יו יו 2018 גדול
[ssba]
נועה הנדין

הטרמפולינה שאתן חייבות להוסיף לרשימת מתנות הלידה

עד שהפכתי לאמא, הייתה המילה "טרמפולינה" עבורי זיכרון ילדות משובח, עת נכנסנו לאוטו אחת לכמה שבתות ונסענו עד לתל אביב הנוצצת מחכים בקוצר רוח לפגוש ברשת המתוחה והקפיצית ב"גולפיטק" שבפארק הירקון. מאז אותם ימים אני כבר לא קופצת על טרמפולינות, ה"גולפיטק" כבר לא קיים ותל אביב נראית הרבה פחות נוצצת בעיני.

טרום הפיכתי לאמא "צללתי" גם אני, כאחרונת האימהות הטריות לעתיד, צללתי לתוך ערימת רשימות קניות לקראת הלידה בחסות ד"ר גוגל. כל רשימה ארוכה יותר ומפורטת יותר מקודמתה, ובכולן פריטים שאת פשוט חייבת אחרת את לא תשרדי/ הילד לא ישרוד/ שניכם לא תשרדו/ כל התשובות נכונות. 90% מהפריטים ברשימות הללו מיותרים עד מיותרים מאוד ותתפלאי אבל אתם תשרדו, שניכם, גם בלי מחמם מגבונים לחים. יחד עם זאת יש ברשימות האלה גם פריטי מאסט ואחד מהם הוא טרמפולינה.

אחרי שילדתי את הגור הבכור וקיבלתי טרמפולינה שכזו (שהוכנסה במיידי לרשימת המתנות שהעברתי לכל מתעניין וגם לכאלה שלא התעניינו) הבנתי שחוץ מהשם – שזורק אותי לימי ראשית הניינטיז בעודי מקפצת עם טייטס וטוניקה – אין שום קשר בין הרשת הנוסטלגית בפארק למוצר המיועד לתינוקות למעט אופציית התנועה הקפיצית, המשתנה כמובן ממוצר למוצר.

לקראת הלידה השנייה שלי הכנתי עוד רשימה, אך הפעם היא הייתה צנועה, מתונה ומקצועית הרבה יותר מקודמתה. זה כנראה היתרון כשיש לך שני ילדים בפער של פחות משנה ושמונה חודשים זה מזה (מניחה שיש עוד כמה יתרונות, אבל אני עוד חדשה ונטולת פז"מ מרשים מספיק בכל הנוגע לטייטל הזה). רוב הדברים של הגוזל הקטן יעברו אליו בעל כורחו מאחיו הגדול, כך זה כנראה יהיה עוד שנים ארוכות; בדרך זו הוא יהפוך לבעלים החוקיים של העריסה, הלול, המובייל, האוניברסיטה ומשטחי הפעילות של אחיו הבכור. אך להבדיל מכל אלה שהגיעו אליו יד ראשונה (מרופא לעתיד) במצב טוב, בכל הנוגע לטרמפולינה הוא ייהנה מפריט חדש דנדש שהוא יחנוך ויהיה רק שלו (כך לפחות חשבתי).

unnamed (1)
גם לגדול. טרמפולינה רכה של בייביביורן

יש דברים שלא שוכחים, כך למשל זוכר העזר שנגדי – המושלם שלי – את אותן שעות בהן עמל על הרכבתה ה"פשוטה", כך הבטיחה המוכרנית בחנות, של הטרמפולינה הראשונה שלנו. לכן, כששמע שאני רוצה טרמפולינה חדשה לקראת הגעתו של יורש העצר השני, ניסה המושלם להוות אופוזיציה לוחמנית ולהסביר שכבר יש לנו טרמפולינה, והיא רק בת שנה וחצי, ויש בה כל מיני פונקציות ו… ורטט! כן, רטט! זוכרת איך הוא הציל את חיינו ולילותינו? איפה עוד יזכה הילד שלך לוויברציות כה מדויקות ולחלומות עמוקים וורודים?

