יו יו 2018 גדול
[ssba]

פורסם בתאריך קטגוריות כללי, קיץ ב-MamaLeidig
כללי

הטעות שהורים רבים עושים עם העגלה בימי הקיץ

הורים רבים נוהגים לכסות את העגלה בסדין, שמיכה, חיתול טטרה או כל בד אחר להגנה מפני השמש. בימים האחרונים הנושא עלה לכותרות בתקשורת העולמית, בעקבות רופא ילדים שבדי שטען שאסור לכסות את העגלה, גם לא בכיסוי דק.

גם משרד הבריאות בארץ, כידוע, מזהיר מפני חימום יתר, שלרוב דווקא מתרחש בחורף כשאנחנו עוטפים את התינוק בהרבה שכבות ומחממים מדי את החדר.

סוונטה נורגן, רופא ילדים שבדי, הוא שהעלה את הנושא לכותרות לאחרונה, כשטען שכל כיסוי בעגלה מחמם אותה מדי ויש להימנע מכך. העיתון השבדי,  Svenska Dagbladet, החליט לערוך ניסוי בעקבות הדברים שהוא סיפר להם. הם יצאו עם עגלה לשמש בין השעות 11:30 ל- 13:00. ללא כיסוי, הטמפרטורה בתוך העגלה הגיעה ל-22ºC. עם כיסוי דק על העגלה במשך כ-30 דקות, טמפרטורת העגלה עלתה ל 34ºC. "זה נהיה חם מאוד, זה כמו תרמוס," מספר נורגן לעיתון השבדי, "וזה מסכן את התינוק".

רופאים רבים הגיבו בתקשורת העולמית, כשהרבה מהם אמרו כי התוצאות לא מפתיעות וכי בקיץ יש לדאוג לשתייה מרובה ולשים לב כל הזמן כי לתינוק לא חם מדי ולהקפיד להישאר בצל. ההמלצה הגורפת פשוט לא לצאת בשעות חמות מדי וכך להימנע מכיסוי יתר בעגלה.

את הכתבה הזו פרסמנו פה כבר די מזמן והשבוע גם ארגון בטרם פרסם אזהרה בנושא. הנה הפוסט המלא:

כללי   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


באנר אחרי פוסט