגיעות אליו תמיד רוצים לשמוע מה יש לנו להגיד, במה אנחנו עוסקות ולמה אנחנו עושות את זה. את האירוע הזה יסקרו המון כלי תקשורת גדולים. זה באמת מעורר שיחה חברתית שהיא מאוד רצויה מבחינתינו, הן בין התומכים והן בין המתנגדים. אני חושבת שמותר לנו לא להסכים, אבל אנחנו מוכרחים לדבר, ללמוד ולחנך את החברה, ובעיקר את הילדים שלנו ועבורם, לסובלנות, לשוני, לדעות שונות וכך גם לגבי הנקה. אם אדם מבוגר חש נבוך כשהוא רואה אשנה מניקה הוא צריך להשתמש במה שחנן אותו הטבע ולהפנות את הראש לצד השני".

לכל הפרטים על אירוע צילום הנקה המוני בבוקר של כיף למניקות לחצו כאן

אהבת? אז תעשי לייק, מה אכפת לך?

עוד בנושא:
הנקה: כל הכתבות
מה שהאמא הזו עשתה הוא פשוט גאוני
לא תאמינו מה עומד מאחורי התמונה הזו
למה נשים לא צריכות להניק בפומבי?

 

כללי   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


צ'ארלי בננה 180_960