יו יו 2018 גדול
[ssba]

פורסם בתאריך קטגוריות כללי
כללי

מחקר חדש: מה גורם ללידות שקטות?

לא תמיד יש תשובות ופתרונות להריונות שלא מצליחים להחזיק והעובר מסיים את חייו עוד ברחם. גם רופאים ומומחים רבים מוצאים עצמם עם שאלות שאין להם תשובה עליהן, כמו מה השתבש במהלך ההריון? מה גרם לכך? כיצד נישמר בהריון הבא? מחקר אוסטרלי חדש מנסה לענות לפחות על חלק מהשאלות ומציג מסקנות פורצות דרך בתחום.

החוקרים, ממכון האנטר – מכון למחקר רפואי באוסטרליה מצאו כי לידות רבות שמסתיימות לאחר השבוע ה-20 להריון עם עובר מת, נגרמות על ידי שליה "מזדקנת" – כלומר שכבר לא יכולה להזין ולספק לעובר את כל מה שהוא צריך. הכוונה כמובן ללידות בהן העובר לא שורד ולא ללידות שקטות מתוך בחירה מודעת בהן יש בעיה וסכנה ממשית אחרת לחיי העובר.

על פי המחקר יש לעקוב אחר השליה יותר ממה שהיום נוהגים לעשות בשבועות שלפני הלידה. פרופ' רוג'ר סמית, מראשי המחקר, סבור כי חלק מהשליות יתחילו כבר בשבועות מוקדמים "להתעייף" ולא יצליחו להזין ולספק חמצן לעובר. כדי להילחם בזה, הוא וצוותו החלו לעבוד על בדיקה שתתריע מראש על מצב כזה. המשמעות של בדיקה כזו היא כמובן מניעת המצב על ידי טיפול בזמן.

"ייתכן שנוכל לפתח בדיקות אבחון בבדיקת דם פשוטה אשר תראה את סימני ההזדקנות של השליה, כך שהרופאים המיילדים יוכלו לבצע ניתוח קיסרי ולהוציא את התינוק החוצה בזמן".

החוקרים מקווים שהבדיקה תתפתח תוך שלוש עד חמש שנים מהיום.

כללי   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


צ'ארלי בננה 180_960