זה לא עזר לו, הודעתי למושלם שאין מנוס: כאן תהיה טרמפולינה חדשה. אחרי שקיבלתי את ברכתו להתקדם בנושא (לא בהכרח כי הצלחתי לשכנע אותו אלא יותר כי הוא חכם ויודע שיש דברים שכדאי לא להתעכב עליהם כשאשתך בהיריון שני בתוך שנתיים) התחלתי במחקר מעמיק בנושא טרמפולינות. שמירת הריון משבוע 20 היא מצב מדכא עד אימה אך גם זמן מעולה לקרוא ולספוג כל מידע בכל תחום; יש מי שבוחרות ללמוד על ביקוע האטום ויש מי שבוחרות בשופינג אינטרנטי. אני באופן מפתיע פחות נמנית על קהילת המדע הבינלאומית אבל אשמח לקבל פרס נובל בתחום השיק והפרקטיות. המחקר שלי בנושא הטרמפולינות גילה שיש טרמפולינה מגניבה, בטיחותית, איכותית ורכה של "בייבי ביורן". לא הכרתי אז את הטרמפולינות שלהם אבל כן הכרתי את המנשא הכה מעולה שלהם, שהיווה חלק בלתי נפרד מגופי במשך חודשים ארוכים עד שחשבתי שהגור הבכור שלי לעולם לא ייצא משם ואני עוד אלווה אותו לבקו"ם כשהוא תלוי עלי.

אז קראתי ביקורות וראיתי סרטונים ואפילו ניצלתי יום אחד של בדיקה שגרתית בו השתחררתי באופן זמני מהמצב המאוזן במיטתי שמורת ההיריון, וקפצתי (יותר נכון דידיתי) לחנות היבואן ברמת השרון. שם קיבלתי את כל ההסברים וגם, תאמינו או לא, חוויתי על בשרי את התנוחה והתנועה של התינוק כשישבתי על העתק ייעודי למבוגרים של דגם הטרמפולינה המוקטן. אחרי דקות ארוכות עדיין לא רציתי לקום ולא רק בגלל שהייתה לי חבית מלפנים שהקשיתה על הקימה אלא בגלל התנועה שהייתה מרגיעה כל כך ונעימה כל כך שבאמת יכולתי להירדם שם באמצע החנות (וזה כן בגלל שהייתה לי חבית מלפנים כי אני לא נוהגת לישון בחנויות בדרך כלל). כשהבנתי שמדובר במוצר איכותי; 100% כותנה, קל לכיבוס, קל משקל, קומפקטי וגולת הכותרת במיוחד עבור הטראומה של המושלם: לא דורש הרכבה (!!!) סגרתי את הסיפור והכנסתי את "הטרמפולינה הרכה" של בייבי ביורן לרשימת המתנות ללידה.

עברו שלושה חודשים ארוכים של בהייה בתקרה, תמה לה שמירת ההיריון והגוזל הקטן הגיח לאוויר העולם. כשהגענו הביתה הטרמפולינה שמיועדת מגיל לידה כבר חיכתה לנו. אך קריטריון אחד קטן – לעבור את השלושה וחצי קילו – טרם מומש ולכן עוד לא יכולתי להכניס את הגוזל לחוויה החושית הכי טובה שחווה מאז ימי הרחם החמימים והטובים שעוד התקיימו אי שם לפני שבוע.

אחרי כמה ימים בהם הקרטון השטוח מסתכל עלי ואני עליו הציע המושלם, שהוכיח שגם כשנראה שהוא לא מקשיב למילה ממה שאני אומרת בנוגע למפרט טכני כזה או אחר של מוצר מהמם שראיתי או קניתי, הוא ועוד איך מקשיב – שנוציא את הטרמפולינה וניתן לגור הבכור לשבת בה, "כי אמרת שהיא מיועדת עד גיל שנתיים או עד 13 קילו". המושלם שלף בחיוך ניצחון גדול את הטרמפולינה בשלמותה מהקופסה והניח אותה במצב הזקוף יחסית שמתאים לגודל של הגור ויאפשר לו לשבת קצת בנחת.

