יו יו 2018 גדול
[ssba]

פורסם בתאריך קטגוריות כללי
כללי

מה הקשר בין מגבונים לחים לאלרגיות אצל ילדים קטנים?

תודו שהשאלה הזו נשמעת לכן מוזרה ביותר. היתכן כי יש קשר בין שימוש במגבונים לחים לאלרגיה לבוטנים, למשל? ובכן, על פי מחקר חדש התשובה לכך חיובית.

המחקר, שנערך באוניברסיטת נורת׳ווסטרן באנגליה, ופורסם בכתב העת הרפואי לאלרגיה ואימונולוגיה קלינית, מראה כי לאלרגיות למזון יש קשר לעור. לדברי החוקרים, אצל ילדים רבים נותרות שאריות רבות של סבון או חומרים אחרים על הידיים, הפנים ושאר הגוף, שאריות אשר לא תמיד נשטפות. אלה נגרמות משימוש יתר במגבונים לחים, ועל פי המחקר הדבר יכול להרוס את השכבה החיצונית של העור. החוקרים מסבירים כי "אם הילד נושא גנים עם נטיה לשינויים בתאי העור כשהם פוגשים את הכימיקלים הללו, הסיכוי שיסבול בעקבות כך מאלרגיות למזון גדל. נניח שאח של התינוק, שבדיוק אכל חמאת בוטנים, נותן לו נשיקה, או שההורה מכין אוכל עם בוטנים ונוגע בתינוק, העור של תינוק שהפך ללא מוגן בגלל שימוש יתר במגבונים, יספח אליו את האלרגנים".

עוד נתון מעניין שעולה מן המחקר כי שליש מהילדים שסובלים מאלרגיות למזון, סובלים מאקזמה בעור. ד"ר קוק מילס, ממובילי המחקר, אומר כי "מבחינתנו זוהי פריצת דרך מחקרית להבנת רגע התפתחות האלרגיה בילדות המוקדמת". הוא כן מציע להורים לשטוף ידיים לפני מגע עם התינוק, אך יחד עם זאת להימנע משימוש יתר במגבונים, ולשטוף היטב סבון מהידיים ומהפנים, כדי לא להשאיר שאריות על העור.

כללי   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


צ'ארלי בננה 180_960