יו יו 2018 גדול
[ssba]
הורים וילדים

מחקר חדש: על מה זוגות רבים?

כסף, מיניות או ילדים? תתפלאו לגלות מה התשובה

איזה סוג של מריבות הן ההרסניות מכולן לחיי הזוגיות, כאלה העלולות להביא לסיום הקשר? ד"ר אבירה רייזר, מרצה במחלקה למדעי ההתנהגות באוניברסיטת אריאל ומומחית לתחום הזוגיות, עושה סדר בעניין. בכנס זוגיות "באושר ובעושר" שנערך באוניברסיטה היא הבהירה שהנושא ההרסני ביותר הוא כסף; הגורם השני הוא מיניות (קונפליקטים רבים בין בני זוג בנושא זה נוטים להישאר לא פתורים); וגורם שלישי לפרידה הן מריבות הקשורות לקנאה רומנטית.


 הכתבה פורסמה במקור במגזין הורים וילדים. לקבלת גיליון היכרות של המגזין לחצו כאןלעמוד הפייסבוק של הורים וילדים לחצו כאן.


לעומת שלוש הסיבות הללו, דווקא נושא גידול הילדים, שמבחינת השכיחות נמצא בין הסיבות הראשונות לסכסוכים בין בני זוג, אינו נמצא בראש הפירמידה מבחינת חומרת ההשפעה שלו על היחסים בין בני הזוג. "המריבות על ילדים פחות מסוכנות לקשר הזוגי מאשר מריבות על כסף ומיניות, כי הזוג יותר יודע לתקשר את הצרכים שלו הנוגעים לילדים", מסבירה רייזר ל"הורים וילדים". "בנושאים הקשורים למיניות וכסף הזוגות לא יודעים לנהל שיח בונה ומהר מאוד זה עובר להסלמה ולהאשמות".

ואם כבר אתם רבים בגלל נושאים הקשורים לילדים, הקפידו לא לעשות זאת לידם, כי "זה אחד הגורמים לבעיות התנהגות וקושי רגשי אצל ילדים", מבהירה רייזר. "יש עדויות שהרגישות הזו וההשפעות השליליות קיימות כבר מגיל חצי שנה, שכבר בגיל כזה הילד מרגיש שהמריבה באשמתו". בקיצור, עשו שלום ולא מלחמה.

אהבת? אז תעשי לייק, מה אכפת לך?

כתבות נוספות של הורים וילדים:
איך תדעו אם התינוק התייבש?
עלמה זהר בטור מיוחד
מתי ירידת מים נחשבת למסוכנת?
למה רציתי הפרש קטן בין הילדים שלי?

הורים וילדים   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


צ'ארלי בננה 180_960