יו יו 2018 גדול
[ssba]
הריון ולידה

כך תחזרי לעצמך אחרי הלידה

איזה כיף זה להיות אחרי. אחרי כל המתח והלחץ מסביב הוא יצא לאוויר העולם. מגיעים הביתה ויוצאים לדרך חדשה, משמחת, וכן, מלווה גם בחששות ופחדים. בן הזוג לרוב חוזר לשגרה די מהר, ואת? את עם פיג'מה בלוייה מלאה בפליטות, עם קשרים בשיער, מרגישה כמו לכלוכית לפני שהפכה לסינדרלה. עייפה מלילה ארוך ומתיש. מקלחת נראית כמו משימה בלתי אפשרית, קפה במקרה הטוב מסתיים בכמה לגימות, לפעמים גם קרות.

כתבות נוספות של הילה גפני:
כך תדעי אם את בדכאון אחרי לידה
חשיבותו של סדר היום לתינוק

בתקופה הזו יש הרבה "פנטזיות" שאת משתוקקת להן כמו להוריד במשקל ,להתקלח יותר מ-4 דקות, להתפנק אצל קוסמטיקאית או מעצב שיער (או שניהם), ולבנות לעצמך סדר יום שיתן לך "להרגיש בחיים". אז קדימה, הגיע הזמן שלך. אפשר ורצוי להרגיש טוב גם בבית. ובכלל, למה להישאר רק בבית? את בחופשה! וכן, אני יודעת שזה לא קל.

  • ראשית, צאי מהפיג'מה! (כמובן אחרי שהרשית לעצמך "משכב לידה" כמו שצריך) לבשי לך משהו נוח ויפה, התבשמי בקרם גוף (בושם פחות עדיף לתינוקי) ואם ממש מתחשק לך קצת מייקאפ וסומק ישלימו את המראה. את גם יכולה להתקלח כשהקטני אתך על פוף או טרמפולינה (קשור כמובן), שירי לו תוך כדי המקלחת, ותרוויחי עוד כמה טיפות מים מהברז. אם התינוק לא מאפשר מקלחת או זמן התארגנות הזמיני אלייך חברה או כל אדם אחר עליו את סומכת שיוכל לעזור לך קצת. אם הדבר לא מתאפשר גם דולה לאחר לידה תוכל להעניק לך את הזמן המגיע לך.
  • אמצי לך פעם או פעמיים בשבוע שבהם את יוצאת עם הבייבי מהבית לפגוש חברה בבית קפה או סתם לטייל. קיימות לא מעט פעילויות לגוזלים בקניונים ברחבי הארץ ששם תוכלי להעביר זמן איכות איתו, להכיר אמהות אחרות ולשתף בחוויות האמהות.
צילום: pixabay
צילום: pixabay
  • סדר יום הוא דבר חשוב והכרחי לתינוק ולאם. בראשית דרכו של התינוק עלייך להיות קשובה ועירנית לצרכיו בכל עת. לקראת גיל 3 חודשים את יכולה כבר להתחיל לאמץ שיגרת סדר יום. כאשר התינוק יגדל לתוך סדר היום שתבני לו תוכלי למצוא יותר זמן פנוי.
  • ירידה במשקל. חשוב להקפיד על תזונה בריאה וזמני ארוחות קבועים. בנוסף,התחילי מפרקי זמן קצרים הליכה בחוץ (יהיה מצוין לשלב כחלק מסדר יום קבוע עם הקטני). ועם הזמן האריכי את משך זמן ההליכה עד כ-50 דקות לערך.

ולסיכום, את בחופשה, אז תתחילי להרגיש שאת באחת כזו.

הילה גפני היא דולה פסוט פארטום, מלווה אחרי לידה ומדריכת הורות ראשונית. 

הריון ולידה   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


ameda 960/180