יו יו 2018 גדול
[ssba]
טורים אישיים

החוק הראשון של קבוצת הווטסאפ של הגן

כל הורה מתכונן בצורה שונה לתחילת שנה בגן או בבית הספר. יש הורים שעסוקים יותר בצד הארגוני של הדברים – רכישת ציוד, תיאום הסעות, הדבקת תגי שם על כל בקבוק ומוצץ. אחרים מתרכזים בהכנה רגשית – שלהם או של הילדים, במטרה להבטיח כניסה רגועה ונינוחה למסגרת חדשה, עם או בלי עזרים פרמצבטיים.

ובתוך כל ההתארגנות, יש דברים שפחות מדברים עליהם. נושאים שנשכחים בצד. כמו הכנה לקבוצת הווטסאפ של הגן. כלומר, קבוצת הווטסאפ של הורי הגן. ועם כמה שזה נשמע כמו פרט טריוויאלי ושולי לחלוטין, ממשק שנועד ליעל את התנהלותכם מול הגננת וההורים האחרים, ההבנה של הכלי הזה, על כל הפוטנציאל ההרסני (והחפרני) שבו, עשויה להקל עליכם מאוד – במקרה הרגוע, ולהציל אתכם מלינץ' במקרה הגרוע (ועם זאת, הלא נדיר).

אז הנה הן. 12 הדיברות הלא מדוברות של קבוצת הווטסאפ של הגן. הן נכתבו בדם, רובו שלי. בתקווה לחסוך דם, יזע או קריזה של אחרים:

1.    בתחילת השנה תיפתח קבוצת ווטסאפ של הגן. הקבוצה תכלול את כל הורי הגן, את הגננת ואת המטפלות. הקבוצה הזאת היא קבוצת המיינסטרים, בה תתעדכנו על התכנים המועברים בגן, תקבלו הנחיות לקראת כל חג שיתקוף אותנו, ותסונג'רו להביא כיבוד.

2.    כעשר דקות אחרי פתיחת קבוצת הווטסאפ של הגן, תיפתח קבוצת הווטסאפ של הורי הגן. זאת הקבוצה המחתרתית. הפרינג'. הספסל האחורי באוטובוס. הראפרים. מינוס המגניבות, התכשיטים הכבדים, הסמים והכסף. אבל חוץ מזה – אחד לאחד.

3.    מטרתה העקרונית של קבוצת הורי הגן היא לאפשר שיח פתוח בין הורי הגן ללא מעורבות של הסגל. אל תיפלו בפח הזה! זוכרים את החוק הראשון של 'מועדון קרב'? יופי. עכשיו תמחקו כל זיכרון של הסרט הזה, ושחזרו כל סרט משטרתי ולו הדלוח ביותר שראיתם אי פעם. היה שם עד מדינה? אתם יודעים, הפושע הראשון שזימר על שותפיו תמורת הקלה בעונש? מעולה. עכשיו אנחנו בכיוון הנכון.

4.    בכל גן יש לפחות הורה אחד שהוא בן משפחה או חבר מאוד מאוד מאוד טוב של הגננת. הוא לא יתגלה במערכה הראשונה, ועד שהוא יתגלה – אתם כבר תעשו את הטעות הפטאלית ותגידו מה אתם באמת חושבים על הנטייה של הגננת להלאים את ימי שישי שלכם לטובת פעילויות חוץ עם הילדים.

5.  אם זה מעודד אתכם, לא תהיו היחידים. לפחות עוד הורה אחד או שניים יפול בפח הזה.

6.   לעולם לא תתחרטו על ווטסאפ שלא שלחתם בקבוצה. רק על כאלה שכן.

החיים והמוות ביד המקלידה Iצילום: pixabay
החיים והמוות ביד המקלידה I צילום: pixabay

7.    קבוצת הווטסאפ השלישית תיפתח אחרי הפעם הראשונה שבה יודלף שיח הורי-חסוי לאוזני הגננת. קבוצת הווט-דה-פאק שתכלול אותך ועוד 3 הורים, שייראו לך כהורים הנורמאלים, יחסית, בגן. ובנורמאלים אני מתכוונת לדומים לך.

8.    במוקדם או במאוחר תגלה שימי התיכון לא באמת חלפו, ושהערה/הבחנה שנראית לך שפירה, לגיטימית ונטולת כל פוטנציאל עימותי יהפכו לטרילוגיה פסיכודלית עקב פרשנות הזויה-פרנואידית של הורה עם נטייה חריגה (וכשרון מבוזבז) למלודרמה.

9.    ככלל, קבוצות הווטסאפ תכלולנה בן זוג אחד מכל משפחה. לרוב האם. אבל יהיה לפחות זוג אחד שבו שני בני הזוג יקחו חלק בתשדורת הווטסאפ הגנית. הזוג הזה יהיה אחראי ל-85% מההודעות בקבוצה.

10.    כל הצהרת כוונות שנכתבת באיזה מקבוצות הווטסאפ הנה בסיס רחב מאוד לשינויים. אל תאמינו לאף אחד ולשום דבר. או שתגלו על בשר ילדכם, שהאמא הסופר-אסרטיבית שהכריזה בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים שאין סיכוי בעולם שהיא תתייצב בשישי החופשי שלה ללקט פטריות ביערות הכרמל אמנם עמדה במילתה – אלא שהיא שכחה לעדכן, באותו פרץ תקיפות, שהיא שולחת את כוח העזר הסבתי, ולכן ילדתך תישאר ה'יתומה' היחידה בפעילות הזאת. אאוץ'.

11.    הדמיון האמיתי היחיד שאפשר למצוא ל'מועדון קרב' הוא העובדה שאין כללים בקבוצות הווטסאפ ההוריות.

12.    כי בסופו של דבר, זה כל אדם לעצמו, וגרוע מזה – לילדו. וכיוון שהדבר שהכי חשוב לנו כהורים, שונים, מגוונים ומחורפנים ככל שלא נהיה, הוא טובתו של הילד הפרטי שלנו, הנטייה הכללית תהיה שלא להיכנס לוויכוחים עקרוניים, לא לצדד בגורמים שיתפשו כ'מתסיסים' על ידי הרשויות, ובאופן כללי לעבור מסך כהורים סימפטיים, לא ביקורתיים מדי, ולא נודניקים מדי כדי שלא נמשוך אש, בטעות, לכיווננו, ובהעדרנו – לכיוון גור האדם שחולק אתנו מטען גנטי.

טורים אישיים   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


באנר אחרי פוסט