אני מניחה שבעוד כמה שנים (ומבחינתי כמה שיותר – יותר טוב, כי אחוזת פחדים אנוכי), כשהגור שלי יעלה לראשונה על רכבת ההרים בלונה פארק יהיה לו את אותו חיוך חושף שיניים, מבט זורח וצהלות אושר כמו שהיו לו ברגע שהתיישב על הטרמפולינה. בתור חובב נדנדות הגור מיומן בתנועות רגליים ענפות ונדנוד היסטרי משהו. זה בדיוק מה שהוא עשה על הטרמפולינה – וזו מצידה החזירה לו את אותה תנועה בדיוק באותה נדיבות; ככל שנדנד חזק יותר, כך התנועע חזק יותר, וברגע שהפסיק גם היא הפסיקה. למעשה מדובר במוצר אקולוגי וחסכוני – רטט עצמי נטול בטריות!

unnamed
נהנה מהערסול בתוכה. טרמפולינה רכה של בייביביורן

ברגע הזה, כשהוא התגלגל מצחוק אמרתי לעצמי שלמרות שאחות טיפת חלב הסתכלה עלי במבט מאוכזב אחרי ששקלה את הגור וגערה בי תוך שהיא נואמת על שומנים, פחמימות, חלבונים, אחוזונים ועקומות גדילה, אני דווקא מבסוטה. בקצב הזה עד שהוא יגיע ל-13 קילו הוא יהיה בכיתה א'.

כשהגיע הזמן והמשקל הראה 3.500 ק"ג (אצל אותה אחות שגם הפעם לא הייתה מרוצה) זכה גם הגוזל הקטן – הבעלים החוקיים של הטרמפולינה הרכה, שהולאמה ממנו מבעוד מועד – ליהנות מהעירסול בתוכה. תוך יממה של שימוש בה הבנתי את כל התורה: כל עוד הוא לא מצוי בעיצומו של פיתול בעקבות הגזים יימח שמם, יכול הגוזל להתמסר לתנועה העדינה בשניות ולצלול לשינה עמוקה תוך שלוש דקות.

אז איפה הקאץ'? מה, הכול ורוד ותותים וקצפת? אז זהו שיש בעיה אחת. אם תשלפו מי מהילדים – הגדול או הקטן – מהטרמפולינה הרכה לפני שיהיו מוכנים לצאת ממנה תזכו לשמוע קונצרט קולות תרועה עולים ויורדים מלווה זעקות שבר קורעות שמיים יותר מחזן ביום כיפור בשילוב כוריאוגרפיה הכוללת תנועות רגליים וידיים היסטריות המדמות הנחתת מטוס לצד הטלות ראש לפנים ולאחור כאחרון כוכבי הרוק באמצע טראנס משולהב.

הפתרון? מכניסה לרשימת המתנות להולדת הגוזל הקטן עוד טרמפולינה רכה לטובת שלום בית ולטובת השכנים שלנו שבאופן מעורר הערצה עוד לא ביקשו לפנות אותנו עקב פגיעה בשלום הציבור.

לאתר הרשמי של בייביביורן ישראל ולרכישה לחצו כאן.

נועה הנדין, כותבת, בלוגרית ובעלת עמוד הפייסבוק מיומנה של אם טרייה.

עוד כתבות שיכולות לעניין אותך:
הקמיליון שלי ואני: כך מצאתי את העגלה המושלמת
12 דברים שלא ידעתם על עגלת יו יו
מיתוסים שסיפרו לי על טרמפולינה לתינוק
הכירו את ההברקה החדשה של בייביביורן
8 סיבות שגרמו לי להתאהב בטרמפולינה של בייביביורן

*הכתבה נכתבה בשילוב בייביביורן ישראל

נועה הנדין   תגיות: בייבי ביורן
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


צ'ארלי בננה 180_960