יו יו 2018 גדול
[ssba]

פורסם בתאריך קטגוריות מגזין
מגזין

ילדה בת שנתיים נפטרה לאחר שנחנקה מפופקורן

מה שהתחיל כיום שמח הסתיים בטרגדיה הגדולה ביותר שזוג הורים יכול לחוות – מות ילדתם בת השנתיים, מירנדה.
אליסון לוסון, אמה של מירנדה עמדה לחגוג יום הולדת ב-11 במאי השנה, וכשנשאלה על ידי בעלה מה היא רוצה כמתנת יום הולדת השיבה שכל רצונה בחגיגה משפחתית עם ארבעת ילדיהם בני ה- ומירנדה בת השנתיים.

בסוף חגיגת יום ההולדת, מירנדה הגיעה בריצה לסלון כשעיניה פעורות לרווחה, פיה פעור והיא אינה משמיעה כל צליל. אלה היו השניות האחרונות שכל המשפחה בילתה ביחד. מירנדה נפלה לרצפה, אביה החל בפעולות החייאה, ואז הגיעו הפראמדיקים.

בזמן שהקטנטונת היפהפיה הזאת נלחמה על חייה, נלחמו הוריה בממסד כדי להשאירה מחוברת למכשירי החייאה, על אף שנקבע כי נגרם לה נזק מוחי גדול מדי. השבוע, פסק שופט לטובת בית החולים בווירג'יניה, ומירנדה נותקה ממכשירי ההחייאה.

כלקח מהמקרה הכל כך עצוב הזה, פירסם בית החולים אזהרה מיוחדת להורים ובה רשימה של מוצרים שכדאי להרחיק מפעוטות, מלבד פופקורן, בהם חתיכות פירות קשים, גזר לא מבושל, שקדים, אגוזים, תפוחים, סוכריות קשות וענבים.

וזו רשימת המאכלים המסוכנים לפעוטות המפורסמות באתר ארגון "בטרם":

המאכלים המסוכנים ביותר העלולים לגרום לחנק אצל ילדים מתחת לגיל 5 הם מאכלים קטנים, עגולים, חלקים או קשים. אין לתת לילד מאכלים כאלה, אלא אם מצמצמים את הסכנה הנשקפת מהם ונוקטים בכללי הזהירות הבאים:

תפוח עץ וגזר-וכל פרי או ירק קשה אחר יש לחתוך לחתיכות קטנות, או לרסק או לבשל עד שיהיו רכים, כך שהילד יוכל ללעוס אותם ללא קושי.

ענבים- יש לחצות את הענבים לשניים לפני האכילה. אם יש בהם גרעינים, הוציאו אותם.

נקניקיות ונתחי בשר- נקניקיות יש לחתוך אותם לאורך ולרוחב (לא לטבעות) ונתחי בשר לחתוך לחתיכות קטנות הניתנות ללעיסה.

סוכריות- סוכריות מציצה מסוכנות במיוחד שכן הסוכריה נמצאת זמן רב בפה ולכן סכנת השאיפה באקראי גדולה יותר. בקטגוריה זו נכללים גם סוכריות על מקל ומסטיקים.

פיצוחים- כל סוגי הפיצוחים מסוכנים לילדים מתחת לגיל 5 שנים (בעיקר גרעינים ובוטנים).

פופקורן- מסוכן בגלל גודלו, צורת הקצוות שלו ובגלל מבנה הקליפה.

מאכלים מסוכנים נוספים- צימוקים, דגים עם עצמות וחמאת בוטנים (המכילה חתיכות בוטנים).

 

 

 

 

 

 

בספטמבר 2006 אישרה הכנסת את תקנות בריאות הציבור (מזון) סימון אזהרה מסכנת חנק, התשס"ו 2006. חובת סימון אזהרה במכירת גרעיני קטניות, פיצוחים, גרעיני תירס וממרחים: "אזהרה: סכנת חנק לילדים מתחת לגיל 5" .

מגזין   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


ameda 960/180