יו יו 2018 גדול
[ssba]

פורסם בתאריך קטגוריות מגזין
מגזין

האם סוף סוף נמצאה הגלולה הגברית למניעת הריון?

זה עשרות שנים שחוקרים מחפשים אמצעי מניעה גברי, שיהווה חלופה לקונדומים או עיקור, אולם עד כה לא נמצאה התשובה לגלולה הנשית. הגלולה, שהומצאה בתחילת שנות השישים של המאה ה-20, יצרה מהפיכה בתחום המין, ביחסי הכוחות בין גברים-ונשים ולדעת רבים היתה פריצת דרך שתרמה תרומה מכרעת לשחרור האישה.

תמונה: pixabay
תמונה: pixabay

לפי ידיעה שפורסמה השבוע בדיילי מייל, שיתוף פעולה בין מדענים מבריטניה ומפורטוגל הוביל לפריצת דרך בחיפוש אחר גלולה לגברים, עובדה שיכולה לשנות מהקצה אל הקצה את חיי המין של מיליוני זוגות – ויחידים ברחבי העולם.

המדענים גילו את הסוד להפיכת גברים לעקרים באופן זמני: הם יצרו תרכובת שיכולה לחדור לזרע, ולנטרל את יכולתו לשחות, דבר אשר ימנע מהזרע את האפשרות להפרות ביצית.

תמונה:pixabay
תמונה:pixabay

ממצאי המחקר עד כה מעלים שהגלולה הגברית תפגע זמנית בלבד בפוריות הגבר, והשפעתה תתפוגג בטווח של ימים ספורים, וזאת בהשוואה לגלולה הנשית, אותה מתבקשות נשים להפסיק ליטול מספר שבועות לפני ניסיונן להרות.

עדיין לא ברור כיצד תשווק הגלולה הגברית – אם בצורת גלולה או ספריי, אבל השימוש בה יהיה פשוט, וגבר יוכל לקחת אותה שעות ספורות לפני קיום יחסי מין, ולא לחשוש מהפרייה לא רצויה.

בניגוד לגלולה הנשית, הגלולה הגברית לא כוללת הורמונים, ולפיכך אינה צפויה לעורר תופעות לוואי בלתי רצויות.

אם לא יהיו עיכובים בלתי צפויים, הגלולה צפויה להגיע לשוק עד שנת 2021.

מגזין   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


צ'ארלי בננה 180_960