יו יו 2018 גדול
[ssba]
קיץ ב-MamaLeidig

יוצאים לחופשה? כך תשמרו לתינוק על השגרה (יחסית)

חוץ מריח החופש, ריח הים, פירות הקיץ, הבריכה והטיולים, קיץ, וגם תקופת האביב, מתאפיינים גם בחופשות וביציאה מהשגרה, שלעיתים מעלה חששות כמו: איך אסתדר עם הקטנצ'יק? יש לו סדר יום, קשה לו לישון מחוץ לבית, כדאי בכלל לקחת אותו?

זה נכון שילדים זקוקים לשגרה ויציבות, לסדר ועקביות, אך יציאה מהשגרה היא חלק מהחיים, היא חלק חשוב למשפחתיות, לאזירת כוחות, צבירת חוויות ויצירת שינויים בשגרה.

כל מה שצריך זה פשוט לשמור על כמה עוגנים יציבים. אז רגע לפני שהקיץ נוחת פה הנה כמה טיפים שכדאי לזכור לפני החופשה הבאה.

חלונות שינה
'חלון שינה', זהו חלון הזדמנויות בו מומלץ להרדים את התינוק – לא כשהוא עייף מידי ולא כשהוא ערני מידי. חשוב להקפיד על זמני השינה ואורכם, פחות חשוב איפה הם נרדמים: ברכב, בעגלה, במנשא וכו'. ככל שתינוק ישן טוב ביום, יהיה קל יותר להרדים אותו בלילה.

שעת השכבה
בחופשה קשה יותר להקפיד על שעת השכבה – יש אור בחוץ עד יחסית מאוחר, לעיתים ישנם אחים בוגרים יותר שאנו מבקשים להמשיך ולטייל איתם. אז אם אתם לנים מחוץ לבית, ויש לכם אפשרות לבצע טקס שינה כמו בבית עם סיפור/עיסוי/שיר וכל מה שהתינוק מורגל אליו, נסו להקפיד על זה ולהרדים בשעה הרצויה.

במידה ולא, להקפיד להרדים בחוץ בשעה שהוא מורגל אליה. במידה ומדובר בילדים גדולים יותר ואתם יודעים שבשעת ההשכבה שלהם תהיו עדיין בחוץ, השתדלו שישנו שנת צהריים או לפחות ינוחו, כדי שלא יגיעו לשעת ההשכבה שלהם בחוץ בצרחות והבילוי יהפוך לסיוט.

לא פעם נתקלתי בהורים שמנסים להרדים תינוק בבית קפה, ליד השולחן, מנדנדים ומקפיצים והתינוק צורח. לרוב, התינוק צורח כי המקום עמוס גירויים: קולות, צבעים, רעשים, תזוזות. במקרים כאלו, אני ממליצה ללכת לפינה שקטה ולהרדים שם – לעזור לו להפחית גירויים ולהתכנס.

צילום: shutterstock
צילום: shutterstock

סימני עייפות
במידה ואתם מבחינים בסימני עייפות: גירוד אוזניים, משיחת שיער, שפשוף עיניים השתדלו להרדים את התינוק תוך מקסימום 20 דק'. כששוהים בחוץ תינוק לא תמיד מראה סימני עייפות כי הוא משולהב ומגורה, ובכל זאת, הוא מאוד עייף רק קשה לו ל'כבות את עצמו'. במקרים כאלו, עזרו לו, אל תמשכו אותו יותר מידי. במידה והוא יגיע עייף מידי למיטה, ייתכן וההשכבה תהיה מאוד מהירה אך לעיתים קרובות הדבר יכול לגרור יקיצות מרובות במהלך הלילה וחוסר שקט.

חפצים מוכרים
השתדלו לקחת חפץ אהוב ומרגיע, סיפורים מוכרים, סדין ושמיכה עם ריח של בית.

הכנה לפעוטות
אני ממליצה לשוחח ולשתף בעתיד לקרות כל ילד בכל גיל, כל שכן פעוטות שמכינים אותם לקראת הפעולות המתקרבות וזה מקנה להם ביטחון ותחושת שליטה. ניתן אף לשתף ולגייס אותם: "אחרי א. הבוקר אנחנו הולכים לבריכה, אתה רוצה להכין את המצופים/משחקי המים?"

לקראת סיום החופש, מומלץ להתחיל ו'להוריד הילוך'. נסו להחזיר את השגרה בהדרגתיות, להתפקס על שעת השינה הרצויה ולהחזיר את ההרגלים.

לעיתים, לאחר חופשה ובילוי אינטנסיבי הילד רוצה שההורה יהיה איתו יותר. תאפשרו לו את זה עם הצבת גבולות ברורים והפחתת נוכחות בהדרגתיות.

חופשה נעימה ובטוחה מלאת מנוחה ומשפחתיות!

אושרה וקסלר היא יועצת שינה לגיל הרך. לפרטים נוספים לחצי כאן.


כתבות נוספות של אושרה וקסלר:
למה תינוקות לא יכולים להרדם לבד?
טקס שינה: למה, כמה, מתי ואיך?

כמו ברחם: 5 טיפים שיקלו עליכן ועל התינוק
לתת או לתת: כל מה שצריך לדעת על מוצץ


אהבת? אז תעשי לייק, מה אכפת לך?

קיץ ב-MamaLeidig   תגיות:

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


צ'ארלי בננה 180